10 Mayıs 2011 Salı

Balkabaklı Toplar

Selamlar, Sevgiler, merhabalar,
Tüm dostlarım, ziyaretçilerim.
Bugün sizlere Sevgili Kayınvalidem'in pazar günü bize ikram ettiği balkabaklı topları sunacağım.
O gün bir şey daha öğrendim ki benim nişanlım kabak tatlısını sevmiyormuş.Aaaaa kabak sevilmezmi hiç  dedi yani içimden.
Kayınvalidem de evdekiler sevmiyorlar diye bu şekilde değerlendirmek istemiş kabakcıkları.Bence çok başarılı bir çalışma olmuş.Hatta ben rejimde olduğumu unutup 4 taneyi miğdeme postaladım :)






Malzemeler;
  • 1/2 kg balkabağı,
  • 1/2 +2 parmak fazla su bardağı şeker,
  • 2 paket petübör bisküvi,
  • Dövülmüş ceviz ve fındık.


Yapılışı;
  1. Balkabaklarının kabukları soyulur ve doğranır.
  2. Doğranan kabaklar bir tencereye yerleştirilir ve üzerine şekeride ekleyip,1  gece tencerenin ağzı kapalı bekletilir.
  3. 1 gece bekletildiğinde kabaklar sulanacağından su eklemeye gerek yoktur.
  4. 30-45 dk kadar kabakları pişiriyoruz.
  5. Pişen kabaklar biraz soğuduktan sonra parçalanan bisküviler eklenir.
  6. Kabak ve bisküviler karıştırılır ve ceviz büyüklüğünde  parçalar koparılır ve yuvarlak şekli verilir.
  7. Dövülmüş ceviz veya fındığa bulanır ve buzdolabında  bekletirlir.
 Afiyet olsun...

30 yorum:

Hayatın Tatları dedi ki...

hmmm nefis görünüyor canım ellerine sağlık

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

kayınvalideciğinin ellerine sağlık canım:)
gelin kaynan pek marifetlisiniz maşallah:)
mutlu günler dilerimm:)

Yeşim dedi ki...

kayınvaliden kadar marifetlisin tatlımmm:)
afiyetler olsun...

derya dedi ki...

Maşallah gelinde kayınvalidede marifetli elleri
nize sağlık canım öpüyorum.

Nazmiye dedi ki...

ellerine sağlık kayınvalidenin çok leziz olmuş,bence nişanlını yavaş yavaş alıştır kabak tatlısına.hele birde tatlının üstüne tahin dök, bak nasılda sevecek nişanlın.

eldivenlerim dedi ki...

bencede kabak sevilmezmi;)enfes bir görüntü, kayınvalidenin ellerine sağlık, sanada afiyetler olsun arkadaşım....

yedirenk dedi ki...

kayınvaldenin ellerine sağlık,çok öpüyorum canımcım...

zeynep dedi ki...

Aaaa pastasını biliyordum da böylesini hiç düşünmemiştim cezerye gibi olmuştur..Denemeli muhakkak..
Yapanın ellerine sağlık..Sevgilerimle..

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
kayınvalidenin ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

olsada yesek suzan dedi ki...

değişik ve güzel olmuş ellerine sağlık canım...

Fatma dedi ki...

Aycan bende yapıp bloğuma koymuştum canım çok harika oluyor tadını biliyorum kayınvaldenin ellerine sağlık sanada afiyet olsun canım sevgiler

ahter demir dedi ki...

eveet elmalı havuçlu derken kabaklısıda oldu simdi oğluşuma kabak yedirmenin yolu bu olsa gerek:) tesekkürler aycan hanımcığım kayınvalidenize sevgiler

Rozerin'in Annesi dedi ki...

canim benim kayinvalidenin ellerine saglik, tabiki seninde...harika gorunuyor...optum..

sevda dedi ki...

maşallah canım.kayınvalıden pek hamarat.ne güzel bir değerlendirme yapmış.ellerine sağlık.öpüyorum.

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok değişik olmuş,kayınvalidenizin ellerine sağlık.

Gülcan dedi ki...

vallahi sevmeyen sevmiyor.. benim gibi :)) sevemedim gitti kabak tatlısını. bu topcuklar nasıl ki acaba? denemek lazım belki severim.

saniyesultan dedi ki...

balkabaklı hiçbirşeye hayır demem...ellerine sağlık..

Öznur dedi ki...

Şahane duruyor gerçekten ellerine sağlık canım sevgiler.. Tarifkolik..

Benhurum dedi ki...

Kabak ve ceviz ikilisini zaten çok severim bir de bisküvi ile birleşmiş, nefis olmuş ellerine sağlık arkadaşım.
Sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

tüyoları kaptın yani :))) ne güzel bir yedirme yolu bulmuş ,kayınvalidenin ellerine sağlık canım

SEDA dedi ki...

Tek atımlık lezzetlere bayılıyorum ben zaten :) Ellerinize sağlık

Sevgiler

SerpiL dedi ki...

ellerine sağlık değişik bu halini hiç tatmadım bal kabağının.

Hayatcemresi dedi ki...

Balkabağı sevmeyenlere yedirmenin en güzel yolu,eline sağlık,sevgiler...

MÜNSTER dedi ki...

Vaavvv, bunlar muhtesem Aycancigim... Kayinvalidenin ellerine saglik... Ben de olsam aynen "bunlar tabakta degil, midemde durmali" derdim...

CAHİDE dedi ki...

Çok severim kendilerini. Benim çocuklarda bu topları çok seviyor ellerine sağlık canım...

Pasta sarayim dedi ki...

Balkabagi toplar harika görünüyor.K.valdenizin ellerine saglik.Sevgiler....

sevimin sayfasi dedi ki...

balkabagini cok severim, her türüne hayir demem...bu toplara hic hayir demem hemencik mideye atarim...
kayinvaldenin ellerine saglik

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık aycancım süper gözüküyorlar zaten:)
sevgilerimle...

SEVGİLERİMLE dedi ki...

Kabak tatlısına asla hayır diyemem bende,tahinle ve cevizle süslenmişse eğer,
kayınvalidenin reçetesi de tıpkı cezerye gibi Aycan'cım,ellerine sağlık olsun.

Güzel bir gün diliyorum.

sevgilerimle...

Mekila dedi ki...

Aaaa kabak yenilmez miiii =)sevilmez miiii =) tatlısı yemeği ayy ay neleri yapılır hepsi ayrı lezzet, kayınvalidenin de bu ikramı çok lzzetli olmuşa benziyor =)