16 Haziran 2011 Perşembe

Aycan'ın Mutfağı 1 Yaşında & Çökelikli Börek

Zaman su gibi akıp gidiyor değil mi?
Daha dün gibiydi sanki bloğumu açtığımda. Geçen sene bu günlerde ben, yemek sitelerinde fink atarken benim mutfağı ne denli sevdiğimi bilen sevgili arkadaşım Ufuk'un sayesinde  amatör olarak blog hayatına adımımı atmış bulundum.Ve o gün bu gündür de zevkle ve istekle günden güne mutfak arşimi genişletmeye çalışmaktayım.Hey gidi günler heyyyyy nasıl da geçti bir yıl.Onu bunu bırakında  düğünüme bile 2 ay kaldı Abooooo......

Blog hayatına girmem bende çok şeyleri değiştirdi. En önemlisi de sizin gibi değerli ve güzel dostlar ,arkadaşlar bulabildim. Ve sayenizde mutfakla, iyice haşır neşir olup beni evliliğe iyice hazırlamış oldunuz Dostlarım.

Desteklerinizi esirgemeyip, beni  ziyaret eden bütün  misafirlerime,arkadaşlarıma, Dostlarıma  teşekkürleri bir borç biliyorum.

Bugün sizlere  pazar günü Annem ve  sandıkta görevli bulunan arkadaşları için yaptığım  böreğimi sunacağım...




MALZEMELER;

  • 12 Aadet baklava yufkası
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1/2 kg Çökelik
  • tuz, karabiber,Pulbiber
  • 1 adet yumurta sarısı

Yapılışı;
  1. 1 adet bakalava yufkasını alıp, sıvı yağı fırça ile yağlayıp,bir adet daha yufkayıp üstüne ekleyip, tekrar yağlıyoruz, yufkanın son katında da aynı işlem yapılır.
  2. Yağlanan yufkaların 3.katına  çökelikleri her tarafına  ekleyip, çok sıkı ve gevşek olmayacak şekilde rulo  yapılır.
  3. Rulo yapılan yufkaları 4 eşit şekilde kesiyoruz.
  4. Altı yağlanan  tempimize  börekleri dizip,  sıvıyağ ile karıştırılan yumurtanın sarısını sürüp, çörekotu ve susam ekliyoruz.
  5. 175 derecede 30 dk pişiriyoruz.
Afiyetler Olsun...

30 yorum:

ebrulitatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Bloğunun ilk yaşını kutlarım. Nice güzel paylaşımlar dileğiyle. Sevgiler..

Nilgün Komar dedi ki...

blogunun yeni yaşı kutlu olsun canım! nice güzel yayınlarda buluşmak üzere..

derya dedi ki...

Canım nice güzel paylaşımlara ve uzun senelere inşallah öpüyorum.

yedirenk dedi ki...

canımcım nice nice senelere hepberaber inşallah...iyiki bloğunu açmışsın iyiki seni tanımışım canım benim.böreğine gelince bayıldım doğrusu:)ellerine sağlık...

sevda dedi ki...

canım benim nice uzun seneler güzel paylaşımlar diliyorum.hep burada olursun inşallah.börek te çıtır çıtır harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

Cafe Portakal dedi ki...

ellerine sağlık yeni yaşınız hayırlı olsun daha çok paylaşımlarda bulunmak dileğiyle...
sevgiler

pembe kekik dedi ki...

Elinize sağlık,bu arada blogunuzun yeni yaşı da kutlu olsun...

aymuca:) dedi ki...

Böreğe hayır diyemem hiç bir zaman.nefis bisey gibi gorunuyo ellerinize saglik ....bu arada ben de bloğuma beklerim aymucadan sevgilerde:)))

canbogazdan dedi ki...

NIce senelere insallah Aycancim :)

olsada yesek suzan dedi ki...

canım nice yaşlara inşallah hep beraber güzel paylaşımlarla birlikte olmak dileğiyle...ellerine sağlık canım börek çok güzel görünüyor...

AsLI dedi ki...

