5 Aralık 2011 Pazartesi

Şeker Hamurundan Yapılan İlk Kurabiyelerimiz

Bu kez karşınıza çok çok farklı, tarzım olmayan bir kurabişlerle çıkıyorum :)
Çok öncesinde "yaparım" diye alıp bir kenara kaldırdığım kalıplarımın, bir gün gerçekten işime yarıyacağını, hiç ummazdım.
Ta kii  görümcem " haydi  kurabiye yapalım bebeğime" deyinceye kadar...

Nasıl yapılır? Neyden yapılır? Acaba becebilir miyiz? Ya kötü olursa diyerek, kafamda binlerce sorular  vardı.

Sonuçta,ilk defa yapacaktık.

Bakın size kurabiyeleri yaptığımız, günü anlatayım :) O gece yok mu o gece  Aksiliklerle dolu, çok yorucu ve bir o kadar da  çok komik bir geceydi. Hatta o kadar çok yorulmuşum ki ertesi sabah'a  gözlerimi bile  çok zor açtım.

Şöyle ki!
Kurabiye hamurlarını yoğurdum, güzelce kalıplarımızı yerleştirip, kesilen hamurları tepsimize yerleştirdik.Hatta sürekli  pişip pişmediği kontrol ediyorduk ki en son mutfağa gittiğimizde yanık kokularını aldık. Eyvahhhhhh, bir baktık ki 2 dkayla yakmışız kurabiyeleri.


İlk yapışımızda İlk hüzranla karşılaştık :)
Hamur bitinceye kadar aynı işlemleri yapıp, yanmasın diye de mutfaktan bir sn ye bile ayrılmadık. O kadar söyleyeyim :)

Neyse diğer tepsilerde bir şey yok gayet güzel oldular.Ama bir tepsilik açığımız olmuştu, Eeeee ne yapalım ne yapalım,tekrar hamuru yoğuralım.
2. kurabiyele hamurumuzu da yoğurmaya başladım.Una kadar  herşey  çok normaldi. 3 su bardağı yerine  4 su bardağı unu eklediğimizde hamur yapışmamaya başladı.Allah Allaahhh bu kadar aksilik olmaz yani :)

Görümcem süt felan döktü hamura,olmadı tabi!
Fırına girince kurabiyeler yamuk yumuk şekil aldı kaldı :)

Anlayacağınız o kurabiyelerde olmadı.Sonra tekrar hamur yoğurduk. Herşey kıvamında tarife birebir uyduk fakat.Kurabiyeler fırına girince bir çeşit olup çıktılar.
Neden olduğunu anlamadık ama, Artık ben yorulmuştum.
Hamuru yoğur, aç, kalıplardan geçir falan filan...

Neyseki yapacağımız kurabiye adetleri kadar yapıp ben evin yolunu tutmuştum.
Ertesi günde Tekrar görümcem'e gidip, süsleme işlemlerini yaptık.kurabiyeleri bitirmiş olduk.
İşte bakın bu işlem acayip zevkliydi.

Fakat şunuda belirtmeden geçemeyeceğim, şeker hamurlu yapılan herşey benim gözümde bir sanat eseridir.
Küçücük detaylar dahi  çok önemli!

Bu benim ilk deneyim kurabiylerimdi, ikincisini de CANIM, Bİ TANECİK CİMCİK Yiğenim'im 2. Yaş gününde yapacağım.




Sevgili EYA'CIĞIM bu modeli senin blogdan aldık.Seninkine pek benzemedi ama olsun.Senin yaptıkların Süperrrr oluyor.


Melek desenli olanları ben çok daha beğendim nedense :)


Paketlendikleri zaman daha bir hoş göründüler,Bir bakar mısınız...


Mutlu ve huzurlu bir haftalar geçirmeniz Dileğiyle...


Sevgilerimle;
Aycan Dede Bülbül

28 yorum:

olsa da yesek suzan dedi ki...

aksiliklere rağmen çok güzel olmuş kurabiyeler ellerinize sağlık canım, bir kere bulaşınca bu şeker hamuruna bir daha bırakamıyor insan benden söylemesi sevgiler...

Aktuelmoda dedi ki...

Şipşirin olmuşlar tatlım,ellerine sağlık...

sevda dedi ki...

canım benim bayağı yorulmuşsun ama değmiş bence.harika olmuşlar.ellerine sağlık.öpüyorum.

canbogazdan dedi ki...

gorumcenin de senin de ellerine saglik canim. sizi yorsalar da bence degmis ilk deneme icin gayet guzeller. evet gercekten pakete de girince super olmuslar...

derya dedi ki...

Canım bence çok başarılılar elleri
ne sağlık sevgiler.

NİRVANA dedi ki...

