2 Nisan 2012 Pazartesi

Etli Nohut Yahni (Sarımsaklı)

İşyerinde  haftada en az bir defa  nohut yada kusufasulye piştiğinden, bizim evde pek  pişmez bakliyatlar.Lakin geçenlerde nerden aklıma düştüyse pişirip miğdeme salıvermiştim :).

Hem blogda da yoktu deyip, yapıp yedik.

Standart nohut yemeğine göre bu yemek biraz afilli oldu sanki, sarımsak kekik felan :)






MALZEMELER;
  • 2 Su bardağı Nohut
  • 200 gr kuşbaşı eti (Dana eti)
  • 1 adet küçük boy kuru Soğan
  • 1 yemek kaşığı Domates salçası
  • 10-15 Diş sarımsak
  • Kekik, tuz
  • Yeteri kadar  su

YAPILIŞI;
  1. Nohutlar bir gece önceden Suya ıslanır.
  2. Yumuşayan nohutları, düdüklü tencerede 15 dk haşlıyoruz.
  3. Diğer tarafta kuşbaşı etleri bir tencereye alınıp suyunu çekinceye kadar kavrulur.
  4. Kavrulan kuşbaşı etlere soğanı , sarımsak ve 3 yemek kaşığı sıvı yağı ekleyip, iyice kavuruyoruz.
  5. Soğanlara domates salçası eklenip, 2-3 dk kavuruyoruz.Üzerine  kaynamış suyu ilave ediyoruz.
  6. Daha sonra haşlanan nohutlarıda ekledikten sonra, tuz ve kekik ekleyip, 5 dk daha pişirip, ocağı kapatıyoruz.

Afiyetler Olsun...

26 yorum:

bir kase lezzet dedi ki...

OHHHHH AYCANCIM ELLERİNE SAĞLIK
:)
EKMEĞİMİ BANDIM NEFİSSSSS.

u.aydin dedi ki...

ellerine saglik,nohuta ve baklagillerin hepsine bayilirim.bu da leziz gorunuyor.sevgilerle.

ŞÜKRAN dedi ki...

Canım eline sağlık etli nohut ne de güzel görünüyor ama insan yanına bir de sade pilav yapar getirir değil mi.. olmuyor böyle.. Şaka şaka tabiki.. sadece o kadar sarımsak nohut tadını bastırmış olabilir mi diye de düşünmedim değil? Kocaman öptüm.

birtutamkekik dedi ki...

ellerine sağğlık aycanım:)
tam kıvamında maşallah..
sevgilerr gülüm..
:)

MARİFETANE (Elif Hatice) dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.

mehtap dedi ki...

ben çok severim.Sağlık içinde faydalı.Çok güzel görünüyor Aycancım eline sağlık.

sevda dedi ki...

yanındada pilav .süper olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

marifet ellerimizde dedi ki...

ellerıne saglık goruntusu super....

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

Çok lezziz gözüküyor
ye beni diyor
ellerine saĝlık
:-)))

O Tabak Bitecek dedi ki...

Ziyaretine cevaben geldim karnım da bi açtı sorma:)) mis gibi tencere yemeğiyle karşılaştım:)) ELlerine sağlık arkadaşım..kızın çok minikse bunlar ona fazla gelebilir yemekte zorlanır ve sopaları tehlikeli olabilir. şöyle 3-4 yaş için uygundur.. ama kendin için yapabilrisin:)) çok keyifli:)

aylin dedi ki...

ben seven ama çok pişirmeyenlerdenim:)
ellerine sağlık.

Çaçaron Blog... dedi ki...

Daha önce mutlaka yapılmıştır.Ancak ben de en sevdiğim lezzetlerden biri olan sofralarımızın vazgeçilmezi çorba tariflerimizin olduğu güzel bir etkinlik başlatmak istiyorum..Eğer desteklenirse hoş bir iş ortaya çıkacağı kesin.Geniş bir çorba arşivimiz olmuş olur..15-20 günlük periyotlar halinde ev sahibimiz değişsin..İlk ev sahipliğini ben üstleniyorum..Sizlerin de hem ev sahipliği hem de tarifleriniz için katılımlarınızı bekliyorum..Hadi hayırlısı olsun :)

Etkinlik yemek bloğumda olacak..
tariflerinizi http://yasamladans.blogspot.com bekliyorum :)

Hayatın Tatları dedi ki...

