30 Ocak 2012 Pazartesi

Krepli Ispanak Böreği

Güneşili bir Merzifondan herkeze güzel bir hafta diliyorum.
Güneşli mi dediğinizi duyar gibi oldum bi an :) Evettt evet  yanlış  duymadınız bugün pek bi güneşliyiz :)
Her yer pamuk gibi bembeyaz merzifonda tık yok nasıl oluyorsa :)
Neyse dün akşam hava durumunda kar'ın geleceğini  izlemiştik,Kısmet artık.

Eveeet Efendim;
Haftaya  çok leziz bir börek ile başlayalım istedim.Evet çok leziz, iç harcını nasıl yaparsanız  yapın tadına doyum olmuyor.

Ben çok beğendim valla, ilk başta acaba nasıl olur, çok yağlı olur mu ki desem de sonuç başarılıydı.





Ispanak ve beyaz peynir Ayyyy çok güzellll.




MALZEMELER;

Krep için;
  • 3 Yumurta
  • 1,5 Su bardağı Süt
  • 1,5 Su bardağı Un
  • Yeteri kadar Tuz
İç malzeme için;
  • 1/2 kg ıspanak
  • 1 adet kuru soğan
  • Beyaz peynir
  • Karabiber, tuz
Pane için;
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı galeta unu
  • Sıvıyağ

YAPILIŞI;
  1. Önce iç harcımızdan başlayalım.Ispanaklar iyice yıkanıp temizlenip,bir tencereye suyunu çekip, yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.
  2. Kuru soğanı yemeklik halde doğrayıp, kavuruyoruz.
  3. Kavrulan soğanlara ıspanakları ilave edip, kavurupyoruz.Tercihebağlı olarak jülyen olarak doğranmış havuçlardan da ekleyebilirsiniz.,
  4. Krep için gereken malzemeleri karıştırp, buzdalobında 10 dk dinlendirin.
  5. Krep tavasını hafifçe yağlayıp, hazırladığınız harçdan 1 kepçe koyup, önlü arkalı kızarıncaya kadar pişirin.Harç bitene kadar bu işleme devam edin.
  6. Kreplerin içlerine ıspanaklı harçtan ve beyaz peynirden koyup sigara böreği gibi sarın.
  7. Sarılan börekleri önce yumurtaya sonrada galeta ununa bulayıp, kızartın.Sıcak Servis yapın.
Nt: Krep ve iç malzemeyi istediğinize göre yapabilirsiniz.

Afiyetler olsun;

30 yorum:

olsada yesek suzan dedi ki...

Aycan harika bir börek olmuş canım olsada yesemmm ama şimdi tadı da nasıl güzeldir, ellerine sağlık arkadaşım ohh mis misss.....

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Burası inanılmaz soğu,insanın yüzünü yakıyor yaaa.:((((
Ellerine sağlık canım..
Hiç denemedim krep böreğini,müthiş güzel görünüyor müthiş..

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm ellerine sağlık görüntüsü lezzetini anlatıyor:)

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

Nicedir yapmak ister dururum zamani geldi sanirim :-)

sevgiler

bir kase lezzet dedi ki...

aycancığım harika canım
ellerine sağlık
:)))))

ELİF dedi ki...

Mmmm nefis görünüyor, ellerine sağlık canım. Sevgiler...

mihrimah dedi ki...

of of of mis gibi olmuş aycancığım ellerine yüreğine sağlık .afiyetler olsun sevgiler

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

ellerine sağlık taze gelin:)
nefis görünüyor börekcikler.))

İlayda'dan Hobiler dedi ki...

canımm harika bir börek olmuş bu kokussu buraya kadar geldi ellerine sağlık =)

sevda dedi ki...

offff.olsada yesem dedirtti canım.muhteşem olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Mutfak dili dedi ki...

Gercekten guzel olmus eline saglik canim.
Insallah karlar sizi orayada bizim burayada ugrar..
Sevgiler..

zeynep dedi ki...

Ellerine sağlık canım görüntüsü çok güzel eminim lezzeti de öyledir.
Mutlu bir hafta diliyorum..
Sevgilerimle..

sevginin mutfak günlüğü dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorr ellerine sağlık,içinde ıspanak olunca kesin denemem lazım:))

Hülya dedi ki...

Bu börekler harika, muhteşem. En yakın zamanda denemeli, ellerine sağlık canım..

NzlGl dedi ki...

Krep ve ıspanak .... İşte dayanamadığım ikili:)))
ellerine sağlık harika görüyorlar

sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bende deneyeceğim muhakkak çok leziz görünüyor!Krep harcı olarak ıspanağı kullanmamış ve de düşünmemiştim.Ellerinize sağlık

mehtap dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar,eline sağlık.

Gönülünce dedi ki...

Güneşli günleri okadar çok özledimki selamınızı zevkle kabul ediyorum...Krep nefiss olmuş hemde ıspanaklı harika...ellerinize sağlık...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com

fatosun mutfagından... dedi ki...

gerçekten çok güzeller aycancım..ellerine sağlık..

aylin dedi ki...

hemşerim:) güneşi görmen güzel bizim topraklarda:)
burası buz buz donuyoruz:)
börek nefis görünüyor ellerine sağlık.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Aycancım; krepli börekler nefis görünüyor; lakin biz kızartma yiyemiyoruz artık yani midemiz kabul etmiyor; muhtemelen ben yaparsam bunları, galeta unu faslından sonra tepsiye sıralayıp fırınlarım, emini öyle de güzel olur. Ellerine sağlık ablacım:)

defneylebirlikte dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine sağlık...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bugün burada da güneş vardı ve kar durdu..

Krep börekler enfes görünüyor,insan tok karnına bile yer:)

Ellerine sağlık..

GÜLOANNEMUTFAKTA dedi ki...

72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://www.porselendemlik.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini 02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDA www.guloannemutfakta.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER

yersofrasi.org dedi ki...

Görüntüsü iştah açıcı doğrusu. Ellerine sağlık. Mevlid kandilin mübarek olsun.

The Cook Department dedi ki...

Enfes gözüküyor ellerinize sağlık..

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

canim denedim ve tek kelime ile harikaa!
panesi öyle güzel oluyor
biraz zaman aliyor ama degiyor

sagol tarif icin blogumda yayinladim :-)

sevgiler...

camelia dedi ki...

Merhabalar,

Blog'unuz tariflerinizin kalitesinden dolayi ilgimizi çekti.



Indeksleyebilmemiz için tarifinizi Ptitchef.com'a kaydetmenizden
memnuniyet duyacagiz.

Ptitchef Web'in en iyi Mutfak sitelerini bir araya getiren bir
rehberdir. Yüzlerce Blog şimdiden kaydedilmiştir ve sitelerinin
tanitimini PtitChef üzerinden gerçekleştirmektedir.

Ptitchef'e kaydolmak için
http://tr.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form veya
http://tr.petitchef.com sayfasini ziyaret edin ve üst kisimda yer alan
"Site blog'u ekleyin" üzerine tiklayniz.

Saygilarimla

Vincent
Petitchef.com

Hatice Mungan dedi ki...

Ispanagi cok severim, böregi de harika olur. Sizin fotograflar da al beni diyor, ellerinize saglik.

öznur dedi ki...

börek ve diğer tüm tariflerin çok güzel görünüyor krepli böreğini pazar kahvaltısında mutlaka yapıcam paylaşımın için teşekkürler:)) bloguma ve çekilişime beklerim