28 Nisan 2011 Perşembe

Elmalı Kek

Son iki gündür nisan Ayı artık gerçek yüzünü göstermeye başladı.Bıkmıştık artık, bi kaban giy bi yazlık montları giy Aaaaa. Gına geldi artık dedik yani :)
Umarım bu havalar hep böyle gider hatta Hıdırellez günü hava süper  güzel olurda bahçemizde oturabilelim.

Pazar günü Misafir gelecek diye  alelacele yaptığım Elmalı kekim,umduğumdan daha bi güzel oldu.

Buyrun efendim tarifimize...


MALZEMELER;
  • 3 Yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya ve kabartma tozu
  • 5 adet küçük boy sarı elma
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 2 çorba kaşığı dolusu dövülmüş ceviz
  • Aldığı kadar un

YAPILIŞI;
  1. 3 Aadet yumurta ve şekeri köpürünceye kadar çırpıyoruz.
  2. sıvıyağı ve ılık bir bardak sütü, köpüren malzemeye ekliyoruz.
  3. Unu, vanilyayı ve kabartma tozunu ekliyoruz.
  4. Diğer bir kasede, kabukları soyulmuş elmaları küp küp doğruyoruz.
  5. Elmaların içine tarçin ve cevizi de ekliyoruz.
  6. Elmaların bulunduğu malzemeleri, hamura ekleyip kaşık yardımıyla karıştırıp,180 derecelik önceden ısıtılmış  fırında  pişiriyoruz.
Not:Özellikle elmaları küp küp doğruyoruz ki keki yerken sanki içinde muhallebi varmış gibi oluyor.


Afiyetler Olsunn....

18 yorum:

yedirenk dedi ki...

canımcım ellerine sağlık....

olsada yesek suzan dedi ki...

elma,ceviz tarçın bayılıyorum bu üçlüye harika olmuş canım ellerine sağlık...

derya dedi ki...

Ohhh mis gibi canım ellerine sağlık tabak hazır sütte şekersiz ve soğuksa deyme keyfime:)))öpüyo
rum.

SEVGİLERİMLE dedi ki...

Çok haklısın arkadaşım,havalar buralarda da aynı,sabah yağmur öğlen güneş,akşama tekrar yağmur...
Ama ben seviyorum yağmuru,rabbimin güzel nimetlerinden biri,öyle değilmi?çisem çisem öyle güzel yağıyorki şuan,kahvemi yudumlarken yazıyorum sana...
Çok içtensin bunu belirtmek istiyorum.
Yüreğine sağlık.

Elmalı kek,harika gözüküyor.Ellerine sağlık.

Güzel bir gün olsun.

sevgilerimle...

İnci Yemek dedi ki...

Ellerine sağlık aycancığım:)çok severek yiyoruz bizde elmalı ve cevizli kek'i.
yiyenlere afiyet olsun.çok öpüyorum seni...

sevda dedi ki...

canım benim nasılda güzel olmuş.canım çekti görünce.ellerine sağlık.öpüyorum canım.

Hayat Cafe dedi ki...

En sevdiğim keklerden biridir.
Kocaman bir dilim olucaktı şimdi off ama nasıl yerdim.
Elleirne sağlık.
Sevgiler.

ahsenin dünyası dedi ki...

merhaba ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor

sarımutfak-hande dedi ki...

elma tarçın ceviz üçlüsüne asla hayır demem
ellerine sağlık çok güzel olmuş canım

Fatma dedi ki...

çok nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler

SEVİM CENGİZ dedi ki...

merhaba arkadaşım elma tarçın ceviz bunların üçü bir araya geldimi ben kendimi kaybediyorum ellerine sağlık.....

eldivenlerim dedi ki...

aynen, bencede elma, tarçın ve ceviz süper üçlü;) Mmmmm, tam çaylık, çok lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım....

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Aycan,cim ellerine saglik,kek harika gorunuyor.
Sevgilerimle...

Fransali Gelin dedi ki...

mmm nefisss, çok canim çektii

Cafe Portakal dedi ki...

elma ve tarçın neye girse yakışıyor enfes bişey oluyor ellerine sağlık

anneanneninemekleri dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ANNE KEKİ GİBİ OLMUŞ ,SEVGİLER

yeşim dedi ki...

süt ve kek aycan inan canım çekti ellerine sağlık.canım benim hayırlı cumalar diliyorum.öperim...

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Elmayı kekte bande çok seviyorum.
Merzifon'lu olduğunu görünce çok hoşuma gitt. Kızkardeşim 5 yıl Gümüşhacıköyünde Türkçe öğretmenliği yaptı. Bİzim için hep özel olmuştur.
Sevgiyle kal.