3 Şubat 2011 Perşembe

PORTAKAL SOSLU KEK

Bugülerde portakallı tariflere kafayı taktım. Geçen gün fabrikada sevgili ahçılarımız portakallı revani yapmışlardı. Bayıldım bayıldım.Bugün ise size sunacağım tarifde portakallı , mis mis portakal kokan bir kek.






MALZEMELER;

  • 4 Yumurta
  • 3 kahve fincanı şeker
  • 4 kahve fincanı un
  • Yarım kahve fincanı su
  • 1 pk kabartma tozu

Sos için;
  • 2 su bardağı portakal suyu
  • 1 su bardağı şeker
  • Portakal kabuğu rendesi (2 adet portakal'ın kabuğu)

YAPILIŞI;
Yumurta ve şekeri köpük oluncaya kadar iyice çırpıyoruz. Daha sonra suyu, unu ve kabartma tozunu ilave edip 180 derecede pişiriyoruz.
Sos için kullanılacak olan malzemeleri  ve portakal kabuklarını da ekleyip kaynayıncaya kadar karıştırıp, ocağın altı kapanır.
Kek soğuduktan sonra, ters çevirip, portakal sosu üzerine dökülüp servis edilir.

15 yorum:

derya dedi ki...

Canım mis gibi portakal kokusu burnuma geldi ellerine sağlık öpüyorum.

derya dedi ki...

Kalp kalbe karşıymış bu kadar olur canım:)))öpüyorum...

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

Ellerine sağlık ıslak ıslak bayılırım:)

minimutfaktan dedi ki...

Hmmm nefis görünüyor, elleriniz dert görmesin.

sevda dedi ki...

harika olmuş canım benim.oğlumun en sevdiği kek.olsa şimdi hepsini yerdi eminim.öpüyorum.

Birsel ve İrem dedi ki...

Elinize sağlık, çok güzel görünüyor. Bu aralar ben de portakallı tariflere takmış durumdayım. Altta görünen puf pastayı da denemek için fırsat kolluyorum. Afiyetler olsun.
Sevgiler.

butterfly dedi ki...

Mevsimindeyken bol bol kullanmak lazım portakalı..Hele de böyle nefis bir kekin içinde harika olur:). Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle:).
aslı
http://www.kristalkelebek.com/

Tümay Öztürk dedi ki...

Nefis! Ellerine sağlık...

HASRET dedi ki...

oooh harika görünüyor!! nefis nefis nefisss! ellerine saglik canim..afiyet seker olsun! cici sevgilerimle.

Mutfaktan mis kokular dedi ki...

Bu aralar bende çok taktim portakali tarifleri !! Off kekin harika görûnüyor ellerine saglik canim

Aycan dedi ki...

Deryacım,
Gerçekten mis gibi bir kek tşk ederim. öpüyorum.

Aylin;
Hem mis gibi hemde ıslak.Teşekkür ederim.

Minimutfak; canım çok teşekkür ederim.

Tümay;Çok teşekür ederim.

Hasretcim;
Çok teşekkürler.Benden de sana cici sevgiler;çok sevdim bunu. öpüyorum.

Aylacım;
Çok teşekkür ederim.Denemeni şiddetle tavsiye ediyorum.Öpüyorum.




Sevdacım; canım benim oğluşunu benim yerime öp emi :)

Birsel Abla;
Aslında kışınportakal suyundan buzluğa koymak lazım.Yazın bu kek bizi aratmasın :)

Butterfly;
Yorum için çok teşekkürler;

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerinize saglik, ne kadar guzel bir manzara. Kek harika olmus.

Sevgiler ve de guzel bir hafta sonu dilegimle....

sarımutfak-hande dedi ki...

portakallı tatlara bayılırım her yer mis gibi portakal kokmuştur ellerine sağlık canım çok güzel olmuş

senemcabuk dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor.Ayrıca kuşburnu pekmezine bayılırım.

mis gibi dedi ki...

inanılmaz gözüküyor ^^