28 Eylül 2011 Çarşamba

Domates Çorbası

 Benim için büyük bir eksiklikti bloğumda  domates çorbası tarifinin olmayışı.
 Neyse ki geçenlerde yapıp,  resmini çekebildim.







MALZEMELER;
3 Kişilik
  • 1 yemek kaşığı fındık yağı
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1/2 çarba kaşığı Domates salçası
  • 3 adet rendelenmiş Domates
  • 3,5 su bardağı su
  • 1 Yemek kaşığı süt
  • Tuz

Üzeri için;

  • Rendelenmiş kaşar
  • Nane

YAPILIŞI;
  1. 1 yemek kaşığı unu sıvı yağ beraberinde birazcık kavurun.
  2. Salça ve rendelenmiş  Domates eklenir ve iyice karıştırılır.
  3. 3,5 su bardağı su eklenir(Ben  bu aşamada elimde bulunan makarna suyunu değerlendim).
  4. Koyulaşıncaya kadar karıştırılır ve  pişirilir.
  5. Son olarak servis yaparken süt ve tuz eklenir.
  6. Üzeri için rendelenmiş kaşar eklenir, arzuya göre nane de eklenebilir.

Afiyetler Olsun...

17 yorum:

yeşim dedi ki...

eline sağlık canım.en sevdiğim çorbalardandır domates çorbası...şifalar olsun size...
güzel bir gün diliyorum.sevgilerimle...

zeymuran dedi ki...

çok severım canım ellerıne sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım bol kaşarlı baharatlı ımmm nefis:))
ellerine sağlık canım

Birdemliksohbet dedi ki...

çok da severim canım ellerine sağlık afiyet bal olsun

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

bende fesleğenlisini yaptımm:) yayınladımmı bilmiyorum ama denemeni öneririm canım fesleğen ve domates şahane oluyor:)

derya dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık çok se
verim öpüyorum...

Rozerin'in Annesi dedi ki...

ohhh miss gibi...ellerine saglik canim..

NeSLiNaMe dedi ki...

Gercekten harika bir tad oluyor domates corbasi harika fotograf ellerine saglik...

Pasta sarayim dedi ki...

Nefiiiss görünüyor...afiyet seker olsun. Ellerine saglik sevgili Aycan:

Elif'in Terazisi dedi ki...

Şifa olsun canım:)

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ayy ayyy nefis görünüyor. Afiyet bal şeker olsun,ellerine sağlık. Sevgiler.

defneylebirlikte dedi ki...

DOMATES ÇORBASINI ÇOK SEVERİM .SENİN ÇORBAN DA NEFİS BİR ŞEY OLMUŞ.RESİMLER HARİKA...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Ben de bir yemeği yaptığımda ev halkı sabırsız davranırsa, fotoğraflayamıyorum. İşte o zaman sinir oluyorum. Bu yüzden arşivimde olamayan kaç tane yemeğim var kimbilir:)) Bunları, fotoğraf çekene kadar bir odaya kilitlemeli en iyisi:))))))) Canım benim, ellerine sağlık, çok güzele benziyor:))

Lezzet Karnavalı dedi ki...

çok severim domates çorbasını,pek lezzetli görünüyor.ellerine sağlık:)

Özgen dedi ki...

Eline sağlık canım ben de bu yöntemle yapıyorum domates çorbasını.Mevsimi geçmeden hep yapmak lazım sevgiler...

Hayat Cafe dedi ki...

Havalarda soğumuşken nasıl güzel olur bu nefiss çorba..
Ellerine sağlık canım.
Öpüyorum.

Eylemin mutfagı dedi ki...

çorba bizim evde olmazsa olmaz yemeklerdendir.ellerine saglık ayça.