Nice güzel yillar ve yemekler diliyorum seni.Tebrikler :)

Minhas Receitas Dia a Dia dedi ki...

Merhaba ben ve blogunuza sonra tarifleri ve mükemmel mevcut muybien çok mutfakta yaratıcı olduğunu bilmek. Ve onun takipçisi duyuyorum. Karşılamak gel beni çok hoş tambiénserá. Saygılar, Marta.
Her gün için benim tarifleri

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm blogunun yası hayırlı olsun:)birlikte nice mutlu yıllara:))
ellerine sağlık böreğinde çıtır çıtır görünüyo..
tebrik ederim cnm umarım evlilik hazırlıklarında hersey umduğun gibi olur..

Fatma dedi ki...

ihhh aman aman benim canım Aycan'ımın güzel bloğu yaşına da girmiş kutluyorum .. daha niCe senelere güzel paylaşımlarınla hep beraber diyorum canım
sevgiyle kucaklıyorum senii
iyiki varsın AYCAN:)))

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerine sağlık canım. Nice nice seneler beraber olmak dileğiyle. Blogunun yeni yaşı hayırlı uğurlu olsun :) Sevgiler.

meleginmarifetleri dedi ki...

Ellerine sağlık, daha nice yıllara..

NESLiNAME dedi ki...

Iyiki blogun dogmus... Ayrica börekte harika gözüküyor :)

İnci Yemek dedi ki...

Düğünede az kalmış çeyizler hazırlanmıştır herhalde:)haydi hayırlısı.
Blogunu iyi ki açmışsın canım nice nice yıllarda birlikte oluruz inşallah.
Börek enfes olmuş ellerine sağlık
tatlım.çok öpüyorum seni...

Eylem dedi ki...

daha nice zamanlar yazılarını ve tariflerini okumak dilegiyle.dügün de yaklaşmış heyecan varmı heyecan

F İ L İ Z dedi ki...

blogunun yaşı kutlu olsun arkadaşım

Saglıklımutfak dedi ki...

Mutlu yıllar sanaaaa. Leziz tariflerin daim olsun canım

mine dedi ki...

nice bir yıllara canım
sanal da olsa hep birlikte olalım...
sevgiler...

elifin terazisi dedi ki...

Canım yeni gördüm, nice güzel birliktelikler dilerim. Tatlı heyacanında da Allah tamamına erdirsin:)

butterfly dedi ki...

Güzel paylaşımlarla, yepyeni dostluklarla, birbirinden leziz tariflerle dolu nice yıllar diliyorum Aycancım:)..
Baklava yufkasıyla börek çıtır çıtır oluyor, ben çok seviyorum.
Ellerine sağlık canım:).
Sevgiler..
aslı
http://www.kristalkelebek.com

Hayat Cafe dedi ki...

Canııııım
Daha nice güzel paylaşımlara inşallah..
Ayrıca böreğindende alıyorum bir tanecik.
Nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık canım benim.

Öznur dedi ki...

Merhaba canım börek şahane duruyor ellerine sağlık başarıların daim olsun nice senelere öpüyorum.. Tarifkolik..

bir tutam kekik (ayşegül) dedi ki...

nice uzuuunnn yıllara yelken açman dileğiyle canım:) (((hem bloğun hem de hayalini kurduğun yuvan içindir bu temennim))antalyadan sevgiler......

''' UMUTSEPETİ ''' dedi ki...

Bloglarımız aynı zamanda doğmuşlar ne güzel :)))
Hakikaten çok şey katıyor bu ortam insana..
En önemlisi de birbirinden özel ve güzel dostluklar...
Birbirinden güzel tariflerinle ve mutlu haberlerinle nice nice yeni yıllar diliyorum canım..
Düğüne de az kalmış :)
Allah yardımcın olsun..
Muhabbetle..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Canım Aycancım,nice nice uzunnnn yıllar hep birarada bol paylaşımlarda bulunma dileklerimle.
Mutlu yıllarrrrrr.
Sevgilerimle...

Sinejan dedi ki...

Bu tam aradığım gibi bir börek, deneyeceğim inş. Ellerinize sağlık...