9 Mayıs 2011 Pazartesi

Hıdırellezden Kareler...

6 Mayıs günü hava çok çok kötü,  çok soğuktu.Ama bir şey vardı ki hepimizin  içimiz sıcaktı :)
Daha önce köy'ümün fotolarını sizile paylaşacağımı belirtmiştim.
Aslında bizim köyümüzde piknik alanı vardır. Oraya gidip fotograf çekmeyi istedim fakat o gün acayip  kalabalık ve soğuk olduğundan gidememiştim.
İnşallah bir gün gidip oranında fotoğraflarını yayınlayacağım.

Dedemlerin tarlasında bulunan bu ağacı hep Yaprak dköümündeki ağaca benzetirim :)


Köyümüzün yolu....

Bizim hamarat gelinlerimiz Sacüstü yaparken bir  kare....Araya ablamda  sıvışmış :)


Benim Canım Annneeemmmm.

Annem ve gelinlerimizin açtığı sacüstüleri yengemde, sac'ın üstünde pişirirken bir kare.


Misssss gibi sacda pişen Sacüstülerimiz.....

Yapım aşamasında fotolamayı çok istediğim Köy ekmeklerimizi yengem, İstanbul'a gideceğinden  erken saatler yaptığından sizlere sadece görüntüsleri verebiliyorum.


Köy ekmekler,ne biz burda SOMUN deriz.Somunların,Pidelerin, Keşkek ve güveçleri pişirdiğimiz Taş fırınımız.

Kapımızın önünde bulunan salkım söğüdün  altında yazın oturması bir başka olur.

Yengem'in bahçesi....


Nişanlım, mangalın başındaydı.Garibim :)


Ablam (Meleğin Annesi),Annem,Teyzem ve Büyük Ablam.


 İşteeeee bu kadar kişiydik.Tabi üşüyüpte içeride oturanları  saymıyorum :)


İşte benim o günkü yiyeceklerim :(  (ben hiç böyle az yemezzzzdimmmmm).

Çok soğuk bir o kadar da güzel bir gün geçirdik. Kalktık ip atladık, şarkılar söyledik.Güle güle bir şey olduk valla :)

Not:
O gün toplam 32 kişiydik.

13 yorum:

olsada yesek suzan dedi ki...

ohhh sefanız olsun ne güzel bir gün geçirmişsiniz bayıldım valla ama nasıl az yemeye dayandın bravo sana... sacüstünde aklım kaldı doğrusu misss gibi olsada yesem :)böyle bir ailen olduğu için çok şanslısın canım allah ağzınızın tadını bozmasın sevgiler...

Mutfaktan mis kokular dedi ki...

NE kadar guzel bir gun geçirmissiniz. Mis gibi buram buram...

sevda dedi ki...

harika resimler canım.bizim burdada dün şenlik vardı.bende insallah yakında paylaşırım resimleri.o tabağı ben alsam harika olurdu nbu arada canım.öpüyorum.

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

kültürlerimiz birbirine çok benziyor Aycancığım:) ne güzel değil mi mmeleket kareleri:)
Allah ağız tadınızı hiçmi hiç bozmasın:)

Fatma dedi ki...

amanın ne güzel ailece vede nişanlın yanında engüzel günleriniz canım kıymetini bil.Damada iyi bakıyorlar bu arada anladığım kadarıyla
ah ah o ekmekler saç üstüler ağzım sulan dı:)
afiyet olsun mutlu günleriniz bol olsun canım öpüyorum.

marifet ellerimizde dedi ki...

AYCANNNNNNNNNNNN BIZE NISPETMI YAPIYORSUN:))))))))
MAŞALLAH NE GUZEL BIR YERDE YASIYORSUN..HERSEY DOGAL :)BAYILDIM

Mekila dedi ki...

Maşallah maşallah canım nazarlık koysaydın fotoğraflarına, nasıl da güzel geçirmişsiniz zamanı, saçda pişen lezzetlere bayılırım nefis görünüyorlar, epey de kalabalıkmışsınız, ne mutlu hep böyle birlikte ve mutlu olun güzelim =)

Mimosa Café dedi ki...

sacdaki böreklerle ekmekler beni bitirdi. inşallah bir gün bize de kısmet olur. afiyetle kalın.

Baharcicegi dedi ki...

Sicaik gözlemeler,mis gibi ekmeklerde gözüm kaldi aciktim birden
cok güzel bir gün olmus paylasim icin tesekkürler

Cafe Pepela dedi ki...

Ay maşaAllah. Ne güzel vakit geçirmişsiniz...
Buram buram memleket / samimiyet kokuyor her kare.
Hele o köy ekmekleri yok mu?
Bir dilim isterim ben de. Şöyle sıcak sıcak olacak / el yakacak . Üzerine halis tereyağı ve salça sürüp tek lokmada yiyeceğim mmmm! :)

İçtenliğin ve nezaketin için ayrıca teşekkür ederim. Çok mutlu oldum :)

Kucak dolusu sevgilerimle

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Aycan,
Maşallah ailece çok güzel bir gün geçirmişsiniz.
Allah ağzınızın tadını bozmasın.
Her şey harika görünüyor, somun ekmekler, sacüstleri nefis, emeği geçenlerin ellerine sağlık.

vildan çayan dedi ki...

Ziyaretin için teşekkür ederim canım. Harika resimler . Taş fırına bayıldım. Bende bahçemde böyle bir fırınım olmasını isterdim..:)))

Cake Life Behiye dedi ki...

fotoğraflara baktıkça içim açıldı,,herşey çok güzel..harika bir gün olmuş maşallah size :)