10 Kasım 2011 Perşembe

Kakao Soslu Pasta

Geçmiş  Kurban bayramınızı en içten duygularımla  kutluyorum.Umarım herkez sevdikleriyle birlikte, şeker tadında bir bayram geçirmiştir.


Bugün sizlere hem ıslak hemde kaymak tadında krem şantili pasta hazırladım. Yemek isteyen varsa buyursun lütfen! :)



Favori pastalarımdandır kendisi...



Malzemeler;
  • 4  adet Yumurta
  • 10 kaşık Şeker (Çorba kaşığı ile)
  • 1 kahve fincanı Sıvı yağ
  • 1 kahve fincanı Süt
  • 10 kaşık Un
  • Kabartma tozu
Sos için;
  • 1 Çorba kaşığı Kakao
  • 10 Çorba kaşığı şeker
  • 1 su bardağı Su

Üzeri için;
  • 2 paket Kremşanti
  • 2 su bardağı Süt
  • Hindistan Cevizi




Yapılışı;
  1. Yumurta ile şeker iyice çırpılır.
  2. Sıvı yağ ve süt eklenir  ve tahta kaşık ile çok az karıştırılır.
  3. Un ve kabartma tozu eklenip,170 derecelik fırında pişiriyoruz.
  4. Diğer taraftan şeker,kakao ve suyu karıştırıp kaynatıp, Soğumaya bırakıyoruz.
  5. Kek ve sos soğuduktan sonra, sosu kekin üzerine döküyoruz.
  6. Süt ile krem şantiyi karıştırıp, pastanın üzerine sürüp, dolapta dinlendiriyoruz.
  7. Üzerine hindistan cevizi döküp o şekilde servis edebilirsiniz.

13 yorum:

birtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık aycancım:)
aldım bir dilim...
:)))
kalıp olarak hangi büyüklüğü tercih ettin tatlım?
ufacık bir fikir verirsen mutlu olurum:)
sevgilerimle...

sevda dedi ki...

buyurdum geldim canım.çayımın yanına bir dilim aldım.ellerine sağlık.harika görünüyor canım.öpüyorum seni.

mehtap dedi ki...

denemek istiyorum,canım istedi sabah tatlı yemeyi çok severim,hele böyle iştah kabartıyorsa..eline sağlık.

Çaçaron Blog... dedi ki...

Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 14 KASIM-28 KASIM tarihleri arasında http://yasamladans.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz... Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!” Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Çaçaron blog a gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://yasamladans.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım :) Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

feray dedi ki...

Aycanıcım ellerine sağlık çok güzel görünüyor hem de kolay bir tarif notumu aldım,deneyeceğim.
Sevgiler..

derya dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık çok leziz
bir pasta öpüyorum.

nilay dedi ki...

Nefiiisss görünüyor. Tok karınıma olmasına rağmen çok özendim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler

Hülya dedi ki...

İstenmez mi böyle güzel pasta? İstiyorum şu anda, çayımın yanında bir dilimcik..

Ellerine sağlık Aycan'cım..

Eylemin mutfagı dedi ki...

ellerine saglık ve geçmiş bayramın kutlu olsun.

SEVGİLERİMLE dedi ki...

Hımmm nefisss,ellerine sağlık.
güzel bir pazar diliyorum,

sevgilerimle...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Aycancım; tiramisu gibi görünüyor valla..Eminim nefistir..Ellerine sağlık canım..

aylin dedi ki...

üff çok severim ellerine sağlık
sevgiler.

Banu dedi ki...

Aycancım nefis görünüyor ellerine sağlık. Bi de pandispanya kekin de aklım kaldı onu da bi ara deneyeceğim. Afiyet şeker olsun sevgilerimle....