11 Kasım 2013 Pazartesi

TAHİN PEKMEZLİ KEK


 
 
Hani tahin candır,tahin insanın içini ısıtır ya,  neee zamandır aklımda olan tahinli çörek yapmak yerine, tahin pekmezli kek yapıverdim.
 
Mutfağa girerim, fikir birden değişir.Neden! Halbuki ben tahinli çörek yapacaktım :)
 
Aslında şu sıralar, işlerin yoğunluğundan dolayı eve gider gitmez  en pratik ne varsa onu yapmayı yeğliyorum.İşlerimi de bitirir bitirmez, tabi oğlumu da uyuttuktan sonra uyumak istiyorum.Bu nedenle aklımda olan çoğu tarifte öylece kalıkalıveriyor.
 
Olsun bu kekim de güzel oldu.Hatta eşim bile bayıla bayıla yeni.
 
Bu arada İnstagramda beni(aycandedebulbul)takip etmek istemez misiniz? Eeee O halde bekliyorum :)
 
 
 



MALZEMELER;
  • 3 Adet Yumurta
  • 1/2 Su Bardağı Sıvı yağ
  • 1 Su bardağı Süt
  • 1 Çay Bardağı Pekmez
  • 1 Çay bardağı Tahin
  • 1 Çay Bardağı Ceviz
  • 2-2,5 Su Bardağı Un
  • 1'er  Pk Kabartma tozu, vanilya


YAPILIŞI;
  1. 3 yumurta ve şekeri krema halini alıncaya kadar çırpıyoruz.
  2. Ardından  Sıvı malzemelerimizi ekleyip, karıştırıyoruz.
  3. Un , kabartma tozu ve vanilyeyıda ekleyip, tahta kaşık yardımı ile karıştırıyoruz.En son cevizi ekleyip,Yağlayıp, unlanan kek kalıbının tabanına susam serpiyoruz.
  4. Önceden ısıtılmış fırında 25-30 dk pişiriyoruz.

Afiyetler Olsun...

 

11 yorum:

Lokum Pilavı dedi ki...

Ellerine sağlık enerji deposu çok lezzetli bir keke benziyor ;)

muko dedi ki...

merhaba
ooo süper oluş bence tahin pekmezz birlikte zaten müthiş bir lezzettir,kekde süper olmuş
eline sağlık cnaım

sevgilerimle

nursen aksoy dedi ki...

Tahin pekmeze bayılırım,kekede çok yakışmıştır eminim..Listeme ekledim mutlaka deneyeceğim..ellerinize sağlık..

Sema dedi ki...

Ellerinize sağlık çok nefis bir kek olmuş. Hem de çok besleyici selam ve sevgiler

Özgen dedi ki...

Nefis olmuş arkadaşım ellerine sağlık sevgiler...

yersofrasi.org dedi ki...

Pekmezli keki ne zamandır denemek istiyorum. İçine bir de tahin eklemek güzel bir fikir. Kahvaltılarda vazgeçemediğim bu ikiliyi bir de kekte denemek lazım. Ellerine sağlık.

*Ayla* Mutfaktan mis Kokular dedi ki...

Tam mevsimlik bir kek olmus ! Harika enerji deposu resmen! Ellerin dert görmezsin canim

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Enfes olmuştur mutlaka, ellerinize sağlık :)

Meliha Çalışkan dedi ki...

Bende yaptım bu keki ama yayınlamaya sıra gelmedi daha:)
Ellerine sağlık canım
Tam kış keki:))))

CANBOGAZDAN dedi ki...

kekin uzerindeki o susamlar cok hosuma gitti, gozumu oksadi resmen. ayrintilar ne kadar onemli degil mi... ellerine saglik canim. Şeyda

Nihal Baysal Koçer dedi ki...

çok güzel bir tarif, yapma listeme girdi bile. Çocuklar içinde yararlı. Elinize sağlık. İnşallah en yakın zamanda yapıp kaynağını açıklayarak bloğumda açıklayacağım . Sevgilerbebişlerime yedireceğim