26 Mayıs 2011 Perşembe

Limonlu Kek

Merhabalar, Sevgili misafirlerim,İzleyenlerim,Hayırlı Cumalar Olsun...

Bu gün sizlere, dün akşam gelen arakadaşlarımız için hazırladığım Limon aromalı kek'imi yayınlamak istedir.

Ben  çok sevdim umarım sizlerde seversiniz.



Arkadaşımın oğlu Kayra bebek bile, aromalı kekimize bayıldı desem yeridir.


Geçen pazar günü bir kek yapmıştım, Aman allahın, hiç böyle kötü bir kek yapmamıştım :( Kabrmadı, hamur oldu benim canım sıkıldı, Bu sefer yaptığımda da çok tereddütlüydüm fakat güzel bir sonuca ulaşmış oldum.


Kek'in bu kadar sarı olmasının nedeni, Köy yumurtasından yapılmış olmasından kaynaklanıyor.


Malzemeler;
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • Yarım su bardağı eritilmiş, tereyağı
  • 1 adet limon'un suyu
  • Yarım çay bardağı su
  • Kabartma tozu, vanilya
  • İri olarak dövülmüş ceviz
  • Elenmiş Un
Yapılışı;
  1. Yumurta ve şeker'i çırptıktan sonra yoğurt, tereyağı, limon suyu ve suyu ekleyip çırpıyoruz.
  2. Elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyip, çırptıktan sonra, vanilya eklenir.
  3. Yağlanmış kalıba, dövülmüş cevizi serpip, kek malzemelerini döküyoruz.
  4. 180 derecelik fırından pişiriyoruz.
Sevgilerimle;

25 yorum:

yeşim dedi ki...

hayırlı cumalar canım.kek mükemmel olmuş elerine sağlık.altaki o kızartmalar varya öldürdü beni kocaman öpücükler yolluyorum onlara...öptüm seni canımmm.iyi tatiller....

xcelis dedi ki...

limonu sevdiğim için her türlü tarifine varım ellerine sağlık harika görünüyor hayırlı cumalar.

Cafe Portakal dedi ki...

hayırlı cumalar canım nefis mis kokulu bir kek ellerine sağlık
sevgiler

lezzet sarayı dedi ki...

ohh nasılda mis gibi kokuyordur o kek .ellerine sağlık ...

Eylem dedi ki...

ben limonun bıraktıgı aromaya bayılırım.ellerine saglık.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

Ellerine saglik kek icin
ne guzelde mis gibi kokuyodur bu kek boyle

sevda dedi ki...

canım düzelmiş yorum sayfan.sabahta yazmaya çalıştım olmadı.kek sper olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

Yasemin dedi ki...

Merhaba Aycan,
ellerine saglik, cevizlerle görüntüsü çok hos olmus..
hayirli cumalar!

necla dedi ki...

ellerine sağlık canım iştah kabartan bir görüntüsü var ellerine sağlık

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Limonlu keke bayılırım. Rengi harika.
Sevgiyle kal.

Özgen dedi ki...

Canım ellerine sağlık rengi ve görünüşü ne kadar güzel olmuş sevgilerimle...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine sağlık canım,bayılırım limon ve portakallı keklere nefis görünüyor.
Aycancım bazı rakadaşlara ve sana bir türlü yorum yollayamıyorum.İnşallah bu yorumum gelir.
Sevgilerimle...

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor kek,sünger gibi.bazen tutmadımı birdahaki sefere tereddüt oluyor ama her zamanda aksilikler olmuyor tabiiki.sevgiler.

marifet ellerimizde dedi ki...

ayy canım ne guzel bır goruntu ben bayılıyorum bu hafıfı tatlılara:))))))mıs gıbı lımon kokar....ellerıne saglık canım

yedirenk dedi ki...

CANIMCIM OH MİS GİBİ LİMONLU BİR KEK OLMUŞ,ELLERİNE SAĞLIK...

Limon çiçekleri dedi ki...

Kekin rengine,görüntüsüne bayıldım canım ellerine sağlık.Nazik ziyaretin içinde bir kez daha teşekkür ederim..

çeşnici Handan dedi ki...

Limonu keke çok yakıştırırım nefis olmuş mis gibi de kokmuştur ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

feray dedi ki...

Aycanım harika bayıldım kekine ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

Fatoş Öztürk dedi ki...

Bizim evde kekin her çeşidi yenir.Dolayısıyla beğenmemek mümkün değil.Zaten görüntü süper ellerine sağlık canım.Sevgiler...

ahter demir dedi ki...

ohh mis gibi kokusu burnuma geldi vallahi..Ellerine sağlık aycancığım bol cevizli süper olmuş.

Saglıklımutfak dedi ki...

Limonlu keki çok severim ellerine sağlık Aycan:)

Mutfak dili dedi ki...

Maşallah kek gel beni ye diyor başka bir şey demiyor. Limonlu hiç yemedim hiç de denemedim. Çünkü keklerden yana şansım hep puf diye çöker. Hele üstünde çevizler öyle tane tane duracak hayatta olmaz. Ne kadar güzel çökmemiş dibine cevizler. Elinize saglık. Sevgiler....

yeşim dedi ki...

dur gitmeden blogundan 1 dilimde kek alayım...ne güzelmiş yumurtalar kekin rengi muhteşem olmuş.fıstığım damat bey çok şanslı maşallah sana.öptümmm.

eslem dedi ki...

Limonlu tatlar favorimdir eline sağlık ;)
Hatice .

empiti dedi ki...

limonlu keke bayılırımm.Ellerine sağlık (: