24 Kasım 2011 Perşembe

Balkabaklı Muffin

Bilirsiniz,  kek yapmayı da, yemeyi ve yedirmeyi de pek bi severim.
Aman sakın ha!!!! Sanmayın ki  benim evimde sürekli pastalar, kekler pişiyor.Yok öyle  durum :)
Genelde sebze yemeklerimi de ve çorbalarımı da büyük yoğunlukta yaparım.

Sadece , Pazar kahvaltıları bizim evde çok önem taşıdığı  için  eşim mutlaka özel şeyler yapmamı bekler.Keza bende yapmaktan büyük zevk duyuyorum

Bugün sizler süper bir tarifim var.Özellikle balkabağını severler için,  nefis mi nefis, nemli nemli, yumuşacık veeee Aromalı bir Muffin tarifim var.

Bu tarifi Sevgili Görümcem vermişti.Hazır doğranmış hazır balkabağım olunca yapmak kaçınılmaz oldu.

 Buyrun Efendim...



Islak ıslak nefis bir tat!

 




MALZEMELER;
  • 1 1/3 Su bardağı Un
  • 1/2 Çay kaşığı tarçın
  • 1 Çay kaşığı karbonat
  • 1 Çay kaşığı Zencefil tozu
  • 1 Çay kaşığı Tuz
  • 1/2 çay kaşığı Muskat tozu
  • 1/4 Çay kaşığı toz karanfil
  • 1/4 çay kaşığı kabartma tozu- vanilya
  • 1 1/3 Su bardağı Süt veya Su
  • 6 Çorba kaşığı tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 1/3 su bardağı toz şeker
  • 2 adet Yumurta
  • 1 Su bardağı Balkabağı püresi (Şeker ile pişmiş olacak)

YAPILIŞI;
  1. Tereyağı ve toz şekeri iyice çirpıyoruz.Ardından birer birer yumurtaları kırıyoruz.
  2. Balkabağı püresinide ekleyip, karıştırıyoruz.
  3. Diğer bir kapta  kuru malzemeleri( un- tarçın- muskat tozu vs)   karıştırıyoruz.
  4. Balkabaklı  olan malzemelere biraz un- biraz süt - biraz un- biraz süt  karışımı yapıp, tahta kaşık ile kek hamurumuzu hazırlıyoruz.
  5. Muffin kablarına 1 çorba kaşığı kadar hamurları döküp, 180 derecelik ısıtılmış fırında 30 dk pişiriyoruz.
Not: iSteğe bağlı ceviz eklenebilir.

33 yorum:

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Balkabağını çok severim ama kekde hiç denemedim. Çok güzel gözüküyor, ellerinize sağlık.

birtutamkekik dedi ki...

vaayyy vayy vayy:))
sunumlarr ne cici böyle..
kekler ye benii diyor aycanım:)
ellerine o güzel yüreğine sağlık..
aldım bi tanecik:)
kucak dolusu sevgilermle..
:))

Cafe Portakal dedi ki...

ellerine sağlık canım bu yıl balkabağı hiç almadım daha geçen yıl çok tüketince:))

otuzundansonra dedi ki...

nefis gözüküyor,ellerine sağlık

nilay dedi ki...

Varya muhteşemmm olmuş. Nasıl özendim anlatamam.
Ellerine sağlık
Sevgiler

anne eli gibi dedi ki...

değişik tarifleri çok seviyorum,buda öyle olmuş,tam zamanıyken denemek lazım ellerine sağlık..

feray dedi ki...

Müthiş bir güzellik. Ellerine sağlık Aycancım..
Sevgiler..

Fatma dedi ki...

ellerine sağlık AYCAN çok lezzetli görünüyor kabaklar pazarda bol bol alıp yamalı
öpüyrum canım sevgiler:)

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

bilirim ben o pazar günleriniiii:)
ellerine sağlık canım mis gibi olmuş keklerin:)
öpüyorumm.)

canbogazdan dedi ki...

cok guzel gorunuyor canim ellerine saglik. balkabagini esim icin eve alip pisiriyorum ben hala ama baslarda hic yemezken yaptim madem tadayim diye diye zamanla ben de yer oldum. hele en son firinda pisirdigim haliyle baya begendim. hal boyle olunca da balkabagiyla yapilmis yeni bir tarif gozlerimin acilmasina sebep oldu. kekinin dokusu da super olmus. bir isirik da ben almak isterdim. bana da beklerim, sevgiler...

mihrimah dedi ki...

canım ellerine sağlık çok nefis görünüyor akşam akşam canım çekti..sevgiler

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Sevgili Aycan,
Senin de sayfan ve tariflerin süper.
Sunumlar da çok ama çok şık.
Herşey için ellerine, emeklerine sağlık.
Sevgilerimle,

Hayat Cafe dedi ki...

