11 Aralık 2012 Salı

HALLEY PASTA

Tatlı , pasta, çikolata yememeye devam fakat,
Göz yani görüyor canım istiyor, hem ben hamileyim deyip hoooppp çok nadir de olsa arada miğdeme indirdiğim de oluyor tabiyki.

Heleki böyle harika bir pastadan mahrum kalmak istemedim :)

Malumunuz, diyetteyim malesef. Aç değil ama benim ve bebeğim için sağlıklı şeylerden sık  ama azar azar tüketiyorum.
1 ay da aldığım 6 kilodan 3 kilosunu vermişim.Kilo vermem nedeniyle acaba bebekte kilo almaz mı  gibi sorularım kafamda dolanırken  dokturum  içimi rahatlattı :)

Artık yolun sonuna yanaştığımızdan 15 gün konrollerine başladık.Bakalım haftaya ne diyecek doktor beyimiz merak ediyorum :)

Efendim ben evde pasta, çörek felan yapmıyorum, doğuma kadar. YASAK :( 
Anneciğiminde dün Günü olduğundan pazar günü onun için Nefis mi nefis bir pasta yaptım.Aslını isterseniz, sürekli aklımdaydı ve anneciğime nasip oldubu pasta,sonunda yaptım kurtuldum :).


Bence sizlerde deneyin, biraz zahmetli ama hem çok lezzetli hemde çok bereketli bir pasta.



Kısaca, yapın ve afiyetle yiyin :)


Bu arada instagramda (aycandedebülbül) takip etmeyi ihmal etmeyin lütfen :)


KAYNAK :pelinchef


MAZLEMELER
Keki için;
5 yumurta
2 su bardağı şeker
2 çay bardağı sıvıyağ
2 çay bardağı süt
2 paket kabartma tozu
4 bardak un
1 paket vanilya

Ara kreması için;

1/2 litre süt
7 çorba kaşığı un
1 yumurta
6 çorba kaşığı şeker
1 paket vanilya
1 küçük paket labne peyniri
Sosu için;
3 su bardağı süt
5 çorba kaşığı şeker
6 çorba kaşığı kakao

Üzeri için;
Yeteri kadar hindistan cevizi

YAPILIŞI
Kek için yumurtalar şeker ile iyice çırpılır. Sıvıyağ, süt ve vanilya da ilave edilip çırpmaya devam edilir. Un ve kabartma tozu da ayrı bir kapta harmanlanıp karışıma ilave edilir ve kaşıkla karıştırılır. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dökülüp önceden ısıtılmış 175º derecelikfırında pişirilir. Sos için şeker, kakao ve süt karıştırılır. Kek soğuyunca ister su bardağıyla yuvarlaklar kesilir ister bıçakla karelere bölünür ve her tarafı sosa bulanarak buzdolabında 2 saat bekletilir. Krema için ayrı bir tencerede un, yumurta, şeker ve vanilya karıştırılır. Süt de ilave edilip kısık ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir. Ocaktan alınıp labne peyniri ilave edilip ve karıştırılır. Buzdolabında soğumuş olan kekler bıçakla enlemesine ikiye bölünür ve aralarınahazırlanan krema sürülür. Keklerin herbiri hindistan cevizine bulanıp üzeri arzu edilen şekilde süslenir.

21 yorum:

REÇELİM dedi ki...

hemen yapıyorummm bu pastayı :)

çekilişim var beklerim:)

Derya Sezgin dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis olmuş.
Kendine ve bebişe iyi bak öpüyorum.

bittermutfakta dedi ki...

Çok şirin ve lezzetli olmuşlar.Bayılıyorum böyle tariflere.Altlıklarda rengarenk çok şıklar.Ellerine sağlık olsun
sevgiler

Tümay Öztürk dedi ki...

Bir çeşit lamington kek gibi aslında. Süper olmuş canım ellerine sağlık:) Son zamanlarda geçmek bilmez:) Allah hayırlısı ile güzel bir doğum nasip etsin canım:)

Aktuelmoda dedi ki...

Öncelikle ellerine sağlık şekercim..Bir süredir sık giremediğimden yeni görüyorum,şeker problemi sen de çıkmış.Sakın canını sıkma biliyorum çok zor oluyor,ama inan ki sonradan da çok rahat ediyor insan.Doğumla birlikte kilolarda giridyor sıkıntı çekmeden..Ben hatta 3 kiloda fazladan verdim diyet sayesinde.Şimdiden hayırlı doğumlar diliyorum canım,sağlıkla kavuş inşallah bebişine,öpücükler..

iğne oyalarım ve hobilerim dedi ki...

ellerine sağlık canım cok güzel görünüyor

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Çok seviyorum bu pastayı .Eline sağlık

Tombul Tarifler dedi ki...