Ne kadar zamandır yapmamıştım aslında canımda istiyor ama akşamdan ıslatma olayı zorluyor. Unutuyorum hep... ellerine sağlık canım

MÜNSTER dedi ki...

Ellerine saglik güzel kardesim... Dün aksam bizim soframizi da senlendirdi nohut... Biliyor musun her aksam olsun, her aksam yerim... O kadar yani..::)) Sevgilerimle,

*Ayla* Mutfaktan mis Kokular dedi ki...

En sevdigim yemeklerden biridir, çok severim çoookkk, elelrin dert gôrmezsin canim

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Kesinlikle afilli olmuş,tamda benlik..
Bol etli bayılırımmmm.
Ellerine sağlık canım.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Kışın rahat yeniyorda havalar ısınınca zorluyor biraz tabi:)

safiye serbest dedi ki...

Merhaba arkadaşlar;
Hepinizin malumu olduğu üzere, oldukça farklı ve zengin bir yemek
kültürüne sahibiz Ülke olarak.
Zaman zaman çeşitli programlarda ve etkinliklerde daha önce hiç
duymadığımız tatmadığımız lezzetlerle karşılaşıp şaşırıyoruz ve
çoğunlukla bizde yapmaya çalışıyoruz,
Bende düşümdümki "Yöresel Lezzetler Etkinliği" düzenleyip bloglar
arasında değişik kültürlere,farklı bölgelere ait
yemek,çorba,tatlı,hamur işi gibi bir çok çeşitli yöresel yemeği
elimizden geldiği kadar bir araya toplayalım istedim...Tabi siz
değerli arkadaşlarımın sayesinde...

"Yöresel Lezzetler Etkinliği"mize 22 Mart-12 Mayıs Tarihleri arasında

ben http://safiyeile.blogspot.com/ blogumda ev sahibeliği
yapacağım,göndereceğiniz güzel tarifleri
beklerim,tariflerinize "Yöresel Lezzetler Etkinliği" için Safiye'ye
gönderiyorum diye linkimle birlikte not düşüp,tarifinizede hangi
yöreye ait olduğunu yazıp,
bana haber verirseniz
tariflerinizi severek yayınlayacağım.
Blogu olmayan fakat tarif göndermek isteyen arkadaşlarımızda tariflerini,
fotoğrafını ve yapılış şeklini yazarak

safiye.serbest@hotmail.com adresime mail atarak etkinliğimize katılabilirler...

Etkinliğimize herkes davetlidir,istediğiniz kadar yöresel lezzetle
katılabilirsiniz...
Teşekkürler

zeys dedi ki...

sahane gorunuo karnım acıktı resmen ellerıne saglık!
bu arada blogunu yenı kesfettım, takıpteyım benımkıne de beklerım :) sevgıler...

http://zeysfashionroom.blogspot.com/

** ZEL ** dedi ki...

Tam da en sevdiğim gibi,neffis gözüküyor canım ellerine sağlık.
Bende ödülün var kabul eder misin :)

Mahzun Prenses dedi ki...

MERHABA,SAYFAMDA SİZİN İÇİN BİR DAVET VAR... BEKLERİM, SELAMLAR

Cafe Kanelo dedi ki...

Merhaba,
Etli nohuta bayılırım, çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık.Sevgiler:)

Ioana-Carmen dedi ki...

Chic, Chic baby! do you like the ideea of following each other?;X

FashionSpot.ro

Zlş Krt dedi ki...

harikaaaaa ne denirkii
http://kelebekkizim.blogspot.com/

xcelis dedi ki...

canım bebişmi bekliyosun sende napıyım bu güzel yemeğinin altına yazayım yorumu =) umarım harika zamanlar geçirirsin sağlıklı huzurlu hayırlı olsun gözün aydın Öpooom

oktay usta dedi ki...

Demir döküm tencere ödüllü tarif yarışmamız başladı. Katılımlarınızı bekliyoruz. http://www.yemekgurmesi.com/demir-dokum-tencere-odullu-yemek-tarifleri-yarismasi.html desteklerinizi bekliyorum