6 Şubat 2012 Pazartesi

Yayla Çorbası

Herkezlere İyi haftalar diliyorum,

Aslını isterseniz bugün hastaneye yatmam lazımdı fekaaaattt Annemin pirpirikliliği nedeniyle doktorumu değiştirdik.
Aynı hastanede çalışan Doktor olan  bir aile dostumuz, benim doktorun iyi olmadığını yalnız Amasya da bir arkaşını tavsiye etmesi sebebiyle, Ameliyat işi  Doktor değişiliği nedeniyle ya  hafta içi bir güne yaa da haftaya sarkmış olabilir :)

Aaaaaaa ne hastanesi ne  ameliyatı  ne oldu dediğinizi duyar gibiyim.

Yok yok Önemli bir şey değil sadece, 2 aydır geniz akıntısı yüzünden gittiğim doktorda sol burnumun tamamen kapandığı, sol burnumda da et olduğunu öğrendim.İllaaa Oparesyon dediler.Yani olmamda gerek çünkü, ekranda olanları izleyince,Yok yok mutlaka olmam gerek dedim ve kararımı verdim.

Gitmeden öncede Soğuk kış günlerine uygun Sıcacık çorba iyi gider diye düşündüm.
Hem bloğumda da yoktu :) İyi oldu iyiiii.





MALZEMELER;
  • 1 Yumurta sarısı
  • 1 Çorba kaşığı Un
  • 1 Su bardağı Yoğurt
  • 1/2 Çay bardağı Pirinç
  • 1/2 Su bardağı Haşlanmış Nohut
  • Tuz
  • Yeteri kadar Su (Yaklaşık 1 lt)


Üzeri için;
  • Tereyağı
  • Kuru Nane

     
YAPILIŞI;
  1. Su haricinde bütün malzemeler karıştırılır, sürekli olarak karıştırarak suyu ilave ediyoruz.
  2. Su kaynayınca yıkanmış pirinçler ilave edilip, ocağın altı kısılır.
  3. Pirinçler pişmeye yakın haşlanmış nohutlar  eklenir.
  4. Çorbamız olduktan sonra altı kapanır ve üzerine yapılacak, tereyağlı nane yapılır  ve çorbanın üzerine ilave edilir.
  5. Servis yapmadan önce Tuz İlave edilir.

Afiyetler Olsun...

25 yorum:

minimutfaktan dedi ki...

Öncelikle Allah tez zamanda şifalar versin dilekerimi iletmek isterim. Yayla çorbası benimde sık sık yaptığım, ailece severek yediğimiz çorbalardan fakat ben nohut koymuyordum iyi fikir deneyeceğim..

birtutamkekik dedi ki...

çok geçmiş olsun gülüm...
rabbim acil şifalar verir inşallah...
güzel haberlerini bekliyoruz.
sağlıcakla gel..
çorbanın tadına baktım..
nefisss...
:)
ellerine sağlık.
muhabbetle canısı..

İlayda'dan Hobiler dedi ki...

Geçmiş olsun şimdiden canım... Çorbaya gelince nefis görünüyor bnm gibi çorba olmadan sofraya oturmayan biri için harika ellerine sağlık =)

bir kase lezzet dedi ki...

geçmiş olsun canım
dikkat et kendine
ellerine sağlık
:)))))

** ZEL ** dedi ki...

Rabbim acil şifalar versin canım..
İnşAllah en kolay şekilde atlatırsın..
Çorba da nefis mi nefis gözüküyor..
Ellerine,emeğine sağlık..
Dualarım seninle..
Muhabbetle..

mihrimah dedi ki...

geçmişler olsun canım rabbim acil şifalar versin.çorba nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

Aycancım çabucak iyileşmeni,ağırısız sızısız atlatmanı temenni ederim..yayla çorbası bizim evde pek sevilir..ellerien sağlık sevgiler

ıhlamurcum dedi ki...

Çok geçmiş olsun, tıkanıklıkta çok zordur.Allah yardımcınız olsun.
Yayla çorbasına da bayılırım, misler gibi.Elinize sağlık
wwww.ihlamurcum.com

Gönülünce dedi ki...

Geçmişler olsun şimdiden acil şifalar dilerim...Çorban sıcacıkkk harika görünüyor ellerine sağlık...
Sevgiler...

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

herkes corba yapmis sanirim bugün

o kadar canim cektiki bende yapicam simdi :-))

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis sevgiler.

Fatma dedi ki...

canım öncelikle çok gçmiş olsun ALLAH hayırlı şfalar versin kolaygeçsin ameliyatın inşaallah
çorbanda beni benden aldı olsa şu an ne iyi giderdi
:):)

u.aydin dedi ki...

buyuk gecmis olsun.ayni dertten ben de muzdaribim ama korkudan yaptiramiyorum.yayla corban da tam zamaninda hani.mmmm sicacik.acil sifalar diliyorum.sevgilerle.

yersofrasi.org dedi ki...

Şimdiden çok geçmiş olsun. Allah en kısa sürede atlatnayı nasip etsin. Yayla çorbası en sevdiğim çorbalardan. Soğuk günler için birebir. Ellerine sağlık.

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

geçmiş olsun kuzucuğumm..
kıyamam sana ben..
çorban şifa olsun canım benim..ellerine sağlık..

feray dedi ki...

Geçmiş olsun Aycancım..
Yayla çorbası çok severek içtiğimiz çorbalardan.
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
öncelikle geçmişler olsun. Tez zamanada şifa bulursun inşAllah.
Ellerine sağlık. Bu soğuk havalarda miss gibi çorba içimizi ısıttı.
Sevgiyle kal.

Mutfak dili dedi ki...

Bu lezzet bizim evde hafta bir iki kere mutlaka piser. Kizim bu corbayi seviyor.
Eline saglik canim...

Mutfak dili dedi ki...

Cok gecmis olsun canim..Insallah sagligina en kisa zamanda kavusursun...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

En sevdiğim çorbadar yayla. Pek de nefis görünüyor, ellerine sağlık canım.

Rabbim şifa versin,turp gidi dön aramıza:)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Canııım, şimdiden geçmiş olsun. Ben açık kalp ameliyatı geçirmiş biri olarak sana korkma diyebilirim herhalde dimi:)))) Gerçekten rahat ol, Allah'a emanet ol, bir şekilde olup bitiyor. Sonra fazla detay kalmıyor insanın aklında. İyiylikler diliyorum canım. Yayla çorbasına da bayılırım ayrıca, ellerine sağlık..

karabiberinmutfagi dedi ki...

ellerinize saglik insallah sifa bulmussundur canim hayirli günler

Tombul Tarifler dedi ki...

çay kahve bahane etkinliği yeni ev sahibesiyim katılmanız dileğiyle sevgiler

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Şimdi gördüm,geçmiş olsun canım.İnşallah ameliyat olmuş ve iyileşmişsindir şu an.
Çorbaya gelince kış günlerinin nefis bir çorbası. ellerine sağlık.
Sevgiler...

bernayıldız dedi ki...

Ellerine saglık aycancım :)ayrıca gecmiş olsun dilerim en kısa zamanda hıc bir problem kalmaz..
bu arada kadınlar gunu için duzenlediğim çekilişime beklerim bilgi için http://sevimyildiz.blogspot.com/2012/03/8-mart-dunya-emekci-kadnlar-gunu-icin.html