28 Eylül 2011 Çarşamba

Kakao ve Fındıklı Kek (Ekmek Makinesinde)

İki defadır, ekmek makinesinde kek yapıyoruz, hatta eşim hazırlayıp,pişirmeye bırakıyor. Ben bu esnada sadece  izleyici olarak bakıyorum :)
Benim yaptığım sadece  Foto çekimleri yapmak :) 

Biz bu keki çok sevdik. Tadı sanki  hazır kek gibi, Sanırım içine katılan çikolata nedeniyle de hafif ıslak ıslak oluyor. Hımmmm Süperrrr bişey oluyor...


Not:Bu tarifi Cafe portakal'ın bloğunda bulup denedik...

Bu arada Mim gönderen Canım arkadaşlarım Meliha'ma ve Sevdam'a Çok teşekkür ediyorum.En kısa  zamanda Mimleri yanıtlayacağım.



İsterseniz tarifimize geçebiliriz...
 


Ayrıca çok güzel kabarıyor.Tepsiden bir çıkarıyorum, sanki somun ekmeği gibi.




MALZEMELER;
  • 2 adet yumurta
  • Yarım cup sıvıyağ
  • Yarım cup süt
  • 1 Cup tozşeker
  • 1 pk kakao
  • 1 pk vanilya
  • 3 adet  kırılmış madlen çikolata
  • 3 yemek kaşığı kırılmış fındık
  • 1 pk kabartma tozu
  • 1,5 cup un

YAPILIŞI;
  Çikolata ve fındık hariç bütün malzemeleri  sırayla makinenin tepsisine döküp, Kek pişirme modunu seçiyoruz.
Makinden 15 dk sonra  BİP sesi duyulur.Bu sesi duyduktan sonra  çikolata ve fındık eklenir.
Ve kek pişmeye bırakılır.Benim makinem 2,5 saat kadar pişiriyor.
Pişen keki, sıcakken tepsiden çıkarıp, serv,s edebilirsiniz.


Not:Herkezin makinesindeki programlar farklıdır muhtemelen.Bu nedenle diğer bir yöntem olarak bütün malzemeleri sırayla hazneye ekleyip, Kek pişirme modunu seçip, pişirebilirsiniz.

Afiyetler Olsun...

21 yorum:

Eylemin mutfagı dedi ki...

eşinin de seninde ellerine saglık ayça.afiyetle yiyin.

birtutamkekik dedi ki...

mmm:))
nasılda güzell kabarmışş:))
ellerinize sağlık ikinizinde...
ekmek makinası hayalimi hep erteliyorum,ama bu kek bi kez daha aklımı çeldi sanırım:)
hangi marka ekmek mak. kullanıyorsun canım...?
önerirmisin yada...
aklımm kaldıı bu görüntüde...
sevgilerimle...

sevda dedi ki...

gerçektende nasıl güzel kabarmış canım.eşininde seninde ellerine sağlık.öpüyorum.

otuzundansonra dedi ki...

Çok güzel kabarmış hakketen,ellerine sağlık.

aysun dedi ki...

kocaman olmuş ya süper görünüyor :)) lezzetlidir eminim ellerine sağlık eşininde seninde :)

derya dedi ki...

Canım nasılsın ablanı unuttun sen
artık uğramıyorsun:)))Kek süper ka
barmış maşallah ellerine sağlık öpü
yorum...

olsada yesek suzan dedi ki...

süper bir kek olduğu görüntüsünden belli, eşinle ikinizin ellerine sağlık...

Öznur dedi ki...

Süper görünüyor canım ellerin dert görmesin öpüyorum.. Tarifkolik..

evcilik dedi ki...

Çok güzel görünüyor,nemli ve fındıklı,tatlı bir ekmek gibi..
elerine sağlık,
sevgiler.

memolininannesi dedi ki...

benımde ekmek makınem var ve kesınlıkle denıycem bu kekı elıne saglık

www.memolininannesi.blogspot.com

Hayatın Tatları dedi ki...

kek muhteşem görünüyor. bende denemek istiyorummmm :)

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

demek başladın makinede kek yapmayaaaa:))
nefis görünüyor gerçekten bende atsammı makineye bitane? bu ara zaten kekle bozdum kafayı:))
yeni gelinler olaraktan biz çeşit çeşit yapıp eşlerimize sunmak istiyoruz dimiiiii:))
ellerine sağlık tatlım:)

muko dedi ki...

merhaba
o nasıl bir kabarma şeklidir maşallahh diyelim yaaa
harika harikaa elinize sağlık eşinin de seninde

sevgiler

nilay dedi ki...

Offf nefis kabarmış. Bir de inanılmaz homojen bir kek olmuş. Ellerine sağlık.
Sevgiler

Muhterem dedi ki...

eeee benim ekmek makinam yok , sırf kekim böyle kabarsın diye alabilirim :))
çok güzel görünüyor, yanında bir fincan nescafe ile ne güzel olur ...

saniyesultan dedi ki...

evet görüntü süper,ekmek makinası alasım geldi vallahi...

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika gorunuyor Aycan, bende de var ekmek mak. tarifi kekler, demek ki guzel oluyor, ellerine saglik.

Selam ve sevgiler...

Fatma dedi ki...

amanın nasilda güzel kabarmış ellerinize makinnıza sağlık:)canım Aycan'cım afiyet olsun:))

yemekbiraşk dedi ki...

enfes olmuş canım ellerinize sağlık efiyetle..

Hayat Cafe dedi ki...

Canım bende ekmek makinamda birkaç defa yapmıştım kek ama ekmek yapması zor gelince makinayıda dolaba kaldırdım.
En kısa zamanda çıkartıp yine yapmalı..
Eniştenin ellerine sağlık.
Öpüyorum canım..

yeşim dedi ki...

hem yarın hafta sonu için tarifini yapacağım aycancım.nefis olmuş.ellerine sağlık canım benim...