3 Eylül 2013 Salı

KIZILCIK REÇELİ






En çok Çilek ve Kızılcık reçelisini seviyorum ne yalan söyliyeyim.Tabi bir de Gül reçeli var.Her sene olduğu gibi bu senede reçellerimi yaptım.Çok fazla çeşit yapmıyorum çünkü bizim evde pek yenmiyor reçel.Şimdi sıra Acıka ve Lutenitsa yapmaya geldi.Bakalım, yapalım ve görelim :)

 
 




MALZEMELER;
  • 1 kg Kızılcık
  • 1 Kg Toz Şeker
  • 1/2 Limon suyu
  • 3,5 - 4 Su Bardağı su ( Size kalmış.)
YAPILIŞI;
  1. Su ve şekeri bir tenceye alıp kıvamınuı alıncaya kadar pişiriyoruz.Kıvamını anlamak için bir tabağa kaşık yardımı ile damlatıp dağılmıyorsa olmuş demektir.
  2. Kıvamını alan suya yıkanıp temizlenen kızılcıkları  ekliyoruz.
  3. Meyveler piştikten sonra limon suyunu damlatıyor, bir taşım kaynatıp altını kapatıyoruz.
  4. Pişerken köpükler oluşacaktır.Bu köpüklerin sürekli alınması gerekmektedir.

Afiyetler Olsun...

 

13 yorum:

selma tamer dedi ki...

elıne sağlık bende severım

mehtap dedi ki...

o lokmayı ben alsam:) ellerine sağlık.

Banu dedi ki...

Aycan hanım ellerine sağlık nefis görünüyor şeklini hiçç kaybetmeden pişmiş. biz hatunlar için de bulunmaz nimet hep çayını reçelini yerken Tansu Çiller gelir aklıma kırışıklara iyi gelir diye bizlere tanıttı kuşburnunu gerçekten yıllar geçti Tansu hanım hala aynı çook yemek lazım çokkkk... sevgilerimle...

Aktuelmoda dedi ki...

Hiç yemedim,biz genelde kompostosunu çok yaparız,ekşi ekşi harika oluyor,ama eminim reçelide ellerinden çıktığı için nefistir.Bu arada lütenitsaya ailecek bayılıyoruz.Malum memleket lezzeti,ama kazanla yapıldığı için bu görev anneme ait :) Hazır kavonozlanmış geliyor :) tadından yenmiyor :)
Ellerine sağlık Aycan'cım..

Nilgün Komar dedi ki...

kızılcıklar oldu mu?
selelere doldu mu? :)

Asiye Vuran dedi ki...

merhaba kızılcığı iyi bilirim batı Karadenizde bol oluyor Kastamonu ve çevresinde yalnız kuşburnuyla kızılcık tamamen ayrı meyveler bende yapıyorum reçelini kışın harika oluyor sevgiler

Cafeportakal Bahar Özçelik Erdoğan dedi ki...

ellerine sağlık canım
sevgiler

Funda Ceyhan dedi ki...

Nefis görünüyor canım, eminim tadı da harikadır. Kuşburnu marmelatının tadı hala damağımızda, harikaydı, ellerine sağlık tatlım. Güzel günlerde yemeniz dileğiyle...

Ihlamurcum dedi ki...

Bana kızılcık çocukluğumu hatırlatır, annem marmeladını yapardı ama çok zahmetli diye hatırlıyorum.Süzgeçten geçirir,çekirdeklerini ayırırdı. Elinize sağlık.
wwww.ihlamurcum.com

Pembe Tatlar dedi ki...

Bu sene ilk defa bende yaptım çok güzel bir tadı var dediğin gibi gül reçelinide çok severim tabi birde ayva reçeli var :)
Ellerine sağlık canım...

Mutfak Dili dedi ki...

Severim kizilcik recelini //
Ve ayrica kizilcik soguk alginligina iyi geldiyini soyliyeyim..
Kaynar suya bir iki kasik recel ve limon. Harika ikili iyilestiri gribe iyi gelir..
Eline saglik olsun canimm,,

aylin dedi ki...

reçeller annem tarafından yapılır kavanozla bana gelir:) reçel annemi hatırlatır bana ellerine sağlık mis gibi ev yapımı

Meliha Çalışkan dedi ki...

Bende reçellerimi yaptım hazır, lutenitsayıda yaptım ama o kadar gözümde büyümüştü ki yapımı,çok şükür o da bitti..
Ellerine sağlık canım.
Çok öptüm.