22 Eylül 2011 Perşembe

Eve Dönüş... Veeee Patlıcan Böreği

Ramanzandı, bayramdı, düğünler, balayılardı, şükür hepsini atlattık.Ve ben  her zamanki gibi  Yeni evime alışmaya çalışırken , çok sevdiğim işim'e başlamış bulunmaktayım.

Çoğu  blogur dostlarım büyük ihtimal  gelinliğimle görmemiş olabilirler diye düşünüyorum.Bu nedenle tarifimizden sonra 1 tanecik resmimizi ekliyorum. Daha  geniş bir zamanda ise bir kaç poz ve balayından kareleride yayınlamayı düşünüyorum.

Bu tarif bilmiyorum, İzmir'e mi yada Ege bölgesine mi ait bilmiyorum ama, 11 yıl önce çok sevdiğim yengem  sayesinde tadıp, tadı damağımda kalmıştı.Tarifi kendime göre biraz değiştirdim mesela, patates ve sarımsak ekledim.Evde kabakta olsaydı onuda eklerdim açıkcası.
Yeni hayatıma başlarken de, dolayısıyla da yeni tarifleri de sık sık denemeye çalışıyorum.Ben değil ama eşim şimdiden kilo almaya başladı bile :)

Deneyecekler için şimdiden Afiyetler Olsun...


Bazen eşimden eleştiriler alsamda, bu böreğe inanın bayıldı.



Hımmmm Mis missss...



Malzemeler;
  • 3 adet orta boy Patlıcan
  • 1 adet Kuru soğan
  • 2 adet Papates
  • 3 diş Sarımsak
  • 250 gr kıyma
  • 3 adet yumurta
  • 1 adet Domates
  • 6 Adet Yeşil Biber
  • Tuz, karabiber, pulbiber
YAPILIŞI;
  1. Kuru soğanlar yemeklik olarak doğranıp, pilav tenceresinde, sıvı yağ ile kavrulur.
  2. Kavrulan soğanlara, kıymaları ekleyip, hafifçe kavuruyoruz.
  3. Patlıcanlar  soyulup, küçük küçük küpler halinde kesilir .
  4. Patateslerin kabukları soyulur ve rendelenir.Patlıcan ve patatesler kıymanın içine ilave edilir.
  5. Yumurlarıda  patlıcanlı karışıma eklenip, yağlanmış tepsiye bastırılır.
  6. Üzerini Domates ve Yeşil biberler ile süsleyip,175 derecelik fırında 45dk. pişiriyoruz.
Ben Ve Eşim....


Bizimle aynı hafta içinde Düğünleri Olan Canım Kuzenim Emrah ve Eşi Sevgili Özge...


Güzel bir hafta geçirmeniz Dileğimle,

Sevgilerimle;

21 yorum:

Aktuelmoda dedi ki...

Bir ömür mutluluklar canım.Sağlıkla,huzurla mutlulukla nice güzel yıllarınız olsun inşallah.Bu arada tarif nefis görünüyor.Mutlaka deniycem ellerine sağlık tatlım..

derya dedi ki...

Canım maşallah harika bir gelin ol
muşsun.Mutluluğunuz daim olsun öpü
yorum...

Elif'in Terazisi dedi ki...

Canım, nice mutlu yıllar dilerim, ellerine sağlık:)

nilay dedi ki...

Çok güzel bir gelin olmuşsun. Allah bir yastıkta kocatsın. Bu dediğimi 20 yaşındayken hiiç anlamazdım. Yaşım 40 olunca ne kadar önemli olduğunu anladım.
Patlıcan böreği çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Afiyetle

sevda dedi ki...

canım benim peri kızı gibi olmuşsun maşallah.bir ömür boyu mutlu olursun inşallah.bu arada börek çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.öpüyorum seni.

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

Mutluluklar diliyorum Aycan. Börek çok hoş , zaten patlıcanlı olması bile yeter. Ellerine sağlık. Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

olsada yesek suzan dedi ki...

hoşgeldin canım faceden görmüştüm fotolarını çok güzel bir gelin olmuşsun allah mutluluğunuzu daim etsin, börek için ne diyebilirim ki harika olmuş ellerine sağlık sevgiler...

muko dedi ki...

ne kadar güzel gelin olmuşsun ,mutluluklar dilerim

böreğinde harika görünüyor
sevgiler

Nesli dedi ki...

patlıcan böreğine bayılırım
çok güzel bir gelin olmuşsun bu arada dostçakalın sevgiler

Fatma dedi ki...

Canım gelinlik her genç kıza yakışır deler ama sanada ayrı bir güzel yakışmış
Yeni evinde
yeni mutvağında,eşinle beraber nice mutlu günleriniz olsun inşallah Aycan'cım
tarifinde çok lezzetli görünüyor değişik bir tarif ellerine sağlık:)

isoon dedi ki...

selam, bende 79 merzifon doğumluyum :) mutluluklar dilerim...

Sinejan dedi ki...

Tebrikler...
Bizde patlıcanı çok severiz, mutlaka denemeli. Eline sağlık...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Gerçekten çok leziz bir tarif. Ellerine sağlık, afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

Mutfak dili dedi ki...

Masallah cok gwzel olmusunuz. Mutluluklar canim
sevgiler..
bay ay;ndan da bekliyoruz resimleri insallah

Eylemin mutfagı dedi ki...

Uzun bir ömrü beraber geçirmeniz dilegiyle.Allah hiç ayırmasın ve mutlu etsin Ayça.Ayagının üzerinde simler olan tazecik bir gelinsin daha azıcık dinlenseydin.

NeSLiNaMe dedi ki...

Mutluluklar dilerim. Patlican böregide degisik bir lezzet olmus... ellerine saglik

sarımutfak-hande dedi ki...

canım maşallah çok güzelsiniz mutluluklar dilerim size ve kuzenine:))
börek çok değişikmiş denenecekler listeme aldım ellerine sağlık
sevgilerimle.....

Hayat Cafe dedi ki...

Canım hoşgeldin ve sonunda çok şükür geldin..:))
Patlıcan böreğine olan sevgimi anlatamam inan..
Yerken kendimi kaybettiğim lezzetlerden biri ama tabii epeydir malum diyetten tadını unutmuş durumdayım.
Nefiss görünüyo nefiss..
Ellerine sağlık.

Zeynep dedi ki...

canım ne hoş bir gelin olmuşsun:)sonsuz mutluluklar dilerim...
börek acayip lezzetli görünüyor,ellerine sağlık
çok kocaman öperim

zeymuran dedi ki...

canım genç çifte mutluluklar dılıyorum Allah bir yastıkta kocatsın patlıcan böreğını hiç yemedım merak ettım ama tadı nasıl dıye ,ellerıne sağlık,hoşgeldin

melda dedi ki...

tebrik ederim, hayırlı olsun :)