4 Mayıs 2011 Çarşamba

Yarma Çorbası

6 Mayıs  bizim buralarda çok önemlidir.Bir gece önceden (yanı 5 mayıs da) isteyen her kimse dileğini bir kağıda yazıp içine de demir para koyup gül'ün dalına asar. Gece hızır  uğrasın ,dilekler kabul olsun diye.Sabahta erken den kalkıp gül'ün dalından dilekler toplanır ve o dilek oluncaya kadar  da o kağıt saklanır.
Ben çoğu zaman unuturum valla ama bugün yapmaya niyetliyim.

Veeeeeee her sene olduğu gibi yarın fabrikamız tatil olup, Cumartesi ve pazar günleri mesai yapılacak.Maksat İnsanların hıdırellezlerini kutlamasıdır ki bizim memleketimizde çok önemlidir.

Bir geleneğimizde gelin olacak kızlara, erkek tarafından hediyeler getirilir.Eş dost akraba komşu gelin kıza hediyeler getirirler, ve gelen hediyeler bir ipe asılır. Misafirler yer içer eğlenirler.

Yarın kısmet olursa bizde köyümüzde olacağız.Anneannem, Dedem ayyyy ne güzel hepsini göreceğiz.Bol bol foto çekip de sizinle köyümün resmini paylaşacağım.


Ayyyy bu kadar yeter galiba :) Gelelim mis mis kokan çorbamıza.


Çorbanın içinde kuru fasulye, nohut ve yarma var....



MALZEMELER;
  • 1 Su bardağı yarma
  • 1 çay bardağı nohut
  • 1 çay bardağı kuru fasulye
  • 1/2 kg süzme yoğurt (katık)
  • Tuz
Üzeri için;
  • Nane ve sıvıyağ
Yapılışı;

  1. Yarma,nohut ve kuru fasulyeyi bir gün önceden  suya ıslatılır.
  2. bir gün sonra tencereye suyu koyup, bakliyatları da ekleyip yumuşayıncaya kadar pirişiyoruz.
  3. Biraz tuz eklenir.
  4. Çorbanın suyundan biraz yoğurda ekleyip, sulandırıyoruz.
  5. Daha sonrasında yoğurdu çorbaya eklenip,
  6. Üzeri için  nane ve yağı kızdırıp, çorbaya ekliyoruz.

Afiyetler Olsun Efendim....

Sevgilerimle;

32 yorum:

derya dedi ki...

Canım günaydın soğuk soğuk içmeye bayılırım bu çorbayı ellerine sağlık öpüyorum.

Hayat Penceremden dedi ki...

Yarma corbasını çok v-severım canım ellerıne sağlık

anneanneninemekleri dedi ki...

Çorba nefis görünüyor ellerine sağlık,gelenekleri sürdürmek ne güzel özendim...

Tümay Öztürk dedi ki...

Canım ne kadar güzel eğlenerek geçiriyorsubuz. Heyecanını bende hissettim biran:) Şimdiden iyi eğlenceler. Fotoğraflarını heyecanla bekliyorum. Çorban çok vitaminli ve de lezzetli duruyor. Ellerine sağlık...

sevda dedi ki...

ben bu çorbayı çok severim canım.annemdeyapar arada.harika olur.buradada kısmetse cumartesi pazar hıdırellez şenlikleri olacak.inşallah bende resimleri paylaşırım.öpüyorum canım.

Fatma dedi ki...

Canım çorbanın lezzetini tahmin edebiliyorum, bizim soğuk yoğurtlu çorbaya benziyor sizin sıcask mı içilir bilmiyorum.biz fasulye koymayız .
inşallah bütün dileklerin kabul olur diyorum şimdiden:)

Nilgün Komar dedi ki...

off ne güzell ellerine sağlık

AsLI dedi ki...

Bu corbayi biliyorum.Erzincan´da bunu soguk icerler.Ama ben pek sevmem fasülyelisini.Sadece yarma koyarim.Ellerine saglik

canbogazdan dedi ki...

Boyle merasimlere hasret kaliyoruz sehir hayatinda. Cok sanslisiniz, benim yerime de eglenin. Benim de anneannem kagida hepimizle ilgili dilekler cizerdi ve bu kagidi balkondaki ciceklere asardi. Bunu yaparken yaninda bulunmak bile beni cok keyiflendirirdi. Hey gidi gunler.. Zaman su gibi akiyor di mi :) Sevgiler

Hayatın Tatları dedi ki...

Aycanım iyiki paylaştın bu bilgiyi benim tamamen aklımdan çıkmıştı. Bende her sene dileklerimi yazıcam gül dalına asıcam diye düşünürüm ama hep kaçırırım. Şimdiden hazırlayım en iyisi. Çorba da nefis olmuş ellerine sağlık

yersofrasi.org dedi ki...

