12 Şubat 2011 Cumartesi

TOPALAK ÇORBA (Hamur Çorba)

Herkeze iyi hafta sonları diliyorum,,,
Annem 1 haftadır izmirde :( düğün için gitmişti fakat dayım biraz daha kalmasınıistediğinden hala merzifon'a gelemedi. Haftaya inşallah  annem gelecek ben gideceğim. Hak mı reva mı yani :)
Annem'in  evde olmadığından bütün mutfak işleri bana kaldı.Akşam eve gel  yemek ye topla, bulaşıkları,bulaşık makinesine diz sonra yarın'ın yemeklerini pişir.Topla sil et derken saat epeyce ilerlemiş oluyor.
Allahtan mutfakda tv varda. Sevdiğim dizileri kaçırmıyorum en azından. 
Bu durumdan keyif alıyor muyum, : ) tabi ki alıyorum.

Geçen gün ilk defa yaptığım  topalak çorbasını elim varıpta bir türlü yayınlayamamıştım.İlk defa yaptım ama hakkını da verdim yani :)




MALZEMELER;

  • 1 Çay bardağı yeşil mercimek
  • 1 çay bardağı kare olarak kesilmiş hamur.
  • Aldığı kadar sıcak su
  • 5 yemek kaşığı yoğurt (asıl tarifinde katıkla yapılıyor)
  • 4 Diş sarımsak
  • Nane - pul biber
  • 3 yemek kaşığı tereyağı

YAPILIŞI;

Yeşil mercimeği  içi su dolu bir tencerede hafif diri oluncaya  kadar haşlıyoruz.Hafif diri olan mercimeklere  hamurları katıp pişmeye bırakıyoruz.Hamurlar piştiğinde ocağın altını kapatıyoruz.
Çorba ılıyınca bir kapa koyulan yorğurtların sıcaklığını çorbanın sıcaklığına eşitlemek için çorbanın suyundan katıp, sıcakları eşitlenince yoğurdu, mercimek ve hamurların olduğu tencereye döküyoruz.
yalnız yoğurdu eklemek için çorbanın iyice ılık olması gerekiyor.Yoksa çorbanız kesik kesip olur.
Yoğurdu ekledikten sonra tereyeğını, naneyi ve pul biber sosunu tenceyereye döküyoruz.

 Dövülmüş sarımsaklarıda ekleyip o şekilde servis yapabilirsiniz.



AFİYET OLSUN...

8 yorum:

derya dedi ki...

Canım benim aslında annen iyi yapmış evlilik provası olur sana:))Hem çalışan bir bayan hem ev hanımı olmak çok zor:))Allah hepimize yardımcı olsun.Ben 24 senedir çalışıyorum 20 senelik evliyim inan çok yoruldum.İnşallah Rabbim evde oturacağım sağlıklı günleri gösterir.Çorba süper ellerine sağlık mutlu hafta sonları öpüyorum.

Hayat Cafe dedi ki...

Öncelikle kolay gelsin.Hem iş hem ev işi zor.
Çorba sıcak sıcak tam bu havalarda nefiss olur.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Cafe Portakal dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK ÇORBA DEĞİŞİK GELDİ BANA.
SEVGİLERİMLE...

Yeşim dedi ki...

Ellerine sağlık tatlım.Çok severim bu çorbayı eminim hakkını vermiştirsin :)sevgiler...

Nazmiye dedi ki...

çorba nefis sıcacık dumanı üstünde,ellerine sağlık.iyi pazarlar dilerim.

O.K.A.- MAVİ TUTKU dedi ki...

İlk defa duydum ve gördüm, çok hoş.:)

derya dedi ki...

Allahın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..

Yıpranmış ve Katılaşmış Gönülleri Rahmet Meltemiyle Yeşerten Eşsiz Peygamberin Doğum Günü Olan Mevlit Kandilinizi En Içten dileklerimle tebrik ederim.

çeşnici Handan dedi ki...

Hayırlı Kandiller dilerim