28 Nisan 2011 Perşembe

Yumurtalı Kabak

Herkeze günaydınlar;
Hayırlı uğurlu Cumalar olsun inşallah....
Bu sabahki kahvaltım için dolapta  öylece duran 2 adet sevgili kabağımın bozulmasına gönlüm bir türlü el vermedi.
Birazcık erken kalkıp,kabakları değerlendirmek istedim.
Daha önce annem yapmıştı çok sevmiştim.

Kahvaltılarınıza Alternatif olarak sunabileceğini güzel bir lezzet.Yumurtalı kabak kavurması....


Kabağı oldum olası çok seviyorum.Her türlüsünü yerim, hatta sabah akşam demeden.



MALZEMELER;
  • 2 Adet orta boy kabak
  • 2 adet yumurta
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ
  • Tuz,Karabiber,Pulbiber
YAPILIŞI;
  1. Kabaklar iyice yıkanır.
  2. Yıkanan kabaklar önce boyuna doğru ortadan ikiye kesilir.Kesilen parçalarda tekrar boyuna kesilir.
  3. İnce ince üçgen şeklinde doğranır(yemeklik).
  4. Tavaya dökülen sıvıyağ kızdığında kabaklarrı ekleyip,kavrulur.
  5. Kabaklar kavrulurken içine  tuz,karabiber ve pulbiberi eklenir.
  6. Kabaklar iyice kavrulduğunda yumurtayı da  eklenip,pişiriyoruz.
Çok pratik ve nefis bir lezzet.


Afiyetler Olsun....

26 yorum:

necla dedi ki...

pratik ve güzel bir alternatif denemek lazım ellerinize sağlık...

Tümay Öztürk dedi ki...

Bu pazar kahvaltısında yapılcak bir tarif olmuş:) Ellerine sağlık:)

sevda dedi ki...

kabağı yumurtalı bende yapıyorum.harika olur canım bilirim.ellerine sağlık.öpüyorum.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık:)

30 Nisan - 25 mayıs 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 13.'si olan "Diyet ve diyabetik Tarifler" etkinliğine ben http://www.tadinadoyamadim.blogspot.com olarak ev sahipliği yapacağım.


Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.Birden fazla tarifle katılabirsiniz
Bunun için yapmanız gerekenler:
Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobi dünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber vermelisiniz.

Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.
Siteniz yoksa; tadinadoyamadim@hotmail.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Diyet ve Diyabetik tariflerinizi 25 Mayıs'a kadar bekliyorum.


Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

yedirenk dedi ki...

canımcım sanada hayırlı cumalar dilerim.tarifin hem pratik hemde güzel olmuş,ellerine sağlık....

Eylem dedi ki...

kabak kavurmasını ögrenciyken çok yerdim ama şimdilerde unutmuşum.birara bende yapayım.ellerine saglık.

yeşim dedi ki...

mis mis koktu aycancım.ellerine sağlık.bol karabiberli nefis...öpüyorum canım.

Yasemin dedi ki...

Merhaba Aycan,
Ben Yasemin, öncelikle yorumun için çok tesekkür ederim :) kabak yemeklerini bende çok severim resimdeki kabak tarifin gel beni ye diyor :D ellerine saglik!!
Sanada hayirli cumalar, sevgiler!!

Öznur dedi ki...

Merhaba Aycan doğrusu kabağın bir çok çeşidini yedim ama yumurtalı ilk kez görüyorum. Merak ettim deneyeceğim inş ellerine sağlık canım Cumanız mübarek olsun sevgiler.. Tarifkolik/Öznur

disal dedi ki...

bende çocukken sevmediğim lezzetlerin şimdi farkına vardım..çok seviyorum sebzeleri..ellerine sağlık görüntü güzel tarif süper...

Hayatın Tatları dedi ki...

bende kabağa bayılırım. Ama hiç aklıma böyle yapmak gelmedi gayette pratik diyet yaparken süper bir alternatif olur. ellerine sağlık canım...

Mihriban dedi ki...

Merhaba Sevgili Aycan,
Kabagin herhalini severek yiyenlerdenim bende,senin tarifinde degisik ve pratik olmus,
ellerine saglik olsun,
Hayirli cumalar.

canimçektipişirdim dedi ki...

değişik bi tarif olmus cnm ellerine sağlık..

Yeşim dedi ki...

canım çok değişik bir tarif ilk defa kabağı yumurtalı gördüm desem:)ama dolaptaki kabaklar bu tariften yapılacak kesinlikle.
ellerine sağlık tatlım.

ebrulitatlar dedi ki...

Hiç yumurtalısını denememiştim. Leziz görünüyor. Yapmak lazım. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Swotpisces dedi ki...

ilk defa yumurtalı duydum, denemekte fayda var, paylaşım için teşekkürler.

saniyesultan dedi ki...

kabağı bende çok severim ama yumurtalı denemedim....ellerinize sağlık.

Fatma dedi ki...

ah canım benim hafta sonu kahvaltısına ne yapsam düşüncesinden kurtardın beni teşekkürler ellerine sağlık ilk defada böyle bir şey deniyicem güzel hafta sonları diliyorum canım sevgiler

marifet ellerimizde dedi ki...

aa aycan supersın bugunume uygun bır secenek ...bugun yapıp yıyeyım barııı..gıtsın kılolar :)
ellerıne saglık canım

ahter demir dedi ki...

elinize sağlık bende kabapğı çok severim..

Magia da Inês dedi ki...

♫° ·.Amiga!
✿♥
Hummmmm!...
Que delícia!!!!

Um lindo fim de semana!
Beijinhos.
Brasil°º♫
°º✿
º° ✿♥ ♫° ·.

yersofrasi.org dedi ki...

Kabağı ben de çok severim.Yumurtalısı da güzel bir kahvaltılık olmuş. Ellerine sağlık.

Mekila dedi ki...

kabak ve yumurta en sevdiğiim lezzetler süper bu tarif süper fikir :)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

ELINE SAGLIK AYCANCIM,NEFIS GORUNUYOR.BIZIM EVDE DE COK SEVILIR.
SEVGILERIMLE...

Yeşim dedi ki...

Dolaptaki kabaklar bu tarif olucak demiştim ya dün yaptım çok güzel oldu gerçekten tarif için çok teşekkürler canım.

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

Canım istedi dolaptaki kabaklarl akşam yapsammı acaba:)Ellerine sağlık canım