13 Haziran 2011 Pazartesi

HAYTALI

Bu haftaya Tatlı yiyip tatlı konuşalım değil mi? Ee hadi buyrun o zaman...

Tarif ve yapım: Sevgili Nur'a aittir.



Hayatlının bir özelliği de Gül suyunu bol miktarda kullanılmasıdır.

Ben bu Haytalı'yı çok sevdim.Umarım sizlerde yapıp,yer ve seversiniz :)

MALZEMELER;

Muhallebi için;
  • 5 su bardağı süt
  • 125 gr nişasta
  • 25 gr şeker-1/2 su bardağı su
Şerbet için;
  • Yarım şişe gül suyu (bol olacak)
  • 1 su bardağı şeker
  • 6 su bardağı su
  • Nokta kadar  pembe gıda boyası
Üzeri için;
  • Algida vanilyalı dondurma

YAPILIŞI;
  1. Yarım su bardağının içinde nişastayı erit.
  2. 5 su bardağı sütü tencereye koy ve içine şekeri ilave et.Üzerine nişastalı suyu ilave edip,orta ateşte koyulaşıncaya kadar karıştır(sürekli karıştılması gerek).
  3. Topaklaşmamasına izin vermememiz gerekiyor.Eğerki topaklaşırsa blendırdan geçirin.
  4. Pişen muhallebiyi, ıslatılan borcama döküyoruz.Ilıyınca buzdolabında soğutacağız.
  5. Diğer taraftan şerbeti için, şeker eriyinceye kadar karıştır.En son gül suyu  ve pembe gıda boyası ilave edilir.Soğuyan muhallebi küp küp kesilir,üzerine dondormalar eklenip en üste şerbeti eklenip,servis edilir.

Afiyetler Olsun...

26 yorum:

zeynep dedi ki...

İlk defa görüyorum çok merak ettim lezzetini,denemeli ve tatmalı muhakkak..Ellerine sağlık canım mutlu haftalar..

pembe kekik dedi ki...

Eline sağlık,nefis bir yaz tatlısı:)

Küçük Mucizem dedi ki...

sanırım canımın istemeyeceği nadir şeyler arasındadır haytalı yani bici bici ya da su muhallebisi.

Öznur dedi ki...

Şahane görünüyor canım ellerin dert görmesin mutlu haftalar, sevgilerimle.. Tarifkolik..

Tümay Öztürk dedi ki...

Hımmm ellerine sağlık güzel gözüküyor.

yedirenk dedi ki...

canım nefis görünüyor,ellerine sağlık..

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

İlk defa duydum ellerine sağlık canım çokta değişik bir tarif:)

canbogazdan dedi ki...

Ben de ilk defa duyuyorum canim, tadini merak ettim. Icinde gul suyu olunca Osmanli mutfagina mi ait acaba diye dusundum... ellerine saglik, sevgiler :)

sevda dedi ki...

hiç duymadığım bir tarif amaçok güzel görnüyor canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

Hayat Cafe dedi ki...

Bende ilk kez duydum ama mutlaka denemeliyim.
Ellerine sağlık canım benim
Öpüyorum.

derya dedi ki...

Canımmmmm mutlu haftalar su muhalle
bisinin farklı bir sunumu ellerine
sağlık öpüyorum.

Saglıklımutfak dedi ki...

Bizde haytalya derler. bende yapmıştım bir ara çok severim. Ellerine sağlık canım

Bunu Yazan İki Kişi dedi ki...

hmm,Adana'ya gittigimizde yemistim, adı bici bici ama orada.. ben çok sevmedim ama sıcakta iyi gidiyor, hatta orada dondurma yerine direk buz konuluyor.. değişik bir lezzet.. ellerinize sağlık :)

Mutfaktan mis kokular dedi ki...

ilk defa senden gôrdûm bu mis gibi nimeti Aycancim. Ellerine saglik, nasilda mis gibi gûl kokardir buram buram

anneanneninemekleri dedi ki...

İsmi çok değişikmiş,hafif bir tatlı olmuş tam da yaz için ellerine sağlık,sevgiler

canimçektipişirdim dedi ki...

kızz bu ne:))ne güzel görünüyo:))

www.sendepisir.com dedi ki...

Tarif değişik geldi, mutlaka denemek isterim. Sıcak yaz günleri için ideal bir serinlik. Ellerinize sağlık..

@ysun dedi ki...

İlk defa duydum.Tadı güzele benziyor.Mutlaka deniycem ilk fırsatta...diğer yemeklerin de çok lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

İsmi ilginç geldi.Ellerine sağlık Aycanım,gül suyunun mis gibi kokusuyla birde dordurmayla offf kimbilir ne güzeldir.
Sevgilerimle...

SERAP dedi ki...

Ahh güzel olmus vallahi ara sira yaparim ama böyle dondurmalida hos olmus.Bayildim dogrusu.Ellerine saglik.Sevgiler

Armina dedi ki...

Haytalıyı bici biciye benzettim enfes bir görüntüsü var ellerine sağlık.

marifet ellerimizde dedi ki...

canım ne guzel ne nefıs bırsey bu ..ellerine saglık:))))))))

Hülya dedi ki...

Hiç yemedim Aycan'cım. Hatay tatlısı diye biliyorum Haytalıyı. Görüntüsü ve renkleri çok güzel. Ellerine sağlık canım..

Mimosa Café dedi ki...

mersin-adana taraflarında bici bici diye bir tatlı vardır. ona çok benzettim. pek sempatik bir tatlı. eline sağlık. sevgiler.

NESLiNAME dedi ki...

Mutlaka denemeliyim

yeşim dedi ki...

güney mutfağının en özel nerdeyse unutulmaya yüz tutmuş bir lezeti...çokta enfes görünüyor.afiyetler olsun.sevgilerimle...