17 Ekim 2011 Pazartesi

Enfesss El Açması Soğanlı Börek

İlk defa hamur yapan, eli hamura yapışıp çıkaramayanlar için hemde çok leziz olmak üzere bu tarifi mutlaka denemelerini tavsiye ediyorum.

Tarifi Sevgili Yeşim Ablacığım'dan.




Malzemeler;

Bardak Ölçüsü 200 ml

Hamur  için;
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı yoğurt
  • tuz
  • 1 pk instant maya
  • Un
İç malzemesini sizler nasıl isterseniz yapabilirsiniz.Tercih size kalmış. Ben bol miktarda soğanlı yaptım.Ama kıymalısı ve haşhaşlısı da süper oluyor.

İç malzemesi;
  • 3 adet Kuru soğun
  • 1 adet Patates
  • Karabiber, pulbiber, tuz

Yapılışı;

  1. Hamur malzemelerini yoğurup, yumuşak bir hamur haline getiriyoruz.
  2. Yoğurulan hamuru 6 eşit parçaya bölüyoruz.
  3. Her hamur parçasını un ile açabildiğiniz kadar açın.Hamur güzel olduğundan çok çabuk açılıyor zaten.
  4. Açılan hamur'un üzerine 1 çorba kaşığı sıvı yağı sürüp, ortadan ikiye kesiyoruz.
  5. Kesilen düz tarafa soğanlı harcı koyup, rulo halinde sarıyoruz.
  6. Sarılan börekleri U şekline olacak şekilde, fırın tepsisine diziyoruz.
  7. Bütün hamurlar için bu işlemi, yapıp, üzerlerine yumurta sarısını sürüyoruz.
  8. Isıtılmışi  fırında 170 derecede pişiyoruz.

Afiyetler Olsun Efenim...

18 yorum:

derya dedi ki...

Canım kıyır kıyır olmuş ellerine sağlık mutlu haftalar öpüyorum.

AsLI dedi ki...

nasil da canim cekti...

sevda dedi ki...

el açmasıda başka bir güzel olur canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

Eylemin mutfagı dedi ki...

ben elde hamur açamayanlar kategorisine giriyorum.ama deneyecegim yinede.ellerine saglık.

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

Bunu sedef abladan görüp bende denedim kıymalı olarak ama istediğim lezzeti yakalayamadım ben.Poğaçaya benzer bişi oldu oysa epeyde büyütmüştüm hamuru ne bilim böyle kıyır kıyır istediğim gibi bir börek olmadı:(tek açabildiğim börek hala çarşaf böreği:)ellerine sağlık canım

*kelebekana*-* dedi ki...

tariflerini severek uyguluyorum ...bunu da yazdım deneyeceğim ..

nilay dedi ki...

Nefisss olduğuna eminim. Ellerine sağlık. Sevgiler

GÜLOANNE dedi ki...

Canısı ellerine sağlık nefis görünüyor

birtutamkekik dedi ki...

soğanlı böreklerin tadı hep daha bi leziz oluyor aycancım...
ellerine sağlık...
çok hoşşş görünüyor görseller...
üzerlerindekiler ennn organiğinden domates sanırımm:)
sevgilerimle..

Pasta sarayim dedi ki...

Börek muhtesem görünüyor Aycan'cigim... bende ayni tarif ile
cörek yapiyorum.Maalesef ince yufka acmada zorlaniyorum.Harikasin canim ellerine emegine saglik...sevgiler

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

ben böyle şeyleri hiç beceremiyorum hiç. çok güzel olmuştur eminim. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

mehtap dedi ki...

eline sağlık çok güzel görünüyor,yumuşacık bir börek olmuştur eminim,leziz..

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..çok lezzetli görünüyor..sevgiler

kizilciksurubu dedi ki...

cok lezzetli görünüyor, ellerinize saglik.

yeşim dedi ki...

eline sağlık canım nefis görünüyor.beğenmene sevindim.mayayı ne kadar az tutarsan daha çıtır böreklerin olur...mayanın miktarına dikkat!!!güzel lezzet dolu bir gün diliyorum.sevgilerimle...

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

canım ellerine sağlık:)
benimde bir zamanlar elim hamura saplanır bir türlü çıkmazdı:))
ellerine sağlık yeni gelin ;)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Aycancım,
Ellerine sağlık börek nefis görünüyor.Hem de bol soğanlı ve patatesli bayılırım.
Sevgilerimle...

♥ NeSLiNaMe ♥ dedi ki...

Hic denemedim ama soganli börek denemek isterim ellerinize saglik