Canım bizim evde kek hiç eksik olmaz..Benim çocuklar çok seviyorlar,yapmadığım kek kalmadı ama balkabaklısını hiç denemeiştim..
İlk fırsatta denemek isterim..
Ellerine sağlık.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ellerine sağlık, bak bende şu balkabağını tatlısından başka hiçbir yerde denemedim.
Merak etmiyorum değil, ellerine sağlık...

Mekila dedi ki...

kek nefis görünüyor balkabaklı nasıl olur çok merak ettim, pazar kahvaltıları da ayrı güzel olur uzuuun sohbetlerle daha bir nefisleşir yiyecekler, ellerine sağlık canım =)

yemekbiraşk dedi ki...

çok yaygın olmasada pasta ve keklere çok yakışıyor balkabğı sunumların da çok hoş olmuş eline sağlık canım
sevgiler

sonsuz dekorasyon dedi ki...

nefis paylaşımlar fotoğraflarabaktıkça karnım şu saatte inanılmaz açıktı:)))

http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com/

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Tıpkı havuç ve elma gibi, balkabağı da tarçın, zencefil, kakule gibi mistik baharatlara çok güzel uyum sağlayan bir gıda maddesi değil mi Aycancım? Kokusu yeter, tadından geçtim:) Ellerine sağlık canım..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Balkabağını çok severim,kek yapmıştım bende. İlk fırsatta muffinde yapmak lazım:)

Ellerine emeklerine sağlık..

özlem dedi ki...

Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 30 KASIM-14 ARALIK tarihleri arasında http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz... Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!” Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için yeşil mutfak (Özlem) a gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

pembe kekik dedi ki...

Çok nefis görünüyor.Harika pişmiş.Ellerine sağlık.Sevgiler.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Uzanıp almak geldi içimden.
İçine de dediğin gibi bolca ceviz (ceviz canavarı olan ben)yemede yanında yat olur bence.
Sevgiyle kal.

MAVİ TUTKU dedi ki...

Ben de kek yemeyi pek severim..bir bulsam.:)

** ZEL ** dedi ki...

Bugünlerde ben de sardım muffine:)
Ama bir fırsat bulup mutfağa giremedim,o ayrı bir konu :)
izlemesi bile ne hoş şu nefaseti:)
Ellerine,emeğine sağlık canım..
Şifa olsun inşAllah..
Öpüyorum güzel yanaklarından :)

Bolat dedi ki...

Ah Merzifon ah 15 yıl oldu gitmeyeli, keşkeği gözümde tüter her bayram :)

zeymuran dedi ki...

gerçektende balkabaklı kekler muffınler bı harıka oluyor ellerıne sağlık canım cok guzel olmus,sevgıler...

bittermutfakta dedi ki...

Merhabalar,Sevgili hayat cafenın sayfasında gördüm blogunuzu..Blogunuza bi baktımki sizde merzifondaymışsınız.Bende Merzifondayım dahada çok yeni bir blogum var.Öyle uğrayıp bi merhaba diyim dedim:)Bloğunuzda çok hoş.Balkabaklı muffinlerde çok leziz görünüyorlar.Ellerinize sağlık:)

Tümay Öztürk dedi ki...

Merhaba canım. Ne zamandır ziyaret edememiştim sayfanı. özlemişim gerçekten:) Muffinlerin harika. Ceviz balkabağına en yakışanlardan. Ellerine sağlık canım:)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bende balkabaklı kek yapmak istiyorum istiyorum işte banane banane banane:)

Yapcam !Sevgiler tatlım ))))

Sevil Şahin dedi ki...

aycan canım bu tadı bilirim ben şahanedir ellerine sağlık afiyet bal olsun
kocaman sevgiler

aylin dedi ki...

hımm çok hoşuma gitti denemeliyim ve bu güzel muffınleri yorumsuz geçmemeliyim dedim ellerine sağlık
sevgiler:)

Pasta sarayim dedi ki...

Oy oy oy... nefis görünüyorlar,ellerine saglik sevgili Aycan.Öpüyorum seni.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım