8 Nisan 2011 Cuma

Kızarmış Somon Üzerine Sotelenmiş Soğan

Günaydınlar Efendim,
Bugün benim için yavaş yavaş sindire sindire kilo vermeye başlıyorum.Epeydir ertelemiştim fakat, artık kiloları vermek farz oldu.
Veeeee bugün spor'a ve rejim'e başlıyorum :) Kararlıyım ve istekliyim ,kilolarımı düğünüme kadar.
Güzel güzel yemeklere nasıl dayanacağım bilmiyorum.Allah yardımcım olsun.

Annem dün bir değişiklik yapmış ve Pazartesi günü yerine  Dün Balık almış :)Seve seve yedim valla.
Balık dendiğinde benim aklıma, Roka ,soğan ve sarımsak geliyor.Bu 3 malzemeyi karıştırdığında balığa  çok yakıştığını düşünüyorum ben.Dün yapılan balıkların üzerlerine  bende soğan soteleyip o şekilde servis yaptım.Ev halkı o kadar beğendiler ki anlatamam size.





Bundan sonra bu sote bizim evde sık sık yenileceğe benziyor.





MALZEMELER;

  • 1 Adet Temizlenmiş Somon
  • Sıvı yağ
  • Mısır Unu

SOĞAN SOTE İÇİN;
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 6 diş sarımsak
  • 2 Çay kaşığı Limon suyu
  • Kekik,Pulbiber,Karabiber ve tuz
YAPILIŞI;
Temizlenen  somonları mısır ununa bulayıp kızartıyoruz.Balığın kızartılan tavasında  sote şeklinde büyük büyük doğranan soğanlar ve kabukları soyulmuş sarımsaklarıda ilave edip, baharatları ve limon'un suyunu  ekliyoruz.Pişen soğan soteleri balıkların üzerine ekleyip, roka ile servis edebilirsiniz.


Afiyetler Olsun....

12 yorum:

sevda dedi ki...

canım benim aksılık olmassa cumartesi merzifonda olacam.kuzende gün var.arkadaşlarla önce çarşıyı gezecez sanırım.sen çalışıyosun sanırım.musait olsaydın çarşıda buluşurduk.bir kahve içerdik.bu arada balık harika görünüyor.ellerinize sağlık.öpüyorum.

derya dedi ki...

Canım maşallah enfes görünüyor ellerine sağlık.Yorumlardaki kelime düzenleyicisini kaldı
rırmısın öptüm.

olsada yesek suzan dedi ki...

nefis bir balık olmuş bende yaparım böyle soğanları ellerine sağlık ne güzel rejim için kararlı olman bende böyle kararlı olabilsem keşke...

♥ Hasretli Lezzetler ♥ dedi ki...

umarim hersey gönlünce gider :)
balik enfes görünüyor..afiyetler olsun..sicacik sevgiler

yeşim dedi ki...

aycancım ellerine sağlık...balıkta bende sarımsağı pek severim çok yakışıyor.hatta sarımsaklı özel bir sosum vardır illede olucak balığın yanında...soğanı hiç bu şekilde denemedim iyi fikir denenecektir ilk fırsatta....öptüm gönülden çok çok...

Eylem dedi ki...

balıkla çok aram yok ama yine de bizim ufaklık yesin diye kendimi zorluyorum.ellerine saglık.

Yeşim dedi ki...

değişik balık tarifleri denemeyi severim.
buda denenecektir :)
ellerine sağlık tatlım.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Aycancim,bu nefis lezzet karsisinda gel de diyet yap.Harika gorunuyor ellerinize saglik aannecinin de senin de.
Sevgilerimle...

mermer tezgah yemek tarifleri dedi ki...

önce rejimde başarılar diliyorum
balığa bayılırım nasıl olsa yerim ama bu daha bi lezzetli olmuş görünüyor tabiki deneyecem ellerinize sağlık mutlu haftasonları canım

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Somonun üzerine soğan çok iyi olmuş bence:)
Ellerine sağlık...
Sevgiler

yedirenk dedi ki...

görüntü on numara ellerine sağlık...

hilal hanım dedi ki...

balık çok nefis olmuş şimdi olsa öğle yemeği zamanıda yaklaştı:)ellerine sağlık sevgiler