16 Kasım 2011 Çarşamba

Elmalı Kup

Şu sıralar hep tatlılardan gidiyoruz,eee ne yapalım tatlı yiyip, tatlı konuşalım değil mi?
Fakat çok yakında  tatlı yerine Süper lezzetlerde ana yemek tariflerim olacak :)

Bu güzel tatlıyı, sıkı takipçisi olduğum Sevgili Melda'dan aldım.



Tarifte ufak değişiklikler yaptım, gayet güzel oldu.Denemenizi tavsiye ederim.






MALZEMELER




Elma Harcı için;
  • 4 adet elma
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1tatlı kşığı limon suyu
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1/2 su bardağı dövülmüş ceviz

Muhallebisi için;

  • 2 yemek kaşığı tereyağ (yaklaşık 100 gram)
  • 3 türk kahvesi fincanı un
  • 1 lt süt
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1adet damla sakızı


YAPILIŞI



  • Elmalar kabukları soyulup küçük  parçalar halinde doğranır.
  •  Bir tavada elmalara limon suyu ve şeker ilave edilerek pişirilir.
  • Piştikten sonra içine tarçın ve ceviz ilave edilerek soğumaya bırakılır.
  • Elmalı harç soğuduktan sonra kaselere 1'er kaşık elma harcını paylaştırıyoruz.
  • Ayrı bir tencerede muhallebi için olan malzemelerden tereyağ eritilir. Un da tereyağa eklenip kavrulur.
  • Daha sonra içine süt, şeker ilave edilip kaynayana kadar ocakta karıştırılır.En son damla sakızı eklenir.
  •  Muhallebi soğumadan kaselere paylaştırılır. Tatlının üzeri ceviz ve tarçınla süslenerek soğuk olarak servis edilir.


26 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Elma ve muhallebi çok yakışıyor birbirine. Pek de nefis görünüyor.
Ellerine sağlık canım..

derya dedi ki...

Canım elmaya aşığım ellerine sağlık
sunumda süper öpüyorum.

zeynep dedi ki...

Çok nefis görünüyor ellerine sağlık canım,birşey sormak istiyorum damla sakız olmadan olmaz mı??

xcelis dedi ki...

kokusu eminim harikadır.Tam da mevsimi ellerine sağlık afiyet olsun

sevda dedi ki...

elmalı her lezzete bayılırım canım.ellerine sağlık.nefis görünüyor.öpüyorum kocaman.

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

ellerine sağlık canımm..
elma ve muhallebi mükemmel ikili:)
öpüyorum çok:)

birtutamkekik dedi ki...

nefiss olmuş aycancım:)
umarım iki kişilik yapmamışsındır da,bir minik kup ta bana kalmıştır:))
tarçın kokuları buram buram sardı buralarıı...
:))
afiyet bal olsun caısı...
öpüyorum kocaman...

nilay dedi ki...

Sunum harika. Kaşıktaki fiyonka bayıldım.
Ellerine sağlık
Sevgiler

canimçektipişirdim dedi ki...

tatlım ellerine sağlık bende bunu karamelli denedim nefis oluyor..

Yıldız dedi ki...

Evet valla
bi tatlıdır gidiyosun :))
ama hepsi birbirinden nefis ellerine kollarına sağlık canım tatlı isteyince size geleyim :))

birdutmasali dedi ki...

vallahi haklısın aycanım,
cağnım elma tezgahlara çıkmış yapılmazmı.
,
bende dün hafif bir versiyonunu yapıverdim.
bol tarçın ve ceviz..
ne güzeldir..

sevgiler canım eline sağlık

Cafe Portakal dedi ki...

nefis olur bu tatlı bilmeme mi ellerine sağlık canımcım

yeşim dedi ki...

ne uzun zaman oldu tatlı yemeyeli yolla bana aycancım hepsi benimmmm...ellerine sağlık...öptümmm.

feray dedi ki...

Aycancım çok güzel hemde bekleyen elmaları değerlendirmek için çok iyi.
Eline sağlık .

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

besleyici ve çok hafif olmuş. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Hayat Cafe dedi ki...

Canım sunumda tatlında nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık.
Can çektiriyor yaaa..:)))

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

O muhallebiyi bir de çırptın mı var yaaaa..Uçar o tatlı uçar..Ellerine sağlık Aycancım..

Eylemin mutfagı dedi ki...

evdeki elmaların ne yapacagım dşye düşünmeyeyim artık.tarifi aldım.ellerine saglık.

PINKY FASHION dedi ki...

Karnım açken bir daha bloğuna bakmayacağım, hepsinden yemek istiyorum:)

MÜNSTER dedi ki...

Ellerine, emeklerine saglik canim benim.... Afiyetler olsun.... Sevgilerimle,

BÜTÜ dedi ki...

ellerine sağlık tatlım :) mmmmm :)
http://butunundunyasi.blogspot.com/

yemekbiraşk dedi ki...

sunumuda pek şık olmuş:) eline sağlık canım
sevgiler..

yersofrasi.org dedi ki...

Kış gelince elmalı ve ayvalı tariflere aramaya başlıyorum. Ben de bol bol elmalı tarifler deneyeceğim bu kış inşAllah. Elma sütlü tatlılarla çok iyi gidiyor gerçekten. Sunumunda çok şık olmuş. Ellerine sağlık Aycan.

Mutfaktan mis kokular dedi ki...

Elma ve tarcin hmm:) super gorunuyor canim ellerine saglik

Şule İle Egeli Tatlar dedi ki...

Ellerinize saglık tarcının yakıstıgı herseye bayılırım. Sunum da nefis olmuss gercekten .

sevgiler,

O Tabak Bitecek dedi ki...

aycancım ilgine alakana çok teşekkür ederim. evde herkes hasta olunca böyle basit bi turtayla günü kurtarmak kaldı bana:)) vişneli irmik tatlına bayıldım . sevgiler..