30 Mart 2011 Çarşamba

ŞEKERPARE

Bloglarda problem  malesef  devam etmekte :( biraz önce arkaşım aradı beni  "Bloğuna giremiyorum bakamıyorum" diye, canım sıkılıyor açıkcası.
Ne zaman düzelecek, ne zaman bitecek bu azap.

Ben bu hafta yine şerbetli tatlılara devam ediyorum.Aslında epey olmuştu fotosunu çekeli  fakat bir türlü yayınlamak nasip olmamıştı.
Tarif  Sofra dergisinin Özel yayınına iattir.

Buyrun efendim ŞEKERPAREMİZ....


MALZEMELER;
6-8 kişilik
  • 2 adet yumurta
  • 4 kahve fincanı eritilmiş margarin
  • 4 kahve fincanı toz şeker
  • 12 kahve fincanı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
ÜZERİ İÇİN;
  • 1 su bardağı fındık içi

ŞERBET İÇİN;
  • 3,5 Su bardağı Su
  • 3,5 su bardağı şeker
  • 1 çorba kaşığı limon suyu
  • 1 paket vanilya

YAPILIŞI;
Hamur için  gereken malzemeleri iyice yoğurduktan sonra , hamurdan ceviz büyüklüğünde koparıp, üzerine bastırıp yassı halini almasını sağlıyoruz.Daha sonra  üzerine fındık içinden yerleştirip,170 derece ısıtılmış fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
Diğer taraftan şeker ve suyu ayrı bir tencerede kaynatıyoruz.Şerbet kaynadıktan 3 dk sonra limon suyu eklenip, 5 dk sonra ise vanilyayı ekliyorsunuz.Kıvamı  oluncaya kadar kaynatılan şerbet, sıcak sıcak, pişen şekerparelerin üzerine  dökülür.


Afiyetler Olsun...

11 yorum:

sevda dedi ki...

sabah sabah canım çekti tatlıları görünce.nasılda güzel olmuşlar canım benim.ellerine sağlık.öpüyorum.

yeşim dedi ki...

çok güzel olmuş aycancım ellerine sağlık.öpüyorum çok.sevgiler...

Eylem dedi ki...

ben seni yeni buldum ve takip etmeye başladım.umarım sık sık görüşürüz bundan sonra.ellerine saglık.

yedirenk dedi ki...

canım bende senin gibiyim banada komşularım,arkadaşlarım soruyor ne zaman bloğuna girebilecez diye?cevap bile veremiyorum çok sıkıcı.Tatlılarına gelince senin gibi çoook şeker olmuşlar,ellerine sağlık birtanem...

canimçektipişirdim dedi ki...

bayılırım sekerpareye ellerine sağlık cnm..umarım bu sorun en kısa zaman da çözülür ve herkes bloglarına kavusur..ben bloguma girebiliyorum ama giremeyen çok kişi varmıs:(

olsada yesek suzan dedi ki...

Sorun yaşayanlar var ne kötü inşallah düzelir ama Aycancım insana bu yapılır mı can evimden vurdun beni bayılırım bu tatlıya bu aralar tatlılardan uzak durayım diyorum ama imkansız herhalde olsada yesem diycem başka bir şey demiycem ellerine sağlık...

SerpiL dedi ki...

nom nom nom nefis bir blog daha.ellerinize sağlık bizden sımsıcak bir merhaba size.

Cafe Portakal dedi ki...

aycanım ellerine sağlık canım.bende şimdi kalburabastı şerbetledim:)öpüyorum

çeşnici Handan dedi ki...

Bayılırım şekerpareye nefis olmuş çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR BU ŞEKERPARELER ELLERİNİZE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE..

Pasta sarayim dedi ki...

Ellerine saglik Aycanim...harika görünüyor sekerparen..Sevgiler