4 Nisan 2011 Pazartesi

Lahana Dolması (deneme)

Keşke yaz aylarında da lahana olsada bu yararlı sebzeden mahrum kalmasak.Lahanayı hertürlü yiyebilirim aslında,etli dolmasını, zeytinyağlısını, salatasını.

Anneciğimiz  geçen gün  sardığı güzel dolmaları.
 Bu sıralar rejimde olduğumdan pek fazla yemek yiyemiyorum :(


Gelelim dolmamızın tarifine;


MALZEMELER;
  • 1 adet orta boy lahana
  • 1/2 kg pirinç
  • 250 gr kıyma
  • 3 baş kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı salça
  • Tuz, karabiber,Pulbiber.
YAPILIŞI;
Lahananın yapraklarını ayırıp, iyice yıkandıktan sonra,  haşlanır.Yapraklar yumuşayıncaya kadar haşlanır.Diğer taraftan  iç malzemesi için büyün malzemeler karıştırılır, yarım su bardağı  su eklenir.Haşlanan lahanalar sarılır ve tencereye dizilir.Salçalı-yağlı  su yapıp dolmaların üzerini geçecek şekilde tencereye gökülür.
Dolmalar piştikten sonra servis edebilirsiniz.


Afiyet Olsun....


12 yorum:

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

Hep annem yapar bende yerim:)İlk lahana sarmamı yaptığımda koskocaman resimle koyucam vallahi bloğa:)Ellerine sağlık canım

sevda dedi ki...

lahana sarması yapraktan zordur canım.anneciğinin ellerine sağlık.öpüyorum.

olsada yesek suzan dedi ki...

geçen gün bende yaptım çok severim annenin ellerine sağlık canım...

yeşim dedi ki...

en sevdiğim dolmadır kendileri...afiyetler olsun canım.güzel bir hafta diliyorum.

butterfly dedi ki...

Çok zahmetli ama bir o kadar da güzel bir yemektir..Sevmeyenini duymadım zaten:). Anneciğinin ellerine sağlık. Sizlere afiyet olsun:).
Sevgilerimle...
aslı
http://www.kristalkelebek.com

Bergamanet dedi ki...

mmmm çok severim annenin ellerine sağlık nefis görünüyor.LEZZET SARAYI

derya dedi ki...

canımmm bayılırım ellerine sağlık öpüyorum.

Tümay Öztürk dedi ki...

etlisine de zeytinyağlısına da bayılırım. Ellerine sağlık...

Nazmiye dedi ki...

lahanalar nefis olmuş, şu an çok canım çekti.bende senin gibi rejimdeyim nisan 1 de başladım,şaka gibi ama değil.verilmesi gereken 5 kilom var,sana da bana da kolay gelsin.sevgiler.

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm herkes güzel güzel yorumlar yapmış..ama ben nedense görüntüsü bana pek cazip gelmediği için hiç bu dolmadan yemedim..acaba ön yargılı davranıp güzel bi lezzetten mahrum mu kalıyorum diye düşündüm şimdi..

Gülcan dedi ki...

aslında lahana dolması sevmediğim tek dolma çeşididir. ama ne hikmetse fotosunu görünce canım çekti şimdi gece gece.. :) ellerinesağlık annenin..

yedirenk dedi ki...

EN SEVDİĞİM SARMA OLSADA YESEM,ANNECİĞİNİN ELLERİNE SAĞLIK...