26 Mart 2011 Cumartesi

Muska Tatlısı

İyi bir haftasonları geçirmenizi dileğiyle; herkeze merhabalar;
Bugün sizlere yapımı kolay, tadı çok lezzetli bir tarif sunacağım.Geçen akşam bir aceleyle Ülker Ablamın , Annem'inde katkıları ve komşuların sardığı ve gecenin bir yarısı gelip,fotoğrafımı çekmemi istedikleri bu harika tatlıyı yayınlamamı istediler.
Hımm tadına bakmadan olmaz deyince önce tadına bakmak şart olmuştu.Tadına baktım , bi daha baktım,sonra yine baktım,baktım olmayacak, çıtır çıtır gidiyor miğdeye.İçimde ki ses fotoğrafını çekmezsem,daha sonra fotosu çekicek bir şey bulamayacağımı söyleyince  yemeyi bıraktıp sonunda fotoyu çekmeyi başardım.Yok böyle bir lezzet,bayıldım, bayıldım  ama gece gece  bu yediklerim midemi acayip yordu.Rejimde gitti tabi bu arada :(



Tatlının yapımında emeği geçen bütün herkez'e çok teşekkürlerimi sunuyorum.Bu arada  unutmadan bu tarif Özlem Ablanınmış.



Bu tarif 2 tepsiye göre verilmiştir.

Malzemeler;
  • Hazır açılmış baklava hamur'u (adet veremeyeceğim size bağlı)
  • Dövülmüş ceviz
  • 250 gr tereyağı

Şerbet için
  • 2 Su bardağı Toz şeker
  • 2,5 su bardağı su

YAPILIŞI;

Yufkaların 2 adetini üst üste koyup 4 cm eninde şeritler  halinde kesilir.1 yufkadan 5 adet şerit kesilmiş olacak.Aslında  büyüklüğü size ait istediğiniz büyüklükte de kesebilirsiniz.Daha sonrasında kesilen şeritlerin köşesine cevizi koyup verev şeklinde katlamaya başlıyorsunuz.Bu işlem yufka bitene kadar devam edilip,eritilen  tereyağı tepsinin üzerine döküp, yavaş yavaş pişmesi için fırına veriyorsunuz.Hafif pembeleşince fırından çıkarıp  biraz soğuması bekleniyor  daha sonra  üzerine şerbeti  döküyorsunuz.
Bir paket yufkadan 2 tepsi  tatlı çıkıyor.


Afiyetler OLSUN...

Bu tarif 2 tepsiye göre verilmiştir.

11 yorum:

olsada yesek suzan dedi ki...

Muhteşem çıtırlığı belli nasıl güzeldir yemesi sabah sabah ağzım sulandı yapanların ellerine sağlık sanada yarasın canım dayanılırmı bu tatlıya bence zor :)

yedirenk dedi ki...

canımcım bende bu tatlıdan kısmetlenenlerden olabilseydim şeşke:)yapanın ellerine sağlık...

nesrin dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor canim, ellerine saglik. Gece olmasina ragmen cekim güzel olmus. Sevgiler...

Yeşim dedi ki...

çıtır çıtır birde şerbetli tatlı yenmezmi canım:)
gerçekten çok severim bende yapanların ellerine sağlık.
sanada afiyet olsun :)

Mekila dedi ki...

ooo süper görünüyor ki lezzeti görüntüsünden belli, çıtır çıtırdır şimdi uuf nefisss =) herkesin ellerine sağlık

canimçektipişirdim dedi ki...

bayılırım cevizli tatlılara,ellerine sağlık cnm..

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis olmuş emeği geçen herkesin ellerine sağlık.

Cafe Portakal dedi ki...

MUHTEŞEM ELLERİNE SAĞLIK YAPANIN.OLSADA BAKSAK BİZDE TADINA:)

Hayat Cafe dedi ki...

İnsanın uzanıp ağzına atıp,çıtır çıtır yiyesi geliyor.

Yapanların ellerine sağlık canım
Sevgiler.

melisa dedi ki...

emeği gçenlerin ellerine sağlık valla nefis görünüyor

sarımutfak-hande dedi ki...

merhaba canım sen bana gel ben sana kahvede yaparım çikolatasınıda ikram ederim:)))
şu blogspottaki sorunlar yüzünden kimselere gidemedim canım senin sayfanada kaç kez geldim ya sayfa açılmadı ya sayfa açıldı yorum kısmına giremedim sinirlenip sinirlenip çıktım anlıyacağın şimdi bir den ikiside açıldı acayip sevindim yuppiii:))) tatlın da harika olmuş hem güzel hem pratikmiş ellerine sağlık
sevgiyle kucaklıyorum seni