29 Mayıs 2011 Pazar

!!!Sütlaç!!!!

Herkeze sevgiler , selamlar , İyi haftalar diliyorum.
Sütlü tatlı olarak ne olursa olsun, pek bi severim,nedense hafif ve güzel olurlar hep.
Köyden mis gibi süt gelmişken, bunu değerlendirmek farz olmuştu artık :)



Bu sefer sunum olarak güzel duracağını düşündüğümüzden dondurma kaplarında servis etmeyi daha uygun bulduk.
Bence çok hoş oldu...



Sütlaç'a  bir dilimde vanilyalı dondurma eklendiğinde nefis üzeri bir şey oluyor.Denemenizi tavsiye ederim.



Malzemeler;
  • 2 kg Süt
  • 1  kase haşlanmış pirinç
  • 1 kase toz şeker
  • 1 pk vanilya

Yapılışı;
  • Sütü pişiriyoruz.Kaynamaya bırakıyoruz
  • Diğer tarafta pirinçleri haşlıyoruz.
  • Haşlanan pirinçleri, kaynayan süt'e ekleyip,Süt koyulaşıncaya kadar pişirmeye devam ediyoruz.
  • Koyulaşan sütlaç'a şekerini ekleyip,şekerler eriyince de vailyayı ekleyip, ocaktan alıp, servis edebilirsiniz.

Afiyetler Olsun...

Sevgilerimle;

25 yorum:

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

bayılırım , geçenlerde yaptım benimki sulu oldu biraz ama buna rağmen afiyetle yendi. ellerinize sağlık. sevgiler...

Eylem dedi ki...

ellerine saglık canım.sütlü tatlılar sıcak yaz günlerinin en güzel tatlısıdır.

Tümay Öztürk dedi ki...

Sürekli yorum yazıyorum canım ama bir türlü gitmiyor hata veriyor mesajlarım. Bu sefer farklı bir metod deneyeceğim umarım olur:) Ellerine sağlık canım.

www.tumayinmutfagi.com

Nergis Mevsimi dedi ki...

Sütlaç annemin bizim için en çok yaptığı tatlıydı.O nedenle daha bir severim.Sunumunuzda hoş olmuş,ellerinize sağlık...

NarincE dedi ki...

Zaten kaç gündür tutuyorum kendimi, bana sütlaç yaptıracaksınız:)

Öznur dedi ki...

Eşim bayılır sütlaca ama sık yapamıyorum ellerine sağlık canım çok hoş duruyor sevgiler.. Tarifkolik..

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Bayılırım sütlü tatlılara. Üstüne de dondurma beni kim tutar. İki sevdiğim tad yan yana.
Sevgiyle kal.

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm ellerine sağlık bende çok severim sütlacı şimdi onlardan bi tanesi yanımda olsa fena olmazdı:)

elifin terazisi dedi ki...

Merhaba, Birgül'ün blogundaki yorumunuz için gelmiştim. Bu yorumlarla ilgili sorunu nasıl hallettiniz.
Sütlacınız harika olmuş,nişastasız olunca ben daha çok seviyorum. Afiyet olsun:)

elifin terazisi dedi ki...

Kocaman, kocaman teşekkürler, sevgiler:)

Utku'nun annesi dedi ki...

Evet harika bir sunum olmuş elinize sağlık..Vanilyalı dondurma ilginç geldi,bende bayılırım sütlaça ilk fırsatta deniycem
Sevgiler

marifet ellerimizde dedi ki...

HIMMM NESFISS BENIM AHMEDIM BAYILIR SUTLACA BIR KASE ALALIMMI TEYZESI:)

butterfly dedi ki...

Tatlıların sultanıdır bence:)..Ellerine sağlık canım..
Sevgilerimle:).
aslı
http://www.kristalkelebek.com

olsada yesek suzan dedi ki...

Aycancım her zamanki gibi harika görünüyor, sütlacı sevmek ne demek bayılırım ellerine sağlık olsada yesem :)

Hayat Cafe dedi ki...

Köyden gelen miss gibi sütle yapılırda tabak tabak yenmezmi bu sütlaç...
Ellerine sağlık canım
Sevgiler.

derya dedi ki...

Kardeşim ellerine sağlık asla vazgeçemiyeceğim tatlıdır mutlu haftalar öpüyorum.

sevda dedi ki...

CANIM İYİKİ DÜZELTMİŞSİN YORUM BÖLÜMÜNÜ.KAÇKERE YAZDIM GİTMEDİ.SÜTLAÇDA HARİKA OLMUŞ.ELLERİNE SAĞLIK.ÖPÜYORUM.

Mimosa Café dedi ki...

ben de çok severim. harika görünüyor. ellerine sağlık. sevgiler.

yeşim dedi ki...

aycancım tam kıvamında pişmiş sütlaçlar çok beğendim ellerine sağlık canım benim.tatlımı tatlı bir hafta diliyorum.öperim..

Cafe Portakal dedi ki...

sütlaç ve kuplar harika ellerine sağlık canım
sevgiler

yedirenk dedi ki...

canım sunum gerçektende çok şık olmuş,ellerine sağlık...

Gülcan dedi ki...

EŞİM BENDEN İSTEDİ AMA HALA YAPMADIM ELLERİNİZE SAĞLIK.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine sağlık canım,sütlaç sevilmezmi? nefis görünüyor.
Sevgilerimle...

Saglıklımutfak dedi ki...

Çok severim elle
rien sağlık. Harika duruyor

AskinAy dedi ki...

Hmmm ellerine saglik bugünlerde bende sütlac yapma kararindayim harika görünüyor!!!