çok güzel görünüyor canım
eline emeğine sağlık

yemekbiraşk dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis olmuş
sevgilerimle..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Ah benim güzel Aycan'cığım.. aylardır yokluğum, bloggerlara uğrayamayışım :( bu güzel müjdeyi atlamam sebep olmuş :(
öncelikle tebrik ederim...

ellerine sağlık..tatlısız pastasız hayat hep zorluyor bizleri..
ama zor olsada, zorlasa da ,böylede yaşanıyor :)))

çok sevgiler canım

Fatma Mermer dedi ki...

canım bebek beklediğine çok sevindim hayırlı evlat olmasını dilerim
ellerine sağlık nefis bir tarif

Pasta sarayim dedi ki...

Pastaciklarin sirin ve nefis görünüyor,ellerine saglik Aycan'cigim
Aman kendine dikkat et:))sevgiler..

Sinejan dedi ki...

Merhabalar... Ben seni izlemeye basladigimda evlilige adim atiyordun simdi bebegin olacakmis cok sevindim, umarim her sey yolunda gider. Kendine iyi bak... Instagram'da bulamadim seni :(

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Bravo valla,hamileyken kilo verebilmişsin canım..
Ben şu anda bile vermekte zorlanıyorum.
Ellerine sağlık canım..
Can çektiren bir görüntü..
Kesin rüyama girecek..:))

sevde dedi ki...

tamam tatlım doğumuna yakın nasıl istersen öyle hazırlarız detaylı şekilde yazışırız konuşuruz inşallah en güzel şekilde yapar süsleriz :)

canım bu arada inşallah vaktinde sağlıklı ve çok kolay rahat bir doğum yapar bebeğini kucağına alırsın inşallah
ayy ayy zaman çok hızlı geçiyor 3 sene öncesi geldi gözümün önüne :)..

sevde okyar

0505 672 08 49

yersofrasi.org dedi ki...

78. Porselen Demlik Çay Saati etkinliğinin ev sahipliğini bendeniz Yersofrası yapıyorum. Bu ilk etkinliğimde güzel tariflerinizle katılımınızı bekliyorum. Ayrıca http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/399204_488574334520085_1514031743_n.jpg banner i sayfanıza ekleyip etkinliğimizi sayfanızda duyurmanızı rica ediyorum. Katkılarınızdan dolayı şimdiden teşekkürler.

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

ayyyy Aycancığımm 15 gün kontrollerim başladığında ben çok heyecanlanmıştım her saniye kendimi dinliyor, her an doğum başlayacak sanıyodum :)
sakin ol, sakın heyecan yapma dicem ama ohoooo mümkün mü:) biraz zorlu bir süreç de olsa her anından keyif almalısın canım alıyorsundur eminim ki bende hiçbişey yapmıyodum hatta yemeğimizi bile zaaar zor:)Rabbim sağlıkla kucaklamayı nasip etsin yavrucağını:))
Ay pastayı unuttuk ellerine sağlık canım:)
bu arada herşeyin ucundan da olsa tadına bak hamilelere böyle:) sofrada ne varsa bakacaksın tadına derlerdi bana:)

Elifinelizi dedi ki...

Canım benim sağlıkla kavuşun inşallah oğluşunla , kilolar hiç mesele değil birçoğu gidiyor doğumla
şu sıralar tatlıya olan bağımlılığımla bu tarif çok uyumlu oldu
umarım yapma fırsatı yaratırım .
minik şişeleri sormuşsun cumhuriyet caddesindeki cam ürün satan toptancılardan aldım . daha detaylı bilgi verebilirim . ama mantarlardan kalmamıştı son gittiğimde yinede şansını denemelisin

Baharatın Kızı dedi ki...

Canım ellerine sağlık Lamington kekine benziyor ben çok seviyorum tarifini denemek isterim nefis görünüyor çünkü sevgilerimle;))

FİLİZ'CE dedi ki...

ben de yaptım 2 sene oldu hiç güzel yapamamıştım..seninkiler ne güzel gözüküyorlar:)ellerine sağlık cnm.

Hayriye Uygur dedi ki...

Cok begendim :) takipteyim, ben de bekliyorum.

thebabyboybump.blogspot.com

Sevgiler