28 Şubat 2011 Pazartesi

Havuç Salatası & Kırmızı Biberli Brokoli Salatası

Yapımı kolay,lezzeti enfes bu salatalardan asla vazgeçemem. Hem Pratik, hemde lezzetli daha ne olsun ki! Benim  çok sevdiğim, bayıla bayıla yediğim salatalardır.

Havuç salatası;


Malzemeler;
  • 1 Kg havuç
  • 1 Su bardağı ceviz içi (iri dövülmüş olacak)
  • 3 Yemek kaşığı mayonez
  • 4 Yemek kaşığı yoğurt
  • Pulbiber,Karabiber,tuz
  • 1 Çay bardağı sıvıyağ
Yapılışı;

1 kg havuçun kabukları soyulup rendelenir,rendelenen havuçlar bir tavaya  alınıp sıvıyağı eklenir. Kavurmaya başlıyoruz.Kavrulan havuçlar soğuduktan sonra cevizleri ve yoğurtlu sarımsak  ve baharatları ilave edilip, servis yapabilirsiniz.



Kırmızı Biberli- Brokoli salatası;



Malzemeler;
  • 1 Kg brokoli
  • 4 Adetközlenmiş kırmızı biber
  • 1 Avuç ceviz (iri dövülmüş olacak)
  • 1 Adet limon
  • 1/2 Çay bardağı sıvıyağ
  • 3 Diş sarımsak
  • Tuz,pulbiber,karabiber

Yapılışı;
Haşlanan brkoliler ve közlenmiş biberler doğranıp,üzerine ceviz eklenir.Sosu için ise limon suyu,sıvıyağ, dözülmüş sarımsak ve baharatlar karıştırılıp,brokoli ve  biberlerin üzerlerine eklenir.

4 yorum:

sevda dedi ki...

bu salataladan istiyorum canım benim.harika olmuşlar.ellerine sağlık.öpüyorum.

derya dedi ki...

canımm mutlu haftalar iki salatanda harika ellerine sağlık öpüyorum.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Salata sevdalısı olan benim için harika güzellikteler. Özellikle brokolinin renklerine bayıldım.
Sevgiyle kal.

Cafe Portakal dedi ki...

salatalar nefis havuç salatasını sade yoğurt ve sade mayonez ile hazırlıyorum bende.ellerine sağlık