Canım yaa ne kadar yorulmussunuz...yinede cok güzel olmuslar...ellerinize saglık...

birtutamkekik dedi ki...

öncelikle sizi kutluyorum aycancığım:)
ben olsaydım,birinci aksiklikten sonra pes etmiştimm bilee:))
sanrınızın özverinizin sonucunda çok cici kurmişler çıkmış ortaya..
ellerinize yüreğinize sağlık canısı..
kucak dolusu sevgilerimle..
::)

NzlGl dedi ki...

Azmin zaferi bu olsa gerek:)))) sizi tebrik ediyorum hiç vazgeçmediğiniz için ve sonucunda böyle güzel kurabiyeler yaptığınız için:))) elinize sağlık, sevgiler

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Ahhh canım yaaolur öyle arda aksilikler kii,benim en çok misafirim gelicekse oluyor nedense..:))
Sonunda herşeye değimiş ama harika olmuşlar yaa..:))
Bayıldın inan..
Emeğinize sağlık canım..

feray dedi ki...

Aycancım aksiliklere rağmen çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık.
Sevgiler..

Hayatın Tatları dedi ki...

kesinlikle tebrik ediyorum canım . ellerine sağlık süper olmuşlar.

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

maşallah sana bu bana iyi gaz oldu yalnız bende başlıcamm:) eşimin doğum gününü bekliyorum ocak ayını:DD

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
bu kadar uğraşmana değmiş. Bence ilk yapmana göre harika olmuşlar. Hiç de acemi işi gibi görünmüyorlar. Ellerine sağlık. Eminim bundan sonra daha nice güzellikler göreceğiz.
sevgiyle kal.

Fatma dedi ki...

ilk olmasına rağmen çok başarılı bence :)
bende şeker hamuru denemek çok istiyorum ama zor geliyor bana ama birgün cesaretimi toplayacam:)
çok öptüm canım sevgiler:)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Aycancım; ne şirin olmuş bunlar böyle:)) Bebişe nice yıllar dilerim,
sizlerin de elinize sağlık:)

MÜNSTER dedi ki...

Aycancigim, seni kutluyorum.... Görümceni de tabi.... Inaniyorum ki bu alanin en iyilerinden biri olacaksin... Bir ilke göre sahane olmus kurabiyelerin, ellerine, emeklerine saglik canim kardesim benim... Sevgilerimle,

Eya dedi ki...

Sevgili Aycan...ellerinize emeginize saglik. Eh kulübe hosgeldin demeliyim galiba. Takildiginiz yer olursa ki sanirim hersey yolunda görünüyor...lütfen sorun, elimden geldigince yardimci olurum.

sevgileirmle

EYA

muhabbetsofrasi dedi ki...

iyi sabır varmış sizde :)

muhabbetsofrasi dedi ki...

iyi sabır varmış sizde :)

anne eli gibi dedi ki...

HERŞEYE RAĞMEN BİTMİŞ VE ÇOK HOŞ OLMUŞLAR ELLERİNİZE SAĞLIK..

Tümay Öztürk dedi ki...

Aycancım sana katılıyorum. kesinlike ayrı bir yetenek şeker hamurlu pastalar ve kurabiyeler yapmak. Çünkü herşey çeşit çeşit kalıpla bitmiyor. Güzel estetik sunumlar hazırlamak bu işin en öenmli kısmı bence. Bayağı yorucu olmuş ama sonuçta çıkan kurabiyeler güzel çıkmış:) Ellerinize sağlık. :)

.:Hobibox:. dedi ki...

Çok nefis görünüyor, ellerinize sağlık, ilk denemeyse süper, bundan sonrakiler daha süper olucak gibi.

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

pek maceralı olmuş :) ama nefissler , ellerine sağlık Aycan.

Kahve Dükkanı...

Pasta sarayim dedi ki...

Canim,,,cok güzel olmuslar emegine saglik.Bebisinizin hayirli ugurlu olmasini dilerim.Sevgiler

birtutamkekik dedi ki...

tatlımm!!
aycancım...
nerelerdesin..???
umarım bir sorun yoktur...
özledim seni..
ses ver arada bir lütfeeen:)
öptüm canım..
muhabbetle..

Elif'in Defterinden dedi ki...

Benim geçen gün 4 tepsi ekmek yoğurmam gibi olmuş.Artık son hamurda hamurun başında oturup ağlamak üzereydim.Ama çektiklerinize değmiş maaşallah:D

sevim cengiz dedi ki...

çok güzel olmuş bence ellerine sağlık hiç bilmediğin bir konu olsa bile isteyerek severek yapınca böyle harikalar çıkıyor ortaya sevgiler...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Kurabiye maceranızın sonunda ortaya harika kurabiyeler çıkmış:)
Ellerinize emeklerinize sağlık canım.
Sevgilerimle...