11 Nisan 2011 Pazartesi

ÇATAL ÇORBA

Herkeze iyi haftalar diliyorum.
Daha önce sizinle paylaşmıştım aslında rejimde olduğumu.Nasıl gidiyor diye sorarsanız, İnan'ın her tarafım ağrıyor ve yorgunum ayrıcada kendimi çok iyi hissediyorum.Fazlalıklardan kurtulacağım için :)
İlk  gün spor salonunda herşey gayet iyi gitti, hatta hocam dan uyarı aldım :)Eski öğrencisi olduğumdan bana  acımayacakmış hıh :)

Bugünde varrrr , Çarşamba da var, Cuma da  var.Var oğlan var...

Birde Teyzem'in baskısıyla  Pazar günleri 16:00 ile 18:00  saatleri arası Latin Jimlastiğine başladım.Ama çok süper bi şey.Öyle böyle değil yani.
Spordan 1 saat önce bir kaç bir şey atıştırdığım için spordan sonra yemek yiyemiyorum Maalesef.Bu nedenle Anneciğimin pişirdiği güzel yemeklerinden mahrum kalıyorum.

Dengeli beslenmeme çok dikkat ediyorum.Yoksa başka türlü olmuyor.

Bugün size daha önce yaptığımız fakat bir türlü yayınlayamadığım bir çorbamız var.Buyrun Efendim...



MALZEMELER;
  • 1 Çay bardağı yeşil mercimek
  • 1 Çay bardağı  Erişte
  • Bir tutam Tuz
  • Yeteri kadar su


ÜZERİ İÇİN;
  • 1 adet kuru soğan (Domates de kullanabilirsiniz)
  • 1 tutam nane
  • Bir miktar Sıvıyağ


YAPILIŞI;

Temizlenmiş,yıkanmış mercimekleri pişmesi için yeteri kadar içi su dolu tencereye atıp içerisine tuzunu atıyoruz.Pişmeye yakın, hamurları ayıyoruz.Bu malzemeler piştikten sonra ayrı bir tavada, küp küp doğranan soğanları sıvı yağ ile kavurup, üzerine naneyi ekliyoruz.Sosumuzda olunca Çorbanın içine ilave ediyoruz.Sosu yaparken  soğandan sonra domatesde eklebilirsiniz.Çok nefis oluyor.


Afiyetler olsun Efendim....

25 yorum:

FERZAN dedi ki...

canım herşeyden önce rejimde başarılar,sporda da güç kuvvet diliyorum,yeşil mercimek çorbasını bende çok severim ellerine sağlık,sevgiler...

Hayat Penceremden dedi ki...

Yeşil mercimek çorbasını o kadar çok severim ki ellerine sağlık canım

CANDAN TARİFLER dedi ki...

BÖYLE ERİŞTELİ ÇORBALARI ÇOK SEVİYORUM. ÇORBAYA ÇOK YAKIŞIYOR..ELLERİNİZE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE..

dokuzuncubulut dedi ki...

Annem kendi yaptığı erişte ile hazırlardı bu çorbayı.
Görünce onu hatırladım şimdi.
Çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.

mine dedi ki...

bayılırım mercimek çorbasına , soğanları sonrada eklemeyi ilk defa gördüm ellerine sağlık ve kolaylıklar ama fotoda gördüğüm kadarıyla oldukça iyisin ...

yeşim dedi ki...

ellerine sağlık canım çorba nefis olmuş. bol miktarda karanfil ile suyu kaynatıp soğutup içmeye çalış.ödemi süratle atıyor.şişman hiç değilsin formundasın.çok öptümmm....

Eda dedi ki...

bizim evde de çok sevilerek yenir ellerine sağlık..

CMOS dedi ki...

blogunun tepesine diyet yapanlar izlememeli falan yazmalısın bence yazık bana! :D

canimçektipişirdim dedi ki...

ben yeşil mercimekle erişteyinin yemeğini yapıyorum corbasını hiç denemedim..tam bir lezzet ve sağlık çorbası:)

olsada yesek suzan dedi ki...

çok severim bu çorbayı ellerine sağlık çokgüzel görünüyor canım.

sevda dedi ki...

bizde çok yaparız bu çorbayı canım.yanlız içine yoğurtda katıyoruz.serviste.ellerine sağlık.öpüyorum.

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

Rejim ve spor için darısı başıma diyorum başka denebilecek bişi yok:)Aferin sana

Fatma dedi ki...

REJİMDE BAŞARILAR, SPORDA KOLAYLIKLAR DİLİYORUM. CANIM ÇORBANDA ÇOK GÜZEL BİZDE YAPARIZ BU ÇORBAYI ELLERİNE SAĞLIK ANNENİN
ÖPÜYORUM

Kendimce dedi ki...

Allah kuvver versin ben bu çorbayı çok sık yaparım ellerine sağlık

yedirenk dedi ki...

ay canım benim bende sendenim diyet ve spordan bahsediyorum.her yanım ağrıyor sorma:(çorba nefis görünüyor,annenin ellerine sağlık....

Cafe Portakal dedi ki...

ellerine sağlık bizdede erişte çorbası derler salçalı reyhanlı yaparız erişte ve yeşil mercimek çok yakışıyor.sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Bayılırım bu çorbaya nefis olmuş ellerine sağlık canım.

lezzet-i mekan (serpil) dedi ki...

bizde bu çorbaya sakala çarpan denir. çok da sevilir. ellerine sağlık. güzel bir gün diliyorum sevgiler.

Hülya dedi ki...

Aycan'cım, bu çorbayı biz Tutmaç adıyla yaparız. Çok sevilir bizim ailede. Üzerine sarımsaklı yoğurt döküp yeriz.
Ellerine sağlık. Eskişehir'den sevgiler..

Ekin Mutfagi by Elif dedi ki...

Ay canim ellerine saglik ve o güzel yorumun icin ayrica tesekkür ederim.

Kilo konusu bendede var. dogumdan 7 ay sonra sonunda OLMUYOR BÖYLE DEDIM KENDIME, BU BEN DEGILIM diye bunalima giriyordum.
Bende günde 1 saat yürüyüs yapiyorum ve yediklerime dikkat ediyorum aksamdan sonra hic birsey yemiyorum vee 3 kg verdim:))

Sanada kolay gelsin.Herseyi kafaya koyduktan sonra oluyor,ben onu anladim:)

NarincE dedi ki...

Başarılar dilerim, rejim işinde yani:)

anneanneninemekleri dedi ki...

Sık sık yaptığım ve severek yediğimiz bir çorba,ellerinize sağlık.Nefis görünüyor.

yemekbiraşk dedi ki...

harika olmuş canım,
eline sağlık sevgiler...

Swotpisces dedi ki...

güzel blog, sevdimmm. :)

Gülcan dedi ki...

ben çok severim bu çorbayı.. nefis görünüyor.