1 Nisan 2011 Cuma

AĞLAYAN PASTA

Herkeze hayırlı cumalar diliyorum;
Ben cuma günlerini çok seviyorum,oldum olasıda sevmişimdir.Çünkü ertesi günü tatil gibi oluyor,gerçi biz cumartesi günleri çalıyoruz, hatta çok yoğun oluyorum ama yine de erken çıkabiliyoruz. Bu bile güzel :)
Bu sıra hep tatlılardan gidiyorum ,aslında yayınlanmayı bekleyen bir sürü yemek tariflerim var.Kısmetse onları da en yakın zamanda sizlerle paylaşacağım.

Tarifi Sofra dergisine ,yapımı  Ablam'a ait olan bir pasta sunuyorum.



MALZEMELER;
  • 4 adet yumurta
  • 3 kahve fincanı toz şeker
  • 3 kahve fincanı un
  • 1 pk vanilya
  • 1 pk kabartma tozu
  • 1 su bardağı  süt
Üzeri için;
  • 1 paket toz kremşanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
Kakao Sosu;
  • 2 su bardağı su
  • 2 su bardağı tozşeker
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 1 çorba kaşığı un
Süslemek için;
  • Hindistan cevizi

YAPILIŞI;
Yumurta ve toz şekeri mikser ile çırpın.Vanilya ve kabartma tozunu ekleyip, tahta kaşıkla azar azar unu ilave ederek karıştırın.Orta büyüklükte  yuvarlak ve yağlanmış kalıba yayın.Önceden ısıtılmış,170 derecelik fırında 30-35 dk pişirin.Soğuduktan sonra üzerine 1 su bardağı sütü gezdirin.Başka bir kapta kremşantipi yapıp, pişen kekin üzerine yayın.Kakao sos için ise su,şeker kakao ve unu tencereye alın.Devamlı karıştırıp soğutun.Pişen kakao sosunu kremşantinin üzerine yayın ve üzerine hindistan cevizini serpin,1-2 saat dolapta bekletip, servis edebilirsiniz.


Afiyetler olsun....

12 yorum:

yeşim dedi ki...

eline sağlık canım.nefis görünüyor.şimdiden iyi tatiller diliyorum.çok öptüm.sevgiler.

MUHTEREM GÜNER dedi ki...

denemek üzere aklımın bir köşesine yazdım :))

canimçektipişirdim dedi ki...

ellerine sağlık cnm ben bu tarifi keki kakolu olarak yapıyorum,hiç bu sekilde denemedim ama eminim çok güzeldir..

Gülcan dedi ki...

cumartesiler iş günü olarak geçmiyor kayıtlarda ama nedense dikkat ediyorum da herkes cumartesileri yarım gün bile olsa çalışıyor. halbuki tatil olsa ne güzel olur..
tarife gelince çok güzel görünüyor ama ben krem şantiyi pek sevmediğimden pastalarda falan onun yerine hazır pasta kremaları kullanıyorum onların yapımı da aynı krem şanti gibi.. hem de daha hafif.. :) sevgier...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Sana da hayirli cumalar Aycancim.Benim de cok sevdigim bir pasta.Ablanin ve senin ellerinize saglik.Sevgilerimle...

sevda dedi ki...

canım benim pasta harika olmuş.o dilimi ben aldım.ona göre.ablanın ellerine sağlık.öpüyorum.

LaMa dedi ki...

Pastalarin en unlulerinden bu pasta:) Sizinki kumral guzeli olmus hep esmerlerine alisigiz malum:)
Sevgiler

mermer tezgah yemek tarifleri dedi ki...

bloğumu açtığımdan beri o blok senin bu blog benim geziyorum nasıl bir hata bilemiyorum ama sizin gibi süper tariflerle dolu bir bloğu yeni keşfettim hatamdan dolayı özür diliyorum ablanızın eline sağlık
sevgiler gönderiyorum

Bergamanet dedi ki...

offf ağlayacam şimdik.çok seviyorum bu pastayı.ablanın ellerine sağlık.LEZZET SARAYI

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis olmuş ablacığının ellerine sağlık canım.

feray dedi ki...

Aycancım harika bir blogun var, ziyaretine çok memnun oldum seni tanıma fırsatı buldum her zaman beklerim.
Bende takipçinim artık.
Pastan nefis ablanın ellerine sağlık.
Sevgiler..

Yeşim dedi ki...

ablanda senin gibi marifetli anlaşılan:)))
şaka bir yana çok güzel bir pasta bilirim.
ellerine sağlık ablanın.