2 Haziran 2011 Perşembe

KEREBİÇ

Bugün sizlere çok merak ettiğim ve sonunda tadabildiğim kerebiç'in tarif'ini yayınlayamak istedim.
Çok güzel bir lezzet. Gerçi çoğunuz çoktaaaann tadmış olabilirsiniz.Ben biraz geri kalmışım :)

İşyerinde  çalışan bir arkadaşımızın eşi Hataylı ve Ablamla aynı apartmanda oturuyor. Bu nedenle denk gelirse Hatay yöresine ait lezzetlere tanık olabiliyoruz.
Aşağıda resimleri bulunan kerebiç ise Melek hanım'ın doğum günü için hazırlanmış bir tabaktır.

Ellerine sağlık Nurcum, Devamını bekliyoruz :)


Katı yağ ile yapılan kerebiç, daha lezzetli oluyor kanaatimce...


Offfff olsa  şimdi yerdim valla...


MALZEMELER;

  • 500 gr irmik
  • 250 gr varsa Vita yağı (Yoksa margarin)
  • 2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı ılık su
  • 5-6 kaşık toz şeker
  • 1 paket Mezdeke sakızı
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • Aldığı kadar un
İç harcı için;
  •  İri dövülmüş ceviz
  • 2-3 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
Üzeri için;
Pudra Şekeri


Yapılışı;
  1. Ilık su, şeker, yağ, irmik,mahlep,mezdeke sakızı,ve kabartma tozunu yavaş yavaş elle karıştırılır.
  2. Yavaş yavaş un eklenir.
  3. Ele yapışmayacak şekilde, yumuşak bir hamur elde edilir.
  4. Hamurdan Cevizde büyük bir parça koparılıp, içli köfte şeklinde açılır.İçine , iç harcını koyup hamur kapatılır ve kalıba yerleştirilir.
  5. Hamur, kalıbın şeklinir alır, ve bütün hamur'a bu işlem uygulanır.
  6. Önceden ısıtılmış fırında 170 derece de üzeri kızarmayacak şekilde pişirilir.
  7. Fırından çıktıktan sonra kerebiçler soğtulur ve üzerine pudra şekeri serpilir.
Afiyat Bal Şeker Olsun....

31 yorum:

Fatma dedi ki...

Aycan canım ellerine sağlık bende senin gibi merak eden ama denemeyenlerdenim bende senden tarifi alır yaparım:)
sevgiler canım hayırlı kandiller

Tümay Öztürk dedi ki...

Hımmm ellerine sağlık canım:)

sevda dedi ki...

nur hanımın ellerine sağlık canım.gerçekten harika olmuş.kandilin mubarek olsun.öpüyorum cnaım.

yedirenk dedi ki...

CANIM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR YAPANIN ELLERİNE SAĞLIK.KANDİLİN MÜBAREK DUALARIN KABUL ETSİN.....

derya dedi ki...

Allah'ın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun...

Kerebiçe bayılırım ellerine sağlık öpüyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

bende henüz tatmadım bunu:(((
eminim çok güzeldir yapanın ellerine sağlık size afiyetolsun
hayırlı kandiller canım

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Aycan,
Bende bu yöresel lezzeti çok görüyorum ama henüz tatma imkanım olmadı.
Hazırlayanların ellerine sağlık, nefis görünüyorlar.
Bu arada;
Kandiliniz kutlu, dualarınız kabul olsun.
Hayırlı Kandiller...

elifin terazisi dedi ki...

yapanın ellerine sağlık, ben de tatmadım, bu gidişle zor valla:(
mezdeke sakızı, kerebiç kalıbı yok ama size afiyet olsun:)

Hayat Cafe dedi ki...

Çayımın yanına,hepsini hepsini istiyorum.
Ellerine sağlık canım
Hayırlı kandiller.
Öpüyorum.

SERAP dedi ki...

Sevgili Aycan kandilin mübarek olsun...Berlinden sevgilerimi gönderdim.

Off kurabiylerede konusuyor yani..Kimbilir nekadar güzel olmustur...?

umutluhayat dedi ki...

nefis görünüyor kerebiç .ellerinize sağlık.mezdeke sakızı nerelerde bulunur ve nasıl birşeydir acaba.bilgilendirirseniz sevinirim.hayırlı kandiller ve sevgiler.

olsada yesek suzan dedi ki...

harika görünüyor olsada yesem şimdi :)

feray dedi ki...

Aycancım resmi görünce önce sen yaptın zannettim, evliliğe az kaldı Aycan tatlılara düştü dedim ama neyse ki Nur hanımdanmış ellerine sağlık arkadaşının.
Sevgiler..

AskinAy dedi ki...

Emegine saglik canim harika görünüyor,bende hatayli olarak kerebic tahtasini daha bu yil getirdim Tr'den canim,henüz yapmak kismet olmadi ama:)
Sevgiler!!

Gülcan dedi ki...

harika görünüyor yiyenlerin ağzına sağlık. yapanların ellerine sağlık diyorum...

AsLI dedi ki...

mezdeke sakizi ne yav ? :)
Ismini cok duydum bunun ama hic yemedim.Un kurabiyesi tadina benziyor sanki ?

pembe kekik dedi ki...

Gerçekten çok güzel bir tarif eline sağlık...Mezdeke sakızını bende merak ettim doğrusu.Yağı vita markasıyla tanımladığına göre orjinal,eski bir tarif herhalde.Böyle tariflerin kıymetini bilmek lazım...

canimçektipişirdim dedi ki...

çok severim yapanın ellerine sağlık,yiyenlere de afiyet olsun:))

Mutfaktan mis kokular dedi ki...

Ellerien saglik aycanim. kerebiç tahtali kasigi bulamadim henuz. Gözûme çarpmamis olabilir :( Yemeyede firsatim olmadi, ama çok enfes gorunuyor ellerine salgik

Öznur dedi ki...

Çok ilginç güzel bir tarife benziyor ellerine sağlık canım sevgiler.. Tarifkolik..

Mekila dedi ki...

ben de çok merak ediyorum bu lezzeti, Nur hanıma teşekkür edelim =)

Mutfak dili dedi ki...

Maşallah harika gözüküyor. Ama mezdeke sakızı ne anlamadım. Bunun yerine falım kulansak olmazmı ki?
Sevgiler...

Birsel ve İrem dedi ki...

Ben de farklı bir tarifle denemiştim, çok güzel, gerçekten. Hatay'lı birinin elinden çıktığına göre sanırım bu orjinal tarif, vakit bulursam denemek isterim. Paylaşım için teşekkürler. Afiyetler olsun.
sevgiler.

NESLiNAME dedi ki...

Zavalli kocacigim kac gündür belli istiyor kurabiye olsunda ne olursa olsun ona bi deneyeyim bari bu tarifini canim ellerine saglik :)

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

bende cok merak ediyorum ama bir türlü tadamayanlardanim insallah bir gün tadariz yapanin ellerine saglik sizlerede afiyet bal seker olsun sevgiler....

susamcorekotu dedi ki...

aradığım ve yapmak istediğim bir tarif:)) hemen not alıyorum,çok teşekkürler,sevgiler

NarincE dedi ki...

Sonuç harika! Ellerine sağlık Aycan.

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

Oy canım istedi.Bilmesem tadını bu kadar etkilenmem ama mmm

aslı dedi ki...

Ellerinize sağlık. İlk defa gezdim bloğunuzu. Çok güzelmiş. Kerebiç ilgimi çekti. Bayılırım kerebiçe. Beyaz sosu için ne yapıyorsunuz? Tariflerinizi deneyeceğim, sevgiler.

Kardeşim dedi ki...

Mezdeke sakızını nereden bulabilirim?

PINKY FASHION dedi ki...

iştahım kabardı. olsa da yesek