1 Kasım 2011 Salı

Pandispanya Kek

Nedense şu sıralar, eve gittiğimde sürekli kekler yapıp, kekle beraber çay içmek istiyorum.
Ben ki  çok fazla çay içmeyen biri olarak, durup kendime şaşırıyorum.
Acaba bu akşam ne yapsam?
var mı bir fikri olan :)


Dün bir arkadaşımla konuşurken, bu kekin tarifini verdi bana.Aklıma takıldı ya eve gidince hemen yapmam lazımdı.
Neyseki geldim eve, yemek memek felan derken, keki de yaptım.Oturdum  koltuğuma.


Eşim sürekli ekmek makinesinde kek yaptığı için, hiç bir keki kendi yaptığına değişmiyor :)

Çok bir malzeme eklemenize gerek kalmıyor,hatta arkadaşım anlatınca, "BU KADAR MI" dedim yani...
Acil durumlarda kolayca yapılabilen bir kek.


                 

Süngerimsi, yumuşacık bir kek.


Hatta kalan iş yerindeki arkadaşlarıma da getirdim kekten :)


Malzemeler;
  • 6 adet yumurta
  • 6 kahve fincanı toz şeker
  • 6 kahve fincanı Un
Bu kadarcık :)


Not: Bu kekte, yumurta ve şeker ne kadar çok çırpılırsa o kadar çok kabarıyor.
Yumurtanın oda sıcaklında kalmış olmasıda önemlidir.
2 kişi olduğumuz için  ben 1/2 si kadar malzemeli yaptım  bu keki.


Yapılışı;

  1. Şeker ve yumurtayı  köpük köpük oluncaya kadar iyice çırpıyoruz.
  2. Daha sonra unu yavaş yavaş ekleyip, bir kere karıştırıp,170 derecelik fırında 20 dk pişiriyoruz.


Afiyetler Olsun...

11 yorum:

sevda dedi ki...

pandispanya gibi gerçekten canım.görüntü çok güzel.ellerine sağlık.öpüyorum.

Hayat Cafe dedi ki...

Bende akşama kek yapacağım ve şu aralar keklere fena takıldım.
Çocuklar yanında sütle çok seviyorlar..
Canım afiyet olsun..
Dizi izlerken sıcacık çayla kek yemek gibisi yok.))

sezobigo dedi ki...

ne kadar az malzeme şaşırdım ve marak ettim .neyse gidip yapayım bari merakım giderilsin dimi ama:)
teşekkürler

** ZEL ** dedi ki...

Walla süpermiş bu tarif Aycancım,sanırım tarihimde ilk defa bir kek tarifini aklımda tutabilicem :)
Çok da güzel gözüküyor,ellerine emeğine sağlık..
İnşAllah denicem bu tarifi :)
Sana en son yaptığım fakat henüz yayınlamadığım tarifimi önermek istiyorum :)
Bayram öncesi yazarım inş tarifini:)
Sevgilerimle canım..

Nazmiye dedi ki...

ekmek makinasında ki keki merak ettim.onun tarifini de verirsen sevinirim.teşekkürler.

Gülcan dedi ki...

harika görünüyor canım ellerine sağlık.

canbogazdan dedi ki...

Cok guzel gorunuyor Aycancim, ellerine saglik. Az malzemesiyle bana da cok cazip geldi. Saglik sorunlari nedeniyle mutfaktan uzaktim bayadir yeni yeni tekrar girmeye basladim. Biraz kakao eklemissin galiba di mi yoksa cikolata mi? Ben de ayni guzel goruntuye sahip olabilirim umarim...

Pasta sarayim dedi ki...

Harika...gercekten pandispanya gibi.
Ellerine saglik canim.

birtutamkekik dedi ki...

dayanamamm benn bunaa:))
aycanım bu ne güzellik böyle...
ellerine sağlık gülüm...
bir dilim alsam olur mu kii...
kalıbında pek güzelmiş...
afiyetle canım...

mine dedi ki...

sorma ya benim de en çok sevdiğim kek yapmaktır yanına da çay sabahlarıpeynirle mesela : )
ellerine sağlık canım

Baharatın Kızı dedi ki...

Birde çay olucak yanında yemede yanında yat.Eline sağlık cnm;)