6 Haziran 2011 Pazartesi

Ev Pidesi

Bol kahkahalı, neşeli  ve güzel bir  hafta geçirmemiz dileğiyle herkezlere selamlar,
Patlıcan'ı denli çok sevdiğimi sanırım çoğu kişi biliyor.Mümkünse her türlüsünü yiyebilirim.Ayrıca böreklere, çöreklere de çok yakıştırıyorum.
Annem Ankarada- Teyzemde İstanbulda olduğundan,Ablamlar zaten bizde kalıyorlar  :) birde İlhan Amcam'ı çağırdık  Pazar günkü kahvaltıya. Bu nedenle Pazar günkü kahvaltı hazırlama işi yine benim ellerimden öpmüş bulundu :).Çok isabetli bir karar verip, Patatesli ve patlıcanlı 2 çeşit pide hazırlamayı uygun gördüm.

Pidenin hamur tarifini portakal ağacından aldım.Evdekiler bu pidelere bayıldılar. Gerçekten çok leziz oldular.Bu nedenle bir gün mutlaka yapmanızı tavsiye edeceğim.



Açıkcası ben patlıcanlı pideyi  daha çok sevdim.Tam bana hitap ediyordu.Tabi  sizler İç malzemelerini  istediğiniz şekilde de yapabilirsiniz.Fakat patlıcanı mutlaka deneyin derim ben!!


Ertesi  güne bayatlama yok, yumuşama yok.Bu tarif'e bayıldım ben.



Malzemeler;

Hamur  için;
  • 2 yumurta akı (Sarısı pidelerini yüzüne)
  • 300 gr Margarin (Oda sıcaklında)
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 8 su bardağı Un
  • 1 pk kabartma tozu
Patatesli İç;
  • 3 adet orta boy Patates
  • 2 adet yeşil soğan
  • Maydanoz
  • Tuz,karabiber,pulbiber
Patlıcanlı İç;
  • 2 adet orta boy patlıcan
  • 2 adet yeşil soğan
  • 2 adet domates
  • Tuz, karabiber,Pulbiber
Yapılışı;
Hamur  için gerekli malzemeleri yoğurup, iç malzemeleri hazırlanıncaya kadar dinlendirmeye bırakıyoruz.
 İç malzemeleri hazırlayıp, içlerine birer damla sıvı yapı döküp karıştırıyoruz.Dinlenen hamurdan  istediğiniz büyüklükte hamurlardan yumaklar koparıp,  pide şekline getirerek içini açıp, iç malzemelerini dolduruyoruz.Üzerinede  yumurtanın sarısını sürüp,175 derecelik fırında 25-30 dk pişirin.


Not: İç malzemelerini azıcık kavurupda o şeklide de hazırlayabilirsiniz.

Afiyetler Olsun...

41 yorum:

zeynep dedi ki...

Ay nefis nefis görünüyor tamda hafta sonu yemeği olmuş,kıymalıda nefis olur:))ellerine sağlık..Mutlu haftalar..

otuzundansonra dedi ki...

Aycan cım çok lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.izlemedeyim.Selamlar

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine sağlık Aycancım,görüntü süper.Margarin birazcık gözümü korkuttu.Bu lezzetten mahrum kalmamak için yapar vede 1 tane yeriz,bişeycik olmaz.))
Sevgilerimle...

Aycan dedi ki...

Seval'im 1/2 yada 1 su bardağı sıvıyap da kullana bilirsin canım benim.

Gülcan dedi ki...

AFİYET OLSUN ELLERİNE SAĞLIK CANIM HARİKAGÖRÜNÜYOR

Küçük Mucizem dedi ki...

benim baba fırıncı olduğundan evde hiç pide yapmayız biz. hazırlarız harcı doğru babaya yollarız :)
bunlar nefis görünüyor. ellerine sağlık

Reyhani dedi ki...

Afiyet bal olsunn..Bu kadar lezetli şeylerin yanında nasıl kilo velilebilinir ki..ellerine sağlık olsun cnmm..harika herşey gerçektennn

Fatma dedi ki...

enfesss pideler kahvaltıda nasılda güzel gitmiştir afiyet olsun yiyenlere selamlar

sevda dedi ki...

harika görünüyor canım.nasılda canım çekti.patateslide süper olmuştur hani.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

anneanneninemekleri dedi ki...

Pideler harika görünüyor,ne kadar sağlıklı olduğu görüntüsünden belli ,ellerine sağlık,sevgiler

*kelebekana*-* dedi ki...

cumartesi günüm var ..bunu deneyeceğim ..umarım beni mahçup etmez ..ben mayalı hamurları pek tutturamıyorum ..o yüzden bu tarifi beğendim ..teşekkürler ..

Saglıklımutfak dedi ki...

