19 Aralık 2011 Pazartesi

Tavuklu Mercimekli Salatası & Patates Salatası (Havuçlu- Lahanalı) &Kereviz Salatası

Arayı epeyy açtım değil mi?
Şu sıralar nedense  elim kolum Pc ye hiç gitmiyor.İçimden yazmak çizmekte gelmiyor.Arada sanırım herkeze oluyor bu durum.
Aslında tariflerde yığıldı, onların artık yayınlanması  gerek, Arşivde dur dur nereye kadar değil mi :)

Sizlere bugün,  çok lezzetli salatalar yayınlayacağım.
Çay davetlerinizde hatta hatta Yılbaşı da yaklaşırken, bu tarz salatalara ihtiyacımız olabilir :)

Sevgili Arkaşım http://busemiz.blogspot.com/ sahibesi Ülkünün Düzenlediği " Porselen Demlik Çay saati Etkinliğinliğine" gönderiyorum.



MALZEMELER;
  • 250 gr  Tavuk gögüsü
  • 1 Çay bardağı Yeşil Mercimek
  • 6 adet Yeşil soğan
  • 3 su bardağı ince doğranmış marul.
  • 1 Limonun Suyu
  • 1/2 Çay bardağı Zeytin yağı
  • Tuz, karabiber, Pulbiber

YAPILIŞI;
  1. Tavuk eti iyice yıkanıp, haşlanması için su dolu tencereye alınır.Ve haşlanır.
  2. Aynı işlem mercimek içinde yapılıp,Haşlamaya bırakılır.
  3. Yeşillikler bir kapta doğranıp, hazır hale getirlir.
  4. Haşlanan, tavuketleri ve mercimekler, hazırlanan yeşilliklere ilave edilip, salata sosu eklenip, sevis tabağana alınır.

Not: Arzu ya göre, bu salataya pirinçte eklenebilir.



PATATES SALATASI

Patates salatasını bu şekliyle ben çok sevdim.Denemenizi tavsiye ederim.



MALZEMELER;
  • 5 Adet orta boy patates
  • 2 adet Havuç
  • 1 su bardağı doğranmış mor lahana
  • 1 çay bardağı doğranmış maydanoz
  • 4 dal yeşil soğran
  • 1 Su bardağı doğranmış Marul
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 1 limonun suyu
  • Tuz, karabiber, Pul biber


KEREVİZ SALATASI

Tarif  buradadır.



Afiyetler Olsun Efendim.

Sevgiler;
Aycan Dede Bülbül

20 yorum:

.:Hobibox:. dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel, bunların yanında ana yemeğe gerek yok:) ellerine sağlık, Allaha emanet olun, sağlıcakla.

birtutamkekik dedi ki...

hoşgeldin gülüm:)
birbirinden nefis salatalar...
ellerine sağlık canım...
öpüyorum...

İÇİMDEN GELDİGİ GİBİ~~~ dedi ki...

görseller müthiş.

Ülkü dedi ki...

Üf üfff süper ya tarifleri bundan sonra tatcem banane sadece öyle göndermekle olmaz ki :)) sağol canımcım salata eksikti bak süper oldu :)

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Oyyy oyyy en sağlıklısından başladın haftaya canım yaa..:))))
Birbirlerinden nefiss görünüyor nefisss..
Ellerine sağlık canım..

derya dedi ki...

Canım salata denince akan sular durur ellerine sağlık sevgiler.

zeynep dedi ki...

Tavuklu mercimek salatası tam bir diyet salatası bence:)
Hepside birbirinden güzel ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle..

sevda dedi ki...

off canım.çok güzeller .ben patetes salatasını alsam harika olurdu.çokta severim.ellerine sağlık canım.sevgiler.

pembe kekik dedi ki...

Hepsi çok güzel ama mercimek salatası tarifini özellikle çok beğendim.Ellerine sağlık canım.

zeymuran dedi ki...

hepsıde bırbırınden lezzetlı gorunuyor ellerıne sağlık canım

yersofrasi.org dedi ki...

Tüm salataları günün her saati yiyebilirim. Mercimekli salata ve kereviz salatası oldukça güzel görünüyor. Ben tavuk eklemiyorum genelde pirinçli yapıyorum. Tavuklu da nefis olmuştur eminim. Ellerine sağlık Aycan.

Cafe Portakal dedi ki...

hepsi birbirinden nefis canım ellerine sağlık sevgiler

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. salataların hepsi çok güzel. Salatasız hayat düşünemiyorum.
Sevgiyle kal.

Pasta sarayim dedi ki...

Ücüde birbirinden leziz görünüyor,ayni zamanda saglikli.
Ellerine saglik canim.

Elif'in Defterinden dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel, ellerinize sağlık:)

Çekilişe beklerim :)

http://elifindefterinden.com/2011/12/19/hediyelerim-varrrrrr/

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık canım her biri ayrı güzel olmuş belli.salata sever biri olarak 3 salatayı aynı postta görünce canım çekti valla:)

Moda Kulisi dedi ki...

canım patates saltası cektı ya :) harıka gozukuyor...

http://moda-kulisi.blogspot.com/

Tümay Öztürk dedi ki...

Salata olsun benim olsun. Ellerine sağlık canım:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Patates ve kereviz salataları şahane, pek severim.

Mercimeğin salatasını yaparım, tavuğuda farklı salatalara çok kullanırım ama hiç birleştirmemiştim, çok iyi fikir:)

Ellerine sağlık canım.

mavi ruyam... dedi ki...

ben tavuklu mercimekliye bayildim :) ellerine saglik :)