Hem sıcak hali ile hem de yazın sıcaklarında soğuk olarak çok güzel giden bir çorba. Ben de çok severim. Ellerine sağlık canım.

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm ellerine sağlık bu tarz çorbaları çok severim..sanırım sende nişanlıydın artık sanada bol bol hediye gelir..

cahide dedi ki...

Bizde dövme çorbası deriz. Yazın neredeyse dolaptan eksik olmaz. Ellerine sağlık canım...

http://www.cahidejibek.com/

olsada yesek suzan dedi ki...

ne güzel eğlenirmuşsunuz özendim valla...çok severim bu çorbayı ellerine sağlık....

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Aycancım, o kadar güzel şeyler hazırlayıp, fotoğraflıyorsunuz ki, kilo aldığım için artık gündüzleri bakmaya çalışıyorum yazılarına, gece bakınca, başıma iş açılıyor :)

fatma dedi ki...

bende hıdrelezi çok severim ateş yakıp dilek dileyip üstünde atlarız çok egleniriz fotografları merakla bekliyorum çorbada çok doyurucu olmuş ellerine saglık

Hülya dedi ki...

Ne güzel bir çorbadır bilirim.. Fasulye koymadan nohut ve yarmalısını yapar annem.
Ellerine sağlık canım. Hıdrellez konusunda özendim valla ne kadar güzel kutluyorsunuz. Hava da güzel olur inşallah..

Sevgiler Aycan'cığım..

MÜNSTER dedi ki...

Aycancigim, sagol valla,,, bak ben tamamen atlamisim hidrellezi... Iyiki hatirlattin.... Sevgilerimle, ellerine saglik bu sahane corba icin...

Saglıklı dedi ki...

Çok severim bakliyatlı çorbaları. Ellerine sağlık canım

ahter demir dedi ki...

aycan hanımcım negüzel gelenekleri devam ettirebilmek ..güzel bir haftasonu diliyorum bende yaptım bu çorbadan resimlerinide çektim yayınlanacaklar arasında gercekten çok güzel oluyor

SerpiL dedi ki...

yöresel nefis bir çorba ellerine sağlık

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

Aycancığımm:)
çorban çok güzel ona diyecek birşeyim yok daaa başka birşey diyeceğim:)
merzifonlusun, merzifondamı yaşıyorsun acaba?
gümüşhaneden memleketim kastamonuya giderken geçiyoruz merzifondan:) çok şirin ve çok gelişmiş biryer çevresine göre:) çok cici biryerde yaşıyorsun canım:)

CANDAN TARİFLER dedi ki...

BİZİM BURDADA 6 MAYISTAN BİRGÜN ÖNCE HACET DEDE YE ÇIKLIR DUVARLARINA TAŞ YAPIŞTIRILIR EĞER TAŞ YERE DÜŞMESSE BİLKİ DİLEĞİN OLACAKTIR:))SONRA O DAĞIN YAMACINA BİR GÜZEL PİKNİK SOFRASI KURULUR:))NE GÜZEL TATLI HEYECANLAR DİMİ:))
ÇORBANIN HER ÇEŞİDİNİ ÇOK SEVERİM.ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
SEVGİLERİMLE..

Öznur dedi ki...

Çorba şahane olmuş canım ellerine sağlık sevgiler.. Tarifkolik..

yemekbiraşk dedi ki...

çocukluğumda kalan güzel anılar... hıdırellez..
öyle coşkuyla kutlardık ki:) anlatmakla bitmez şimdi:)
çorbanda nefis gözüküyor
sevgilerimle canım...

Mekila dedi ki...

ilk defa duydum, aslında yarmalı çorba duymuştuum ancak içine nohut ve fasulye koyulduğunu duymamıştım, ama nefis görünüyor, bir kaşık alayım da içeyim dedirtiyor =)

Gülcan dedi ki...

ben de astım dileğimi bu gece. inşallah gerçek olur dileklerimiz. ne ilginçmiş gelin olacak kıza hediye getirilmesi ve hediyelerin ipe asıllması. ne eğlencelidir ama :)

NarincE dedi ki...

Ben de akşama sadece yarmayla yapmayı düşünüyorum. Ellerinize sağlık.

yedirenk dedi ki...

canımcım çorba nefis olmuş,fotolarınıda merakla bekliyorum...

dokuzuncubulut dedi ki...

çok sağlıklı ve çok doyurucu bir çorba. Nefis görünüyor, ellerinize sağlık olsun.

çeşnici Handan dedi ki...

Canım çorban harika olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

NESLiiCE dedi ki...

Yogurtlu seylere bayilirim