AmA ben diyetteyim Aycan ya. Pideye de bayılırım hani. Ellerine sağlık

AsLI dedi ki...

CANIM istedi....

ahter demir dedi ki...

aycan hanımcım patlıcanlı fikrini bende beğendim denemeli...ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar

Hayat Cafe dedi ki...

Bende size kahvaltıya gelmek istiyoruuuuuuuum.
Pideler süper görünüyorlar canım benim..
Ben patlıcanlısından alıyorum.
Ellerine sağlık.

pembe kekik dedi ki...

Elinize sağlık...Nefis görünüyorlar...

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Muhteşemler. Özellikle patlıcanlı olana bayıldım. En kısa zamanda denemek istiyorum.
Sevgiyle kal.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

Biz burda hic pide yaptiramiyoruz ancak senin gibi evde yapiyoruz seninkide cok guzel olmus ellerine saglik olsun.

canbogazdan dedi ki...

Ellerine saglik Aycancim, cok nefis gorunuyorlar. Sevgilerimle, Seyda

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

Merhaba Aycan Hanım,bir kaç gün önce başka bir yemek sitesinden cheseecake tarifi aldım.Görünümü hoşdu,ancak kelepçeli kalıbı çıkardıktan bir süre sonra tepsiye yayıldı.:((
Bannerdaki resmi görünce tarife bakmak istedim ancak bulamadım.Keşke sitenize arama çubuğu koysanız.
En içten sevgilerimle.Ebru.

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

Sanırım sorunu anladım.Malesef ben kısa süre bekletmişim,buzlukta değil ama değil mi?alt bölümde beklemesi yeterli.
İlginiz için teşekkür ederim.

Tümay Öztürk dedi ki...

GEÇEN GÜN SEVİLİMDEN YAPMIŞTI. o ZAMANDA CANIM ÇEKMİŞTİ. ELLERİNE SAĞLIK CANIM NEFİS DURUYORLAR. YANINDA DA AYRAN. OOOHHHH:)

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm süper olmuş bende bi dergide gördüm patlıcanlı pide bir patlıcan sever olarak denemeliyim dedim:)

mehtap dedi ki...

Hiç patlıcanlı pide yemedim ama çok leziz olduğu herhalinden belli.Elinize sağlık.

Öznur dedi ki...

Çok güzel olmuş gerçekten elinize sağlık sevgiler.. Tarifkolik

SEVGİLERİMLE dedi ki...

Harika bir görüntü,iştah açıcı bir lezzet,
Ellerine sağlık.

sevgilerimle...

derya dedi ki...

Oyyy oyy oyyy bu güzel pideleri sıcakken ayranla yemesi enfes olur.
Ellerine sağlık canım Mutlu haftalar öpüyorum.

zeynep bayram dedi ki...

merhaba ,iadei ziyarete geldim.patlıcan böreğine bayılrım,pidesinde ilk fırsatta denemeliyim:)

necla dedi ki...

ellerine sağlık canım dediğin üzere notumu aldım ve ilk fırsatta mutlaka deniycem afiyet olsun size

sevde dedi ki...

aycancım bir süredir takip ediyorum blogunu ama yeni izleyicin oldum. çok güzel tarifler paylaşıyorsun...pideler harika görünüyor ellerine sağlık

NESLiNAME dedi ki...

Cok güzel gözüküyor ellerinize saglik :)

Hayatın Tatları dedi ki...

ellerine sağlık canım harika olmuşlar.

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

bereketli olsun canımm pideler nefis görünüyorlar:)
ağzınızın tadı hiç bozulmasın inşallah:)

Yıldız dedi ki...

Neffis görünüyor.
Ellerine sağlık Aycan..
Afiyetler olsun..........

yedirenk dedi ki...

canımcım ellerine sağlık nefis görünüyor herbiri..

balböcükleri dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Enfes görünüyor, ben de çok severim patlıcanı. Enkısa sürede yapmalı bu güzel tarifi. Ellerine sağlık arkadaşım. Sevgiler.

aylin dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık:)bizde geçen pazar bahçedeki fırınımızda buna benzer pideler yaptık yedik hamur işi hiç birşeye benzemiyor
sevgiler:)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Pideler çok lezzetli görünüyor..
Ellerine sağlık cnm

tatesal dedi ki...

Aycancım merhabalar,nasıl güzel pideler bunlar böyle,ellerine sağlık ve ayrıca kutluyorum pide yapmak kolay değil...afiyet olsun hepinize....sevgiler...

ZELİHA-UMUTSEPETİ dedi ki...

Patlıcanlı pide fikri kulağa çok hoş geliyor:)
Bir patlıcansever olarak,tadının enfes olduğundan şüphem yok..
Şu bayatlamayan pidelerin tarifini ilk fırsatta denemek istiyorum.:)
Ellerine sağlık canım..
Sevgilerimle..