3 Ekim 2011 Pazartesi

Hashaşlı - Pudingli Pasta

Bu pastayı Cafe Portakal'da gördüğüm zaman hayran kalıp, "mutlaka yapmam gerek" dedirtmişti bana.
Velhasıl, Cumartesi günü yapıp, Pazar günü afiyetle yedim.Yedim ama  sadece bir dilim  tabi :) Yoksa böyle giderse verdiğim kiloların tamamını alacağım.Ki! bunu da hiç ama hiç İSTEEEEMİYORUUUUMMMM...


Yapımını Şiddetle önerip, Şimdiden Afiyetler Olsun...



Bir sonraki, yapışımda içine daha farklı malzemelerden eklemeyi düşünüyorum.Nemi Ekliyeceğim :) Bu da süpriz olsun hadi :)



Dışı çıtır çıtır, içi  akışkan  muhallebili  Müthiş bir pasta...





Malzemeler;

  • 190 gr yumuşak margarin
  •  190 gr toz şeker
  • 375 gr un
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 fiske tuz
Ara Malzemeler;
  • 2 pk vanilyalı puding
  • 750 ml Süt
  • 200 gr  Siyah haşhaş ( 80gr kullansanız yeterli olacak).

Üzeri için;

Pudra şekeri (Normal tarifte yoktu.)


Yapılışı;
  1. Hamur için gereken malzemeler yoğurulur.
  2. Hamurdan 4/1 parçası ayrılıp, dondurucuya koyun.
  3. Hamur'un diğer yarısını, kelepçeli kek kalıbını yağlayıp , hamuru  kenarlarını yükselterek kek kalıbını döşüyoruz.
  4. Diğer taraftan, pudıng, süt ve haşhaşıda ekleyip, muhallebiyi pişiriyoruz.
  5. Pişen pudıng, 5 dk bekletilip, kek kalıbına döküyoruz.
  6. Dondurucuya ayırdığımız hamuru  çıkarıp, muhallebinin üzerini kaplayıncaya kadar rendeliyoruz.
  7. 180 derecelik fırında 40 dk pişiriyoruz.
  8. İyice donması için 1 gün buzdolabında bekletip, soğuk bir şekilde servis edin.


Not:Tarif'e bakıldığında 200 gr haşhaş yazıyor.Ben 160 gr ekledim ama,160 gr'da bu pasta için bence fazla. Sonradan fark ettiğimde biraz geç oldu tabi. O saatten sonrada  yapılacak bi şey yok tabi.Kanaatimce 80 gr'lık haşhaş yeterli olacaktır.Deneyeceklere tavsiyem olsun...

 
Sevgilerimle;

38 yorum:

Elif'in Terazisi dedi ki...

Aycan enfes görünüyor, afiyet olsun:)

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm bi hashas sever olarak bayıldım denemeliyim..keske hassas tartısı olmayanlar için tarifi daha anlaşılır ölçülerle verseydin..

birtutamkekik dedi ki...

ennfesss:))
ellerine sağlık canımm...
ne hoştur yemesi çıtır çıtır.
sevgilerimle...

Birdemliksohbet dedi ki...

canım ellerine sağlık şahane olmuş..

dilo dedi ki...

İnanılmaz görüntüde bir pasta olmuş, bende sürekli az yemeye çalışıyorum. Ama yaptığım herşeyin tadına da bakmak zorundayım. Denerken ben sizin de dediğiniz gibi 80 gr haşhaş kullanayım.
elinize sağlık

birdutmasali dedi ki...

o haşhaşları sevmemek imkansız !!
çıtır çıtır dimi :)

afiyetle,ama :
aman dikkat ! :)

Aktuelmoda dedi ki...

Mmmm nefis gözüküyor,ellerine sağlık canımcım,kilolarla başım dertte bu aralar :( yapsam 2 güne silip süpürürüm ben bu nefis şeyi :)

muko dedi ki...

off offf ne kadar güzel bu pastaaaaaaaa elien sağlık cnaımm
mutlaka deneyeceğimmmm

sevgilerrr

Pasta sarayim dedi ki...

Nasilda ballandira, ballandira anlatmissin, yapmak sart oldu.Ellerine saglik...sevgilerimle

xcelis dedi ki...

haşhaşlı tatlı yapmıştım ama bu nefis bişiye benziyor ellerinize sağlık afiyetler olsun

** ZEL ** dedi ki...

Aman aman ne güzellikler hazırlamışsın Aycancığım ellerine,emeklerine sağlık..
Farklı bir o kadar da nefis bir tarif..
O fondaki şirin kutucuklara ne demeli :)
Resimlerin apayrı bir güzellik zaten..
Mutlu haftalar canım...

Hayat Cafe dedi ki...

O kilolar hiç kolay verilmiyor dimi ama..:))
Benimde aklım gidiyor tekrar alacağım diye ve herşeyin sadece tadına bakıyorum..
Nasıl kıskanıyorum şu çok yesede kilo almayanları off:((

Pastan nefiss ötesi görünüyor canım..
Gel beni ye der gibi bakıyor.
Ellerine sağlık.

Armina dedi ki...

Değişik ve enfes bir pasta olmuş ellerine sağlık.

NarincE dedi ki...

Elmalı tart hamurundan pasta olmuş, canım çekti ama, napcaz şimdi?

yeşim dedi ki...

çok beğendim ellerine sağlık canım.alıyorum tarifi mutlaka deneyeceğim.sevgilerimle...

defneylebirlikte dedi ki...

aycan kek enfes görünüyor.emin misin bir dilim yediğine!!!

zeynep dedi ki...

Ellerine sağlık muhakkak denemeliyim bende:))

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

Aycancım harika görünüyor bu mevsimde papatyayı nerden buldun senn:))
harika görünüyor canımm:)

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

ooovv evet o tarifi ben de hatırlıyorum ve artık benm de mutlaka yapacaklarım arasında :)

Kahva Dükkanı'ndan sevgiler...

zeymuran dedi ki...

ellerıne sağlık canım çıtır çıtır bir tat

Lezzet Karnavalı dedi ki...

çok değişik bir pasta olmuş,ellerine sağlık!

bolkepce dedi ki...

süpper resimler :) pek hoş gerçekten pek.

Hayatın Tatları dedi ki...

oFFF BEN BU PASTAYI NASIL KAÇIRMIŞIM GÖZDEN... SÜPER OLMUŞ CANIM BENDE DENEMEK İSTİYORUM :)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Görünüşe bakılırsa dediğiniz gibi 80 gr yetirli görünüyor.

Pek de nefis görünüyor, ellerinize sağlık :)

Şule İle Egeli Tatlar dedi ki...

Canımm ne değişik bir tarif ,ellerine sağlık :)çok nefis gözüküyor

Tarif Diyarı dedi ki...

Pastaya bayıldım tadını merak ettim doğrusu kesinlikle denemem lazım:))ellerinize sağlık.

Yasemin dedi ki...

Ellerine saglik!!

NeSLiNaMe dedi ki...

canim görüntüsü cokkkkkk güzel olmus fotograflar harika hashasli nasil bir tad olmus merak ettim ama..

sevimin sayfasi dedi ki...

enfessss....
ellerine saglik canim

marifet ellerimizde dedi ki...

canımm ellerıne saglık..oyle anlattınkııı ay canım cektı...

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık olsun

değişik bir tarif denemek lazım :)

DR.NİRVANA dedi ki...

Ellerine saglık canım...bayıldım cok farklı ve güzel..takipteyim...sevgiler..

DR.NİRVANA dedi ki...

of valla süper olmus öptüm..

otuzundansonra dedi ki...

Aycancım çok lezzetli görünüyor,ellerine sağlık.

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

190 gram şeker 360 gram un amanıınnn:)herşeyi göz kararı yuapan ben için n e zzor bir uygulama olmuş.En iyisi sen yap ben yiyim taze gelinim olurmu:)))

nilay dedi ki...

aycannnnnn ben de deneyeceğim bunu. Bayılırım zaten böyle şeylere . eline sağlık.
Sevgiler

yersofrasi.org dedi ki...

Evde fyon'dan gelen bol bol haşhaş varken bu tarifi denemem gerek. Benim bildiğim haşhaşlı tatlıdan oldukça farklı. Ellerine sağlık Aycan.

haskumaş dedi ki...

ellerine sağlık mutlaka hemen deniycem süper görünüyorlar ama rica etsem ölçüleri gr olarak değilde kaşıkla bardakla versen daha güzel olcek :)