19 Ağustos 2011 Cuma

Haluçka

Saymadım, saymadım kaç ay oldu :) aslında "kaç yıl" olarak geçiyor şarkının içinde fakat, ben kendime  yorduğumdan kaç ay oldu diye başladım postuma :) 
Sizlere o kadar alışmışım ki herkezleri çok özledim.Umarım sizlerde beni bu uzuncana sürede özlemişsinizdir...

Aslında düğünüm olmadan bir kaç post daha yayınlayıp, daha sonra izne ayrılmayı istiyorum.Sonra beni unutursunuz felan Allah göstermesin :)

Bugün yayınlayacağıma, yemek mi desem, çorba mı desem bir türlü bilemedim ama mükemmel bir lezzet olduğunu biliyorum sadece... Rahmetli babaannem çok güzel yapıp yedirirdi bize.Geçenler de annem yapmıştı hatta baktı ki  severek yiyoruz bir sonraki haftalarda da  sık sık yapmaya başlamıştı.
Ne bileyim biz çok seviyoruz, tadını tuzunu felan.

Fazla söze gerek yok sanırım, tarife geçebiliriz...



MALZEMELER;

Hamur için gereken malzemeler;
  • 1 adet Yumurta
  • Yarım kg  Un
  • Bir tutam tuz
  • Alabildiği kadar SU ( Elimize yapışmayak hale gelinceye kadar  yoğrulacak)
Tavuklu Çorbası için;
  • 1 adet But- 1 adet Göğüs eti
  • 1 Su bardağı haşlanmış Nohut
  • 1 Adet  Domates

YAPILIŞI;
  1. Önce haşlanması için tavuk etleri iyice temizleyip, su dolu tencerede haşlamaya bırakıyoruz.
  2. Hamur için gereken malzemeleri iyice yoğurup, yumak haline getiriyoruz.Yumaklara  uzun simit şekli verip, küçük küçük hamurcuk kesiyoruz(Dondurucuda hazır  kesilmiş üçgen şekilli hamurları kullanmıştık).
  3. Haşlanan Tavukları küçük küçük didikleyip, haşlanan Nohutlar ve rendelene domates eklenir.
  4. Bahaaratları  ve hamurları da ekleyip, pişirmeye bırakıyoruz.
  5. Hamurlar piştiğinde  servis edebilirsiniz.

Afiyetler Olsun...


20 yorum:

olsada yesek suzan dedi ki...

canım hoşgeldin kendini özlettin gerçekten, ne güzel bir lezzet gerçekten ben bunun eriştelisini yapıyorum adını da ik kez duydum ellerine sağlık ....

Evy dedi ki...

bu hangi yoreden?
Biz (abhaz asilliyim) da buna benzer bir yemek yapariz ondan sordum
http://maffionista.blogspot.com/

lezzet sarayı dedi ki...

ay çok güzel bir çorba bizim buraların erenler çorbasına benziyor.ellerinize sağlık.ayrıca tebrik ederim düğünün için....mutluluklar dilerim.

Aycan dedi ki...

EVY;
Sanırım anadoluda yapılan bir yemek tam olarak bilmiyorum, rahmetli babaannem yapardı.

Aycan dedi ki...

EVY;
Sanırım anadoluda yapılan bir yemek tam olarak bilmiyorum, rahmetli babaannem yapardı.

otuzundansonra dedi ki...

Hoşgeldin,ben blog alemine geldim kısa süre sonra sen bir gittin ,gidiş o gidiş.
Bu arada yemek çok güzel görünüyor,ellerine sağlık

sevda dedi ki...

canım benim hiç unuturmuyuz seni.herzaman gönlümüzde sin sen.yemek herzamanki gibi harika görünüyor canım.ellerinize sağlık.öpüyorum.

Fatma dedi ki...

canım Aycan'cım hoş geldin bitanem seni unuturmuyuz inan kaç zamandır yazmayınca düğünümü oldu diye düşünüyordum Aycancığmın demekki daha var
yemeğinde çok güzel canım ne şanslı damat bey çok becerikli bir hanımla evleniyor

Mutfak dili dedi ki...

Eline saglik annenin Aycan. Kim sevmez cok doyurucu corbaya benziyor. Hayirli olsun duyunun insallah. Cok fazla ara verme.
Sevgiler...

derya dedi ki...

Canım benim yaklaşık 2 ay ara verdim
bloğuma sanırım düğün yakın.Rabbim ağız tadınızı,evinizde huzuru ve bereketi daim etsin öpüyorum.

yemekbiraşk dedi ki...

çok doyurucu ve besleyici olmuş
hayırlı ramazanlar..
sevgiler

marifet ellerimizde dedi ki...

AYCANNN BIR CEE DIYORSUN GIDIYORSUN..OZLEDIK..

ELLERINE SAGLIK CANIM

Eylem dedi ki...

seni unuturmuyuz ayça.dügün heyecanından sen şimdi ne yerdesindir ne gökte.Allah kolaylıklar versin.ellerine saglık.

Asiye VURAN dedi ki...

eline sağlık haluçka kastamonudada çok yapılıyor fakat lor peynirli tere yağlı yapılıyor makarna yapımı gibi sevgiler

Asiye VURAN dedi ki...

eline sağlık haluçka kastamonudada çok yapılıyor fakat lor peynirli tere yağlı yapılıyor makarna yapımı gibi sevgiler

Özgen dedi ki...

Tebrik ederim düğün için hayırlısı olsun çorba da çok doyurucu ve lezzetli sevgiler...

Hayat Cafe dedi ki...

Sen hiç unutulurmusun bebeğim..
ama yinede öyle uzuuun ara verme.
Canım ellerine sağlık
Benim için tam bir yemek bu..
Nohutlu herşeyi çok seviyorum.
Nefiss görünüyor canım..

nilay dedi ki...

Hayırlı olsun. Bu ara yoğun geçiyordur günler tabii ki. bizlerde yaz rehavetine düştük zaten.
Ellerine sağlık. Sevgiler

yeşim dedi ki...

nefis bir tarif.ellerine sağlık canım.pazar günü pişirmeyi düşünüyorum.yalnız bişi sorucam hamuru uzun silindir şekli verip kestikten sonra o şekildemi kullanıcaz .eğer o şekilde kullnırsak büyüklüğü ne kadar olucak pişerken hamur olmaz değilmi...acele cevap...

yeşim dedi ki...

tamam canım çok sağol minik top şeklinde olucak.hemen nota ilave ediyorum.çok nefis olucak biliyorum.ellerine güzel gönlüne sağlık. çok öpüyorum...