13 Nisan 2011 Çarşamba

EFELEK (LABADA OTU) DOLMASI

Labada Otu Nedir?Namı Değer Efelek Otu :)

Efelek adı verilen 50 cm boylarında bir bitki olan Labada daha çok dağ, orman ve çayırlarda sulak yerlerde yetişen bir bitkidir.
Vücudu güçlendirir. İştahı açar. Mide ve bağırsak bozukluklarını giderir, ishali keser. Kanı ve bağırsakları temizler. Labada Çayı, vücudu rahatlatır ve kuvvet verir.Haşlanıp deriye konursa kaşıntıları azaltır. Egzama ve yaraların iyileşmesine yardımcı olur.

Eveeetttt bugün sizlere  çok sevdiğim, severek te yediğim Efelek dolmasının tarifini yayınlayacağım.




 Efelek otu o kadar yumusaktır ki çokda çabuk pişer.Pişirirken yakmamaya dikkat edilmelidir.


MALZEMELER;
  • 2 Demet Efelek otu
  • 2 Adet orta boy Kuru soğan
  • 1 Su bardağı Pirinç
  • 1/2 Su bardağı Bulgur
  • Tuz,Karabiber,Pulbiber
  • 1/2 Su bardağı Sıvıyağ
  • 1 çat bardağı  Su

YAPILIŞI;
Efelek yapraklarını iyice kıdıktan sonra kaynar suda yumuşayıncaya kadar bekletiyoruz.Diğer tarafta tencereye sıvıyağı koyup,yemeklik olarak doğranan kuru soğanları ekleyip,kavuruyoruz.Soğanların içine Salçayı ve baharatları ilave edip,pirinç ve bulguru da ekleyip kavuruyoruz.Kavrulan içe1 çay bardağı su  ekleyip pirinçler yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.
Pişen içi yaprakların içinekoyup sarıyoruz.Sarılan dolmaların üzerine  bir miktar su ve sıvıyağ ilave edip,pirişiyoruz.


Afiyetler Olsun Efendim...


23 yorum:

Yeşim dedi ki...

Teyzem yapar bunu:)))
ellerine sağlık canım.

sevda dedi ki...

üstünede sarımsaklı yoğurt dökünce harika olur canım.arada bizde yaparız.ellerine sağlık.öpüyorum.

butterfly dedi ki...

Efelek dolmasını hiç yemedim ama görüntüsü çok iştah açıcı:). Ellerine sağlık..
Sevgilerimle:).
aslı
http://www.kristalkelebek.com

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Canli canli harika gorunuyor,dolma sever olarak canim cekti.Ellerine saglik canim.
Sevgilerimle...

sarımutfak-hande dedi ki...

hiç yemedim ama çok güzel olduğu kesin ellerine sağlık canım

Fatma dedi ki...

selam canım değilmi tam zamanı şifalı bitkilerin mevsimi faydalanmak lazım.çok güzel ellerine sağlık
sevgiler

olsada yesek suzan dedi ki...

yedim ben harika oluyor gerçekten ellerine sağlık
canım, bu arada foton süper çok güzelsin :)

çeşnici Handan dedi ki...

Labada olarak biliyordum ama diğer adını ilk kez duydum sarma yapılan herşeye bayılırım. Nefis olmuş ellerine sağlık canım.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ne kadar şifalıymış.Annem labadanın yemeğini yapar bense hiç rastlamadım,belkide farkedemedim.Sarma çok lez. görünüyor.Ellerine sağlık

Cafe Portakal dedi ki...

aycancım hiç duymadım canım aslında egede çoktur ama denk gelmedim hiç ellerine sağlık bilgilendirdiğin için
sevgiler

Hülya dedi ki...

Yıllar önce yedim ama tadını unuttum şimdi. Güzeldi sanırım. Seninkiler de çok lezzetli görünüyor Aycan'cım..

yeşim dedi ki...

harika şifa dolu bir sarma olmuş canım ellerine sağlık.bulursam hemen deneyeceğim..öpüyorum...

yedirenk dedi ki...

canımcım ilk defa duydum ama görüntüsü süpper ellerine sağlık birtanem...

canimçektipişirdim dedi ki...

ne faydalı biseymiş hiç duymamıtım çok merak ettim benim yasadığım sehirde yoktur ama yine de bakacağım..

zeynep dedi ki...

İlk defa görüyorum ve duyuyorum sanki biraz ekşili gibi geldi bana tamda bana göre;)

Ellerinize sağlık.
Sevgiler..

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

hic tadmadigim bir lezzet ama görüntü sahane ellerine saglik sevgiler...

yemekbiraşk dedi ki...

labadayı severim ama sarma olarak yemedim eline sağlık canım
sevgilerimle..

Gülcan dedi ki...

ilk kez duyuyorum ben bu otu. egzamaya iyi gelir demişsin o yüzden çok ilgimi çekti. 4 yıldır egzamadan ne sıkıntılar çekiyorum bilemezsin. nerden buluruz ki bu otu?

feray dedi ki...

Labada buralarda görmedim yada adı değişik ama sarmalar çok güzel görünüyor canım. Ellerinize sağlık..
Sevgiler..

New York'tan dedi ki...

Ilk defa duydum boyle bir otu :) ogrenmis oldum simdi, ellerine saglik .

Ülkü dedi ki...

Geçen hafta sonu yedim :) eline sağlık, ziyaretin için teşekkür ederim :)

anneanneninemekleri dedi ki...

Nefis görünüyor,ellerine sağlık,sevgiler

FİLİZ'CE dedi ki...

sadece bizim köyde yapılır diye düşünürdüm hep..Annem en son yaptığında hatta resmini çekip yayınlamalıyım diye düşünmüştüm..demkki siz benden önce davranmışsınız.. çok severim...ellerinize sağlık nefis gözüküyor..sevgilerimle...