11 Aralık 2014 Perşembe

PANCAKE TARİFİ



Helloooooo Arkadaşlarım !!! Ben geldiimmmm :)

Bu kadar uzun bir ara  ne diyeyim.

Bu sene ben  yine tembelim demiyeyim de, İG den çıkamıyorum diyeyim en iyisi :)

Neyse arkadaşlar ben bu pancakeki ilk evlendiğim zaman yapmıştım, tadı güzel ama görüntüsü benim hiç hoşuma gitmemişti. Kafama koydum  mutlaka yapmalıyım dedim. bir sabah kalktım, sevgili Hilal'in güpgüzel tarifini denedim.
Sonuç  içte resimde göründüğü gibi ne diyeyim. O günden beri hep yapar oldum.


Sözün kısası yapın yapın yiyin gari :)

TARİF:

1 su bardağı elenmiş un
1 su bardağı süt
1 iri yumurta (ufaksa 2 tane)
1 tatlı kaşığı silme şeker
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 fiske tuz
Sıvı yağ

YAPILIŞI
* Süt, şeker ,tuz ve yumurtayı çırpın.
* Un ve kabartma tozunu ekleyip un karışımın içinde pürüz olana kadar bir tel yardımı ile çırpın. Çok fazla çırpmayın.( Kıvamı çok sulu olmayacak)
* Krep tavasına bir damla sıvıyağ dökün ve yayın.
* Ufak bir kepçeye çok doldurmadan krep hamurundan alıp iyice ısınmış krep tavasına dökün. Çok yaymayın, bırakın kendi yayılsın. (Çay tabağından biraz daha büyük olmalı krepler).
* Her iki tarafını da yakmadan pişirmeye dikkat edin.
* Tüm hamur bitene kadar aynı işlemleri uygulayın.
* Daha sonra , bal, reçel, Nutella, peynir veya meyve ile servis yapın.

Afiyetler Olsun Efenim;



1 yorum:

eylem ceylan dedi ki...

canım çekti desem inanırmısın.ellerine saglık.