20 Haziran 2011 Pazartesi

İmam Bayıldı ** Domatesli Pirinç Pilavı

Bende bu yemeği yerken acaba İmam gibi bayılacak mıydım! Seve seve yaptım ama hiç birşey olmadı  ne ayılma ne bayılma  :) Ama itiraf etmeliyim ki Lokum gibiydi.

Patlıcan Sevdalısı olan ben'im pazar günkü tabağımdan bir kare.




İmam Bayıldı

MALZEMELER;
  • 6 adet orta boy patlıcan
  • 2 adet domates (Benim domatesler çok kocamanlardı 1 adet yetti)
  • 3 adet orta boy Kuru Soğan
  • 6-7 adet sivri biber (Acı olmayacak)
  • Tuz, karabiber,Pulbiber
  • 7 Diş sarımsak
  • 1/2 çay bardağı doğranmış maydanoz
  • 3 çorba kaşığı sıvıyağ

Yapılışı;
  1. Patlıcanlar iyica yıkanıp, alacalı şekliyle kabukları soyulup kararmaması için tuzlu suda bekletilir.
  2. Kuru soğanlar, piyazlık şekilde doğranır  ve doğranan sarımsaklarda eklenip bir tavada  hafif kavrulur.
  3. Doğranmış sivri biberleride ekleyip, hafif kavurulurken, domatesleri ve baharatları eklenir.
  4. Ocağı kapadıktan sonra maydanozlar eklenir.
  5. İç harcı tamamlandıktan sonra,  patlıcanların suyu süzülüp, iyice kurulanır.
  6. Kızgın yağda hafif bir şekilde kızartılır.
  7. Kızaran  patlıcanların ortası kesilip,  iç harç eklenir.Bütün patlıcanlarda bu işlem gerçekleştiğinde Yayvam bir tencerede üzerlerine Yarım domates rendesi, 1 çorba kaşığı sıvıyağ ve çok azıcık su  eklenir.
  8. Ve Pişmeye bırakılır.


Domatesli Pilav

MALZEMELER;


6 kişilik
  1. Büyük bir kase dolusu Pirinç
  2. 1 adet Domates
  3. 3 çorba kaşığı tereyağı
  4. Tuz, Karabiber

YAPILIŞI;
  1. Pirinçler, ayıklanıp, sıcak suda bekletilir.Bu suya birazcıkta tuz eklenir.
  2. 1 çorba kaşığı tereyağını küçük bir tavada erip domatesler ölünceye kadar pişiriyoruz.
  3. Tuz eklenir.
  4. Suda bekleyen pirinçler yıkanıp, suyu süzülür.
  5. Yayvan bir tencereye 2 çorba kaşığı tereyağını eritip, pirinçler eklenir, tane tane oluncaya kadar kavrulur.
  6. Kavrulan pirinçlere, domates sosunu ve ardından 2 su bardağı kaynar suyu ekliyoruz.
  7. En son işlem de tuz ve  karabiber ekliyoruz.

Not:Karabiberli pişen pirinç pilavı çok leziz oluyor.


Afiyetler Olsun...


36 yorum:

Aktuelmoda dedi ki...

Oooh mis gibi gözüküyor,afiyet olmuş :) ellerine sağlık tatlım..

sevda dedi ki...

canım benim günaydın.yemekler nefis görünüyor.o tabağı alıp kaçsam iyi olur.ellerine sağlık.öpüyorum.

Nilgün Komar dedi ki...

aycancığım nefis bir tabak! patlıcan için birşey diyemem ama pilavı birazdan yapmaya gidiyorum :) çok canım çekti valla

AsLI dedi ki...

imam bayildi benim evlendigim zaman ilk misafirlerime yaptigim ilk yemekti :)
ELLERINE SAGLIK.Lokum gibi görünüyor zaten

marifet ellerimizde dedi ki...

ellerıne saglık..harıka gorunuyor:)))

olsada yesek suzan dedi ki...

en sevdiğim ikili, harika görünüyorlar canım ellerine sağlık..

otuzundansonra dedi ki...

Aycan'cım imamı bilmem ama ben hakketen bayıldım,çok leziz görünüyor.

Hayat Cafe dedi ki...

Lokum gibi olmaz olurmu canım benim.
Patlıcanın her hali ayrı güzel,ayrı lezzetli.
Yanınada en güzelinden domatesli pilav,nefisssss !
Ellerine sağlık canımcım.

derya dedi ki...

Canım bende patlıcana aşığım her ha
liyle severim ikiside harika elleri
ne sağlık.Mutlu haftalar öpüyorum.

Fatma dedi ki...

Aycan! canım ellerine sağlık bende patlıcancıyım:)her haliyle severim ama imam bayıldıda tam olmuş Yani
pilavda harika:)

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm çok güzel görünüyo ellerine sağlık..

ebrulitatlar dedi ki...

mmhh.Yemede yanında yat olmuş bu nefis ikili. Ellerine sağlık canım. Sevgiler..

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

çok severim imam bayıldıyı, ellerinize sağlık,sevgiler...

Saglıklımutfak dedi ki...

İmam bayıldıya bizde Mekmur derler. biraz daha farklı yapılır ama çok lezzetlidir.ellerine sağlık canım

Reyhani dedi ki...

harika yaa gercektenn lezzetli oluyor domatesli pilav aayrıca patlıcan hastasıyımmm

canbogazdan dedi ki...

Ne guzel bir tabak olmus Aycancim, ikisini de cok severim ellerine saglik...

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm süper ikili ellerine sağlık canım
patlıcanın her şeklini severim

Küçük Mucizem dedi ki...

ikisine de bayılırım. senin imam bayıldı karnı yarık tarzında olmuş ve bence çok daha güzel olmuş. sunumu daha şık

Mekila dedi ki...

patlıcan diyorsun yani canım, sofraların baştacı lezzetlerinden biri, senin sevgi dolu yemeğin de nefis görünüyor, ama bizi hiç çağırmıyorsun yemeğe =) ellerine sağlık tatlım.

pembe kekik dedi ki...

Çok güzel olmuş,bayılırım her ikisine de elinize sağlık...

Mimosa Café dedi ki...

tam yaz tabağı olmuş. hafif ve lezzetli ev yemekleri birarada. ellerine sağlık Aycancım. sevgiler.

Tümay Öztürk dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Nefis bir tabak olmuş. Mesajını aldım. Benim sayfamın en altında Tümayın Mutfağı RSS diye bir yazı var onu tıklayıp üye olursan izlenebiliyor. Sevgiler:)

bolkepce dedi ki...

Ye beni diyen bir tabak olmuş. Eline sağlık.
Başka siteden buraya gelince gördüm ki son yayınlarını görmüyorum kumanda panelinde. Yine blogspota mı bulsak suçu acaba?

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar. Çok şık bir sunum olmuş.
Bu arada 1. yılını da kutluyorum. İyi ki blogunu açmışsın ve seni tanımışız.
Sevgiyle kal.

Mutfak dili dedi ki...

Aycan imamı bilmiyorum ama ben bayılıyorum.
ELine saglık...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

SÜPER,ELERİNE SAĞLIK CANIM.1 TABAK DA BEN İSTESEM GEÇ KALDIM SANIRIM BİTMİŞTİR.
SEVGİLERİMLE...

ahter demir dedi ki...

ohh miss vallahi ellerine sağlık.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İmam bayıldımı bilmem ama ben bayıldım :)) Ellerine sağlık. Çok lezzetli görünüyor. Acıktığımı hissettim. Sevgiler.

yersofrasi.org dedi ki...

İmam bayıldıya ben de bayılırım. Zaten patlıcanla yapılan her yemek kabulümdür. Pilavla da çok güzel gider. Ellerine sağlık.

butterfly dedi ki...

Aycancım imam bayıldı ve domatesli pilav süper bir ikili olmuş, çok leziz görünüyor:). Ellerine sağlık canım..
Sevgilerimle:).
aslı
http://www.kristalkelebek.com

Pasta sarayim dedi ki...

Sevgili Aycan...Bu ne güzel görüntü
imam bayildi ve pilav süper ikili.Ellerine saglik canim...
Sevgiler...

MAVİ TUTKU dedi ki...

Görüntüye bakınn..resmen ağzım sulandı.:)

zeymuran dedi ki...

ellerıne sağlık canım çok güzel gorunuyorlar

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

hem hafif hem lezzetli enfes bir yemek ellerinize sağlık sevgiler

Öznur dedi ki...

Ellerine sağlık canım şahane görünüyor gerçektende, bloğunun yeni yaşınıda kutlarım :) Başarıların daim olsun sevgiler.. Tarifkolik..

Asayra dedi ki...

yeni evlenecek biriyim tariflerini çokbeğendim çok teşekkürler cnm.suskun mutfak blogumada beklerim.