28 Mart 2011 Pazartesi

Kaypak

Cumartesi gününden beri bir türlü  kendime gelemedim.Bu havalarada güven olmuyor yani ,bi çok sıcak oluyor yakıyor insanı,bi bakıyorsun çok soğuk oluyor, kabanlarımızı giyiyoruz.Anlamadım gitti.
2 gündür hastaydım ama hergün bi misafir geldi, bi gün dışarı çıktım  felan derken  dinlenip kendime gelemedim bir türlü.

Çok eskilerde (Ben o zaman ortaokula felen gidiyordum) biz o zamanlar tabi istanbulda oturuyorduk.Haftasonu tatillerinde Pendikte oturan halamlara giderdik sürekli.Otururken aklımıza ya mantı yapmak gelirdi yada kaypak yapmak.
Geçen annemle konuşurken "Ayy bi gün kaypak yapsakta yesek" dedik.Senelerdir yapıp yemek nasip olmamıştı aslında.

Pazar günü "yapalım mı eee hadi yapalım" dedik.Annem yoğurdu açtı beraber katladık.


MALZEMELER;

  • 1 kg Un
  • Aldığı kadar su
  • Birazda tuz

İçi için;
  • Çökelik (tuzlu olacak)
Üzeri için;
  • 4 yumurta
  • 125 gr tereyağı
  • Tuz,pulbiber,karabiber

YAPILIŞI;

Un, tuz ve kıvamına göre suyu ekleyip, hamuru yoğuruyoruz.Yoğrulan hamur 20 dk dinlenmeye bırakılır.Dinlenen hamurları yumaklar haline getiriyoruz.


Yumakları tepsi büyüklüğünce açıp,3,5 cmlik kareler kesip içlerine çökelek koyuyoruz.

Daha sonrasında  üçgen şeklini alacak şeklide iki ucunu ve yanlarını kapatıyoruz.


Üçgen şeklini alan hamurları kaynamış sıcak suya  atıp,15-20 dk pişirilir.Hamurlar pişerken diğer taraftan tereyağını eritip,çırpılmış yumurtayı ekleyip pirişiyoruz,Yumurta pişerken tuz, karabiber,pulbiberide ekleyip,Üzeri için yapılan  yumurtanın altını kapatıyoruz.
Daha sonrasında pişen hamurları servis tabağına alıp (biz genelde büyük tepsiye koyup, oradan servis yapıyoruz :) Üzerine yumurta sosunu ekleyip,servis ediyoruz.

Afiyetler Olsun Efendim...



11 yorum:

olsada yesek suzan dedi ki...

Annemde yapardı eskiden o günlere gittim ellerinize sağlık olsada yesem yani çok güzel görünüyor...

sevda dedi ki...

canım benim kendine dikkat et.hastalanma.kaypağı annemde çok yapardı.görünce nasılda canım çekti.harika olmuş.ellerinize sağlık.öpüyorum.

sevda dedi ki...

canım benim çok saol.arada geliyorum ama fazla kalamıyorum.sanırım 20 gün sonra kuzenimde kabul günü var.orda olacam inşallah.akşama dönecem ama.yakın olsanız da görüşsek güzel olurdu ama kısmet.öpüyorum.

sevda dedi ki...

canım o parkı biliyorum.sanırım şulenin yanı kuzenimin evinin üst kısmında kalıyor.yanından çok geçtik.ewet bayağıda yakın sanırım.inşallah kısmet olursa görüşürüz.ben sana yazarım kesin tarih belli olunca.öpüyorum.

yedirenk dedi ki...

canım çook geçmiş olsun.bu nekadarda güzel bir lezzet böyle:)ellerinize sağlık...

canimçektipişirdim dedi ki...

ilginç bi tarif ben ilk defa görüyorum.ben safranbolu da bunun süzme yogurtla yapılanını,piruhiyi denemiştim ama o yumurtasızdı.ben yumurtayı sevmediğim için yumurtasızı daha güzel olur diye düşünüyorum..annenin ve senin ellerinize sağlık..

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık öpüyorum.

yemekbiraşk dedi ki...

annenin eline sağlık canım hamur işi olsunda:) hiç dayanamam yani:)
sevgilerimle...

Cafe Portakal dedi ki...

bende hasta gibiyim ama ayakta atlatıyoruz işte.
kaypak değişik bir isim:)mantı gibi ellerine sağlık canım

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

ay bayıldım ben buna yemeğe gidiyorum çok acıktırdı bu görüntü beni:)))

Cafe Gusto dedi ki...

Böylesini hiç yemedim ama çok değişik bir lezzet olduğunu düşünüyorum ellerine sağlık...sevgiler...