1 Temmuz 2011 Cuma

Sucuk ve Patlıcanlı Melemen

Bizim gibi çalışanlar için pazar günkü kahvaltının  yerini hiç bir öğün tutmuyor. Mümkün olduğu kadarıyla pazar günkü kahvaltı masamızda, değişik tatlar denemeyi seviyoruz.
Değişik lezzetlerden bir taneside aşağıda bulunmaktadır.




MALZEMELER;
  • Yarım sucuk (ev yapımıda kullanılabilir).
  • 2 adet orta boy yeşil biber
  • 1 adet Patlıcan
  • 3 adet domates
  • Tuz, karabiber, pulbiber

YAPILIŞI;
  1. Sucuklar, kavurmalık şekli ile kesilir, ve  orta boy tavada hafif kızartılır.
  2. Sucukların içine 1-2 sn sonra küçük küçük doğranmmş,yeşilbiberler  ardından da ,y,ne küçük şekilde doğranan patlıcanlar eklenip, kavrulur.
  3. kavrulan panlıcanların üzerine, kabukları soyulmuş, domatesler ve baharatlar eklenip, tavanın kapağı kapanır.
  4. Domatesler iyice ölünceye kadar pişiriyoruz.

Genelde, biberi kavurup üzerine domates eklenir, bu menüde bu şekilde  değişiklik yapmayı uygun buldum.

Afiyetler Olsun...

21 yorum:

Gülcan dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık hayırlı cumalar.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Eline sağlık canım,değişik bir kahvaltı lezzeti.
Sevgilerimle...

canbogazdan dedi ki...

Aycancim sayfan degismis, cok guzel ve ferah gorunuyor...

Gönülünce dedi ki...

Sucuğun girdiği her şeyi çok severim...Nefis olmuş ellerinize sağlık...

Sevgiler...

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

MElemen deyince daha farklı bişi hayal etmiştim sayfayı açarken .Bu tam ekmeği bandırmalık olmuş canım ellerine sağlık

marifet ellerimizde dedi ki...

CANIM ELLERINE SAGLIK..KAHVALTILARIN KRALI...

Hayat Cafe dedi ki...

Oyyy afiyetler olsun canım sana..
Nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık.
Kocaman öpüyorum.

pembe kekik dedi ki...

Aycan'cım ben bunu yemek olarak yesem olurmu?Çok nefis bir tarif.Ellerine sağlık canım...

Mutfak dili dedi ki...

Aycan hanim bizde brilaf var yemede yaninda yat.
Menemen aynen oyle olmus. Bu tam benim agiz tadima uygn. Patlicanli.
Eline saglik.

Mutfak dili dedi ki...

Ayrica siteni yeni basligini sevdim Sir deyilse nasil yaptin?
Sevgiler..

derya dedi ki...

Canım benim sayfanın Banner resmi süper olmuş.Menemende sucuk kullandım ama patlıcan denemedim
ama patlıcana aşığım eminim süperdir ellerine sağlık öpüyorum.

AsLI dedi ki...

bunu ben de yaparim ama ad koymami$tim.Tama bundan böyle adi sucuklu menemen :)

Minhas Receitas Dia a Dia dedi ki...

Harika bir yemek tarifi, aadorei. İyi bir hafta sonu var. Öpücük, Marta

Tümay Öztürk dedi ki...

Walla menemen içine bir sürü çeşidi taşıyabilen bir yemek di mi:) ne de güzel olmuşş Aylinin dediği gibi tam ekmeği bandırmalık:) Ellerine sağlık canım...

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm ya gece gece nasıl cnm çekti anlatamam:))

Öznur dedi ki...

Ellerine sağlık canım şahane olmuş sevgiler.. Tarifkolik

yildiz dedi ki...

Patlican varsa mutlaka lezzetlidir
ellerinize saglik

Limon çiçekleri dedi ki...

Hah işte tam benlik bir lezzet...ama diyettede bu yapılmazki canıım:))

melda dedi ki...

harika görünüyor. tahmin edebiliyorum tadını, çok güzeldir eminim. eline sağlık.. :)

Benhurum dedi ki...

Bizim için de Pazar kahvaltıları pek özeldir ve dediğin gibi değişik lezzetler aranır hep:) Immh ne de güzel görünüyor, ekmeğimi banasım geldi:)) ellerine sağlık tatlım...

Lezzet Karnavalı dedi ki...

hmm nefis bir kahvaltı önerisi:) eline sağlık!
sevgiler..