2 Kasım 2011 Çarşamba

Soğanlı / Soğan Mıhlama / Soğan Öldürme

Değerli Misafirlerim, Sevgili Dostlarım,
Hoş geldiniz,sefalar getirdiniz.Ne iyi ettiniz de bloğuma uğradınız.Beni pek bi mutlu ettiniz...

Sabah  sabah ne güzel başladım dimi, umarım hepimizin günü aydın olur, huzurlu bir gün- hafta geçirmiş oluruz.

Ben 2 gündür, evde yemek pişireceğim diye perişanları oynuyorum şu sıralar :)
Her zaman bir gün önceden yemeklerini hazırlayan ben, tembelleştim  tembelleştim valla.

2 gün önce mükemmel bir makarna yaptım, hala tadı damağımda.Ne yapalım yemek yoktu, makarnaya talim ettik :)
Fakat makarnam süper olmuştu.Fotosunu çekemedim ama, en yakın zamanda tekrar yapıp, bu kez yayınlayacağım.

Dün akşamda, benim  çok sevdiğim, yapımıda çok pratik bir yemek hazırladım.Tabi işten gelince...
Bu yemeği, bazı insanlar sabah kahvaltılarında da yapıp yiyorlar.Aslında olabilir, biz annemle hiç sabah yemeği denememiştik.

Sizler deniyebilitrsiniz çünkü hem suyuna ekmek bandırıyorsunuz hemde çaysız hiç gitmiyor.

Bazıları Soğanlı der (Ki biz bu şekilde deriz)bazıları Mıhlama, bazıları da Soğan öldürme (Mesela Kayınvalidemler bu şekilde bilirlermiş).

Ne farkeder yapılışı  sonuçta.Bilmeyenler için, mutlaka ama mutlaka 1 kerecik en azından denemelerini tavsiye ederim.


Buyrun efenim, tarifimiz...


Şöyle ekmeği bandırmak ohhhhh....



Hemde yumurtalı bir lezzet.



Malzemeler;
  • 6 adet orta boy Kuru Soğan
  • 250 gr Kıyma
  • 1 adet Yeşil Biber
  • 1 adet Kırmızı Biber
  • 100 gr Tereyağı
  • 4 adet Sarımsak
  • 3 adet Domates
  • Tuz, karabiber, pulbiber
  • 3 adet Yumurta
  • 1,5 Su bardağı Su


Yapılışı;
  1. Kuru soğanların kabukları soyulur ve yıkanır.
  2. Yıkanan soğanlar, julyen  olarak doğranır.
  3. Sarımsaklar,biberler doğranır.
  4. Bir tavaya tereyağını ekleyip, eritiyoruz.
  5. Eriyen tereyağına önce kıymayı ekleyip kavuruyoruz.
  6. Daha sonra kıymaya, soğan, sarımsak ve biberleri ekleyip, kavrulması beklenir.
  7. Kavrulan soğanlar, doğranan domatesler ve  salçalı su eklenir.
  8. Baharatları eklenir, soğanların pişmesi beklenir.
  9. Pişen soğanlara, yumurtaları kırıp, hiç karıştırmıyoruz.Soğan üzerinde o şekilde pişecektir.
  10. Yumurtalarda piştikten sonra, serviz edebilirsiniz, Ama çay ile lütfen!

Afiyetler Olsun...

23 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık aycancım..nefis görünüyor..sevgiler

nilay dedi ki...

OFFF naıl bir görüntü, nasıl bir lezzet. Aç olmayanın bile burnuna kokusu gelmiştir
Ellerine sağlık.

sevda dedi ki...

bizdede soğan mıhlama denir canım.ellerine sağlık.harika olmuş.öpüyorum.

Fatma dedi ki...

canım kardeşim önce senden bir ricada buluncam yazıların çok minik okuyamıyorum:(
ama rarifin harika olmuş cannım bizde sade soğan ve yumurta yaparız senin tarif çok değişik ellerine sağlık deniycem sevgilr:)

SEVGİLERİMLE dedi ki...

offf offf yenmezmi şimdi bu,
sabah-akşam-gece fark etmez Aycan,her daim yerim.

ellerine sağlık.

bu arada yazılar gerçekten küçük:)

en içten,

sevgilerimle...

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm ellerine sağlık ben bunu yumurtasız yapıyordum bu sekilde de değişik olur..

feray dedi ki...

Aycancım muhteşem görünüyor.Ellerine sağlık canım, deneyeceğim.
Sevgiler..

Baharatın Kızı dedi ki...

Oyy oy nefistir eminim.Ellerinize sağlık.Çok iştah açıcı;)))

DR.NİRVANA dedi ki...

aycaaaann öglen yemek yiyemedim vee cooook acım yaa göndersen ne ii olur canım :p

ahter demir dedi ki...

resmen yutkundum okurken:)ellerine sağlık canım
sevgilerimle

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

bu neee, batır ekmeği ye, harika olmuş. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

birtutamkekik dedi ki...

şööyle birr dilimm ekmeği bana bana yemek geldi içimden aycancım:)
ellerine sağlık...
sevgilerimle...
:))

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık çok hoşuma gitti denemek lazım bandıra bandıra yemek ne güzzel olur sevgiler...

NarincE dedi ki...

Ekmek bansak, çay olsa yanına...

Mutfaktan mis kokular dedi ki...

Vallah sekerim harika gorunuyor, canim çekti yahuu :)) ellerine saglik

Hayat Cafe dedi ki...

Ekmeği bandıra bandıra yemek vardı şimdi offf..
Saat şu anda gece yarısı 3.30 ve ekrana yapıştım.
Ellerine sağlık canım

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.
Bayramını kutluyorum. Ailenle ve neşeyle geçmesi dileğiyle,
Sevgiyle kal.

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş tam ekmek banmalık ellerine sağlık canım.

Kendimce dedi ki...

of of of yenmezmi dediğin gibi ekmeği bana bana ellerine sağlık hayırlı bayramlar

karabiberinmutfagi dedi ki...

ıyı bayramlar :)

medura dedi ki...

Benim pişmiş soğanla aram biraz limonidir ama eşim bayılır. Bazen ben yumurta yiyeceğim zaman o soğanlı yumurta yer. Geçenlerde sizin bu fotoğrafı görmüş, ilham almış, bana da gösterdi :)

Yıldız dedi ki...

hmmmmmmm nefis ellerine sağlık bir çok yemekten daha lezzetli ben de çok severim bandıra bandıra yemesine doyum olmaz.
Ellerine sağlık......

♥мұ»p»r«i»n«č»є«s»s♥ dedi ki...

ellerinize sağlık iyiki varsınız, sizden çok şey öğreniyorum ;)