8 Eylül 2011 Perşembe

Kolay Pişi (Aylin'in tarifi )

Uzuncana süren bir ayrılığın ardından bloğuma kavuşmak beni çok mutlu ediyor...
Yalnız  cumartesi günü itibariyle tekrar sizlerden ayrı kalmak zorunda kalacağım çünkü balayına gidiyorum.!!!!!!Şükür.....
Benim düğün 1 eylül, kuzenimin düğünü 5 eylül olunca gecikmeli bir balayını yapmış olacağız :)Ama hiç önemi geç olsun güç olması dimi :) 

Bayramdan bu yana giden yoğunluk nedeniyle ilk defa dün mutfağa girip, pratik lezzetler yapmayı yeğledim. Gündüz işyerindeyken aklımda olup ve  bunları mutlaka akşam deneyeceğim bir lezzeti Aylin'in müthiş pişi'sinden  ve fırın mücverinden yaptım. Hatta bugün'ün yemeklerini bile  yapıverdim.

Sevgili Aylin yapım aşamasını çok güzel anlattığı için aynen aktarıyorum.



İlk defa yaptım eşim ve ben çok sevdik umarım sizlerde seversiniz...



PİŞİ

1 yumurta


1 çay bardağı yoğurt


1 çay bardağı süt


1 paket kabartma tozu


1 çay kaşığı tuz


Aldığı kadar un (yumuşak bir hamur olacak)


YAPILIŞI;

Hamur malzemelerini iyice yoğurup ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim.Unlanmış tezgaha hamurumuzu merdane ile yarım santim kalınlığında açıp çay bardağı ucu ile yuvarlaklar çıkartalım ve kızgın yağda önlü arkalı pişirelim.Hamur artarsa poşetleyip buzdolabında muhafaza edip ve ertesi gün tekrar pişirebilirsiniz.



Afiyetler olsun...

20 yorum:

derya dedi ki...

Canım hoşgeldin.Rabbim yuvanızdan
sevgi,saygı,huzur ve bereketi eksik
etmesin.Pişi harika ellerine sağlık
öpüyorum.

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

mutluluklar
eşin çok şanslı mutfakta şaheser yaratan eşi var

birtutamkekik dedi ki...

hadi bakaalım,sasğlıcakla gidip dönün canım inşalllah:)
yolunuz açık olsun..
mutluluğunuz daim olsun,ömrünüz hep balayı tadında geçsin:)
yamda karnım zil çalarken şimdi bu pişi oldumu aycancım:)
kalkıp bende mi yapsam şimdi...
ellerine salık,enfes görünüyor...
sevgilerimle...

SERAP dedi ki...

Eline saglik arkadasim...unlu serbetli seylerden kacsamda insanin ara sira cani cekiyor vallahi...Ben hic evde bu tür birsey yapmadim biliyormusun...Acaba bir gün günaha girsekmi diyorum kendi kendime....?

Bu arada sana iyi tatiller...iyi balayilar...

SERAP dedi ki...

Bu arada tarifi aldim....ilk firsatta deneyecegim. :-))

zeynep dedi ki...

Canımm mutluluğun daim olsun inşAllah....

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

AAA ben kaçırdımmı? Düğünü.
Canım mutluluğunuz daim olsun,ömür boyu sürsün.Güle güle gidin dönün.Bizler burada seni bekliyor olucaz.
Bu arada lezzetler nefis görünüyor,ellerine sağlık yeni gelinimiz.
Sevgilerimle...

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim hayirli maksamlar ellerine saglik simdi giriyorum mutfagima ve bu tarifi yapip üzerinede pudra sekeri ekip yimeyi düsünüyorum .Sizlere afiyetler olsun .

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

TARİFİ ALDIM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR. BENDE YAPACAĞIM. DEĞİŞİK BİR İSMİ VAR. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. SEVGİLER.

Muhterem dedi ki...

Tebrik ederim Aycan Hanım , bir ömüt boyu balayı tadında evliliğiniz olur inşallah ...
Pişiler de gel beni ya diyor resmen , ilk fırsatta deneyeyim bari :))

sevda dedi ki...

canım benim hoşgeldin.inşallah bir ömür boyu mutlu olursun.yüzünden gülümseme eksik olmasın.balayınızada gülerek gidip gelin inşallah.çok öpüyorum seni.

Mutfak dili dedi ki...

Aycan hoş geldin .Mutluluklar canım. Nice uzun yıllar hep birlikte olun inşallah. Yani maşallah vakit bulub yazabilmişsin. Blog hastaliğı bu olsa gerek.
Sevgiler. İyi balayı. Resimleri bekliyoruz nereye gittiğin çok \önemli
Sevgiler...

NESLiNAME dedi ki...

Cok ilginc bir tarif insallah denerim bende ilk defa duyuyorum bu tarifi...

Eylem dedi ki...

valla ayça bravo sana.dügn demedin balayı demedin yinede tarif ekleyebildin.ben olsam herhalde yapamazdım.ellerine saglık gülüm.bu arada mutluluklar ve inşallah tatiliniz çok ama çok güzel geçer.

Gülcan dedi ki...

allah bir ömür boyu mutluluk nasip etsin inşallah. ellerine sağlık

yeşim dedi ki...

canım
bir ömür boyu mutluluklar dilerim.
öpüyorum tatlı yanaklarından sevgilerimle...

nilay dedi ki...

Biz buna keçi bacağı deriz aslında. Sabah kahvaltısında peynirle pek bir güzel olur. Ellerine sağlık. Sevgiler

Hayat Cafe dedi ki...

Canım benim inşallah gönlünceg,zel vakit geçirisiniz.
Hayırlı yolcuklar ve fotoğraflarda bekliyorum balayından..:))

Bende yaparım pişi ve ev halkı çok sever.
Ellerine sağlık canım..
Öpüyorum.

ZELİHA dedi ki...

Sonsuz mutluluklar diliyorum tatlım..
Sana da kuzenine de :)
Dilerim yaşamınız boyunca balayı tadında, heyecanında sürer evliliğiniz..:)
Güle güle gidip dönesiniz inşAllah..
Pişiler pek iştah açıcı gözüküyorlar,ellerine sağlık..
Neşe dolu günler diliyorum..
Sevgilerimle..

Rozerin'in Annesi dedi ki...

ya ben kacirmisim...canim bir omur mutluluklar diliyorum size...resimlerini merak ettim, eminim cok guzel bir gelin olmussundur...kocaman